2022-03-10, 18:08
Medlem
Kan man på nån klubb få provskjuta revolver och eller pistol utan att vara medlem? Skulle bara vilja testa hur det känns. Är inte så intresserad av att träna skytte nödvändigtvis.
Jag menar vanliga revolvrar och pistoler som man ser i tex filmer inte tränings- och tävlingsvapen. Jag har givetvis inget eget vapen och vill inte ha.
Om inte på klubb var kan man vända sig?
Citera
2022-03-10, 18:14
Medlem
revodnebs avatar
Vissa klubbar erbjuder eventskytte, du kan ju söka på det. Där får man prova på lite av varje.
Citera
2022-03-10, 18:21
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Kan man på nån klubb få provskjuta revolver och eller pistol utan att vara medlem? Skulle bara vilja testa hur det känns. Är inte så intresserad av att träna skytte nödvändigtvis.
Jag menar vanliga revolvrar och pistoler som man ser i tex filmer inte tränings- och tävlingsvapen. Jag har givetvis inget eget vapen och vill inte ha.

Gå med i skytteklubben och träffa nya kamrater vet ja.
Citera
2022-03-10, 19:10
Medlem
Citat:

Jag kan inte uttala något generellt, men åtminstone en del skytteklubbar har prova på-tillfällen, eller att man att bara dyker upp och visar intresse för att få prova. Säkrast är nog att höra av sig till skytteklubben innan och fråga vad som gäller i just den klubben.
Citera
2022-03-10, 19:26
Medlem
Onanikrems avatar
Har varit på kickoff med jobbet och skjutit 357 magnum. Vet inte hur de ordnade det men det var på skytteklubb under överseende av en handledare. Har själv licens för jaktvapen men rätt många som var med hade knappt hållit i ett luftvapen.
Citera
2022-03-10, 22:21
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Bor du i närheten av Stockholm så kan du alltid boka upp dig hos The Target https://thetarget.se/ Du köper ett paket och får testa lite olika vapen. Tyvärr är det rätt dyrt och få skott men en kul grej.

Finns säkert liknande på andra ställen i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in