• 1
  • 2
2022-03-08, 19:09
Medlem
Citat från strömstadtidningen

”Under drygt två års tid, från början av 2016 till sensommaren 2018 utnyttjade en man i 55-årsåldern, bosatt i en kommun i norra Bohuslän, sin fosterdotter sexuellt. Han döms nu, mot sitt nekande, av Uddevalla tingsrätt för två fall av våldtäkt mot barn, våldtäkt, sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning och sexuellt ofredande.”

Någon som vet mer om detta?
Citera
2022-03-08, 19:11
Medlem
Står också i artikeln att han (och sambon?) försökte köpa hennes tystnad för 180 000kr men hon hade redan då berättat för sin biologiska pappa som gjorde en polisanmälan.
Citera
2022-03-09, 11:01
Medlem
Dom

https://anonfiles.com/55xfU9M7xd/Udd...2022-03-08_pdf

.
Citera
2022-03-09, 11:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tussilago555
Står också i artikeln att han (och sambon?) försökte köpa hennes tystnad för 180 000kr men hon hade redan då berättat för sin biologiska pappa som gjorde en polisanmälan.
Vilka svin, nu får hon iaf 230 000:-.

Edit: Hästgård, tydligen. Han utnyttjade henne mellan 17 och 19-års ålder...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2022-03-09 kl. 11:38.
Citera
2022-03-09, 11:40
Moderator
Ur domen, så kan man ju också skriva:

"Han började pilla med en eller två fingrar inne i hennes fitta. Han pillade och rörde runt där i kanske fem
minuter. Det blev en konstig stämning, en konstig situation"
Citera
2022-03-09, 11:47
Medlem
Det är något skumt i hela detta.
Jag vill verkligen inte tvivla på ett våldtäktsoffer men det är något som inte
riktigt stämmer här.
Tjejen fick ju en egen häst och 180k (under mattan) sen skadestånd på det.
Det verkar inte heller som att fostermamman trodde på henne men ville väl hämnas på sin otrogna man
Citat:
"vad synd att detta hänt dig , du kom för trygghet"

Oavsett så har Henrik gjort fel och får nu bita i det sura äpplet. Men det var ingen ängel han blev fosterfar till.
Citera
2022-03-09, 12:20
Medlem
Kanske inbillar jag mig, men har det inte varit osedvanligt många liknande fall i just familjer där man håller på med hästar/ridning?
Citera
2022-03-09, 12:41
Medlem
Fy fan vad vidrigt att utnyttja någon sådär. Biologiska pappan borde göra slarvsylta av gubbjäveln. Det hade jag gjort.
Citera
2022-03-09, 13:34
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Kanske inbillar jag mig, men har det inte varit osedvanligt många liknande fall i just familjer där man håller på med hästar/ridning?
Hästfolk är bönder med personlighetsstörning. Skämt åsido så är de ofta företagsamma, behöver folk, lockar till sig tonårstjejer så varför inte ta betalt för det? Det ser bra ut också, inför socialtjänsten, att säga att man har djur som de får sköta om. Och det är det ju, för det mesta...
Citera
2022-03-11, 08:16
Medlem
Fruktansvärt! Hur fungerar 4 års dom i praktiken idag? 2/3 av straffet brukar det ju vara men vart går gränsen idag för att slippa fängelse och ”räcka” med tex fotboja och behandling?

Svårt att se att han skulle kunna fungera på en sån liten ort igen. Hans sambo också för den delen, vem vill ha med dem att göra efter detta?

Har dom hästverksamhet med stall och ridskola å sånt så lär det väl eka tomt efter detta!
Citera
2022-03-11, 08:35
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tussilago555
Fruktansvärt! Hur fungerar 4 års dom i praktiken idag? 2/3 av straffet brukar det ju vara men vart går gränsen idag för att slippa fängelse och ”räcka” med tex fotboja och behandling?

Svårt att se att han skulle kunna fungera på en sån liten ort igen. Hans sambo också för den delen, vem vill ha med dem att göra efter detta?

Har dom hästverksamhet med stall och ridskola å sånt så lär det väl eka tomt efter detta!

Det är inte alls säkert, se bara på Kapten Klänning och hans hästgård..🤢😷
Citera
2022-03-11, 08:45
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hästfolk är bönder med personlighetsstörning. Skämt åsido så är de ofta företagsamma, behöver folk, lockar till sig tonårstjejer så varför inte ta betalt för det? Det ser bra ut också, inför socialtjänsten, att säga att man har djur som de får sköta om. Och det är det ju, för det mesta...

Tycker det varit en del brottsfall på sistone där GM har/har haft hästgårdar..
detta fall, mamman i Ängelholm som misshandlade sina barn, kapten klänning, L*dia B*rth som sköt sin kille
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in