• 1
  • 2
2022-03-08, 14:21
Medlem
Catellas avatar
Hej FB.

Ftt ett nytt jobb som jag sjlv tycker r ett riktigt bra sdana, brjar om ngon vecka.
Sambon r gravid i V20, nr hade du berttat fr din arbetsgivare i min situation?
(Har sjlv inte sagt ngot).

PS: Har provanstllning 6 mn, visst kollektivavtalad arbetsplats.
Behver rd, tack!
Citera
2022-03-08, 14:24
Medlem
Carrocks avatar
Vad spelar det fr roll. Det r ju sjukt lng tid kvar innan ngon pappaledighet r aktuell nd?
Citera
2022-03-08, 14:27
Medlem
Omedelbart, varfr hlla inne med den informationen? r ju bara 10 dagar som du r borta frn jobbet nr barnet fds. Bra om arbetsgivaren kan vara frberedd.
Citera
2022-03-08, 14:30
Medlem
Catellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Vad spelar det fr roll. Det r ju sjukt lng tid kvar innan ngon pappaledighet r aktuell nd?

Citat:
Ursprungligen postat av Svulken
Omedelbart, varfr hlla inne med den informationen? r ju bara 10 dagar som du r borta frn jobbet nr barnet fds. Bra om arbetsgivaren kan vara frberedd.

Kanske r nojig att det ska bli ngot skit, stter mig i smre frutsttningar hos arbetsgivaren eller ngot i den stilen..
(Vrat frsta barn).
Citera
2022-03-08, 14:43
Bannlyst
Det r ett effektivt stt att sga att du inte r incel i alla fall.
Det kanske arbetsgivaren gillar
Citera
2022-03-08, 16:22
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catella
Kanske r nojig att det ska bli ngot skit, stter mig i smre frutsttningar hos arbetsgivaren eller ngot i den stilen..
(Vrat frsta barn).

De allra flesta arbetsgivare uppskattar arbetstagare som r rliga och ppna. Du vinner mer p att du sger att du ska bli pappa n att undanhlla det. Dessutom r det knappast ngot som ligger dig i fatet som man.

Men rdet hade antagligen varit ett annat till din sambo.
Citera
2022-03-08, 16:41
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det dliga r att arbetsgivaren nu vet att du inte kommer kunna sga upp dig d du har lst dig eftersom du ska bli far. r det drmed en dlig arbetsgivare kan han uttnyttja det och lasta p dig en massa extrajobb.
Citera
2022-03-08, 16:44
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Finns en stor risk med det hela d du r provanstlld, om arbetsgivaren r dlig fr du kanske inte vara kvar. Bttre att vara tyst om det till efter 6 mnader gtt.
Citera
2022-03-08, 17:27
Medlem
Jag personligen berttade det direkt nr jag var i nstan samma sits som dig.

Som ngon skrev r det lngt kvar till pappaledighet och om du som jag knner att du tillfr fretaget ngot s ska det inte vara ngon fara.
Citera
2022-03-08, 19:13
Medlem
AquaBears avatar
Frstr dina tankar men tnker att det kanske blir konstigt om du kommer sent och sger det? Dom kan ju rkna ut att du har vetat ett tag och dom flesta sger nog ganska tidigt. Min tanke r att dom kommer se det som att du gr bakom ryggen, men samtidigt frstr jag dig. Man vgar inte ifall man inte fr vara kvar... Fast andra sidan kan du ju vnta och sen bara sga. Visst har du vetat men dom kan ju inte gra s mycket t det d.

Edit: Om du berttar kanske du kan gra s att det inte lter som att det kommer bli problem?
Senast redigerad av AquaBear 2022-03-08 kl. 19:16.
Citera
2022-03-08, 19:29
Medlem
Messerschmitts avatar
Varfr skulle man som man verhuvudtaget bertta fr arbetsgivaren att frun/sambon vntar barn? Det r en privatsak och inget man r tvungen att bertta.
Citera
2022-03-08, 21:22
Medlem
Catellas avatar
Tack fr input alla, uppskattas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto