• 1
  • 2
2022-03-08, 02:18
Medlem
https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/jnnwxymj i en razzia hittar man 5 påsar med knark samt genom avlyssning får man reda på utpressningsplaner mot en krögare i Uppsala! Vad vet vi om erändet?
Citera
2022-06-11, 10:58
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solfaktor
https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/jnnwxymj i en razzia hittar man 5 påsar med knark samt genom avlyssning får man reda på utpressningsplaner mot en krögare i Uppsala! Vad vet vi om erändet?

Här var det tyst, inte ens ett enda svar..

Fup samt dom:
https://anonfiles.com/Rb4cT9o7y0/Arkiv_zip

Ena protokollet är rejält maskat.. men resturang och två namn står i alla fall med i domen.
Citera
2022-06-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solfaktor
Mycket kända namn enligt fup som delats i tråden. Det är 3 delar men i den på över 300 sidor så framkommer det flera namn och man vet exakt vilka det handlar om, om man har koll på lite folk… Dem är inblandade i mord, försök till mord, grov utpressning, bedrägeri, människorov m.m. Listan är lång.
Citera
2022-06-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Mycket kända namn enligt fup som delats i tråden. Det är 3 delar men i den på över 300 sidor så framkommer det flera namn och man vet exakt vilka det handlar om, om man har koll på lite folk… Dem är inblandade i mord, försök till mord, grov utpressning, bedrägeri, människorov m.m. Listan är lång.

Vilka namn?
Hittar inga.
Citera
2022-06-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverproblem
Vilka namn?
Hittar inga.
Står namn lite överallt i flera av bilagorna. Tänker inte skriva ut namnen här men en av inblandade är den som greps för skjutningen i Salabacke April 2022, resten inblandade utöver själva huvudpersonen som de handlar om, är en släkt på många bröder från Gränby.
Mycket framgår i polisens PM i förundersökningen. Jag kan skriva upp några sidor där det framkommer namn men ni får själva gå in och läsa då jag inte vill skriva ut namnen här.
En sida som är mycket intressant i detta fall är ett PM av en polisinspektör, sida 9 av 321, där dem berättar att under husrannsakan i en lägenhet som står på en av dessa bröder så har man funnit 2 spadar som polisen kopplar till ett annat ärende.
Samt att en annan polisinspektör som har en brottsplatssökande hund som är utbildad i att markera i blod, saliv och saker nyligen hanterat av människor, hade markerat i handfatet och i duschen vid avloppet.
Lägenheten används för förvaring och försäljning av narkotika.

Tänker på spadarna. Bild finns (s.13) i FUP där man ser två stora spadar bakom svarta sopsäckar i ett förråd. Detta förråd tillhör lägenheten. Kopplingar?
(FB) Sabri Ahmed hittades knivmördad och nedgrävd i Fjällnora, Uppsala 2021-07-22

Bilaga med 321 sidor.
s. 7
s. 9
s. 15
s. 20-23
s. 32
Bilaga med 42 sidor - Dom.
s. 25-28 Åtalspunkt 3
Citera
2022-06-24, 09:21
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Står namn lite överallt i flera av bilagorna. Tänker inte skriva ut namnen här men en av inblandade är den som greps för skjutningen i Salabacke April 2022, resten inblandade utöver själva huvudpersonen som de handlar om, är en släkt på många bröder från Gränby.
Mycket framgår i polisens PM i förundersökningen. Jag kan skriva upp några sidor där det framkommer namn men ni får själva gå in och läsa då jag inte vill skriva ut namnen här.
En sida som är mycket intressant i detta fall är ett PM av en polisinspektör, sida 9 av 321, där dem berättar att under husrannsakan i en lägenhet som står på en av dessa bröder så har man funnit 2 spadar som polisen kopplar till ett annat ärende.
Samt att en annan polisinspektör som har en brottsplatssökande hund som är utbildad i att markera i blod, saliv och saker nyligen hanterat av människor, hade markerat i handfatet och i duschen vid avloppet.
Lägenheten används för förvaring och försäljning av narkotika.

Tänker på spadarna. Bild finns (s.13) i FUP där man ser två stora spadar bakom svarta sopsäckar i ett förråd. Detta förråd tillhör lägenheten. Kopplingar?
(FB) Sabri Ahmed hittades knivmördad och nedgrävd i Fjällnora, Uppsala 2021-07-22

Bilaga med 321 sidor.
s. 7
s. 9
s. 15
s. 20-23
s. 32
Bilaga med 42 sidor - Dom.
s. 25-28 Åtalspunkt 3

Bra sammanfattning, som vanligt 👏🏼 Det är en välkänd familj i Gränby.
Delade denna i Sabri tråden men vet ej om jag delat den här.
Har jag delat denna förut så ber jag om ursäkt men tycker det är intressant.
https://anonfiles.com/1aWfVcr2y8/G_v...2020-07-01_pdf
Sabri och Baran Arslan.. känns som en udda kombo eller?
Citera
2022-06-24, 19:34
Medlem
fetkamsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Bra sammanfattning, som vanligt 👏🏼 Det är en välkänd familj i Gränby.
Delade denna i Sabri tråden men vet ej om jag delat den här.
Har jag delat denna förut så ber jag om ursäkt men tycker det är intressant.
https://anonfiles.com/1aWfVcr2y8/G_v...2020-07-01_pdf

Vad handlade detta om? Jag såg inte ens vad det var för brott som avskrevs?
Citera
2022-06-24, 19:38
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetkamsen
Vad handlade detta om? Jag såg inte ens vad det var för brott som avskrevs?

De brukar inte skriva det men kan ringa och fråga. De är en målsägande så antingen försök till mord/misshandel/rån eller liknande.
Citera
2023-05-24, 20:49
Medlem
MystiskBajsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87

Inte igentligen. Barans mord var beställt av knogis släkting ahmed. Knogis var också väldigr nära vän med sabris storebror
Citera
2023-05-24, 20:54
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MystiskBajsman
Inte igentligen. Barans mord var beställt av knogis släkting ahmed. Knogis var också väldigr nära vän med sabris storebror

Jo Sabri var i samma gäng som Knogis och Ahmed beställde mordet på Arslan. Men nu i fupar har man orsak att anta att Hamad har mördat Sabri.
Senast redigerad av Lisauppsala87 2023-05-24 kl. 20:56.
Citera
2023-06-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MystiskBajsman
Varför beställde Ahmed mord på Baran?
Citera
2023-06-02, 22:45
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Varför beställde Ahmed mord på Baran?

(FB) En person skjuten till döds i Gävle, 2021-11-11
Finns lite info i tråden. Annars pma någon Gävlebo här, jag minns tyvärr inte. Men de var på ”samma sida” iaf. Så falsk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in