2022-03-08, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Jag reagerade också på den där smekningen av en av kvinnornas hår. Det såg inte bra ut.

Men, om intentionen nu hade varit att utnyttja kvinnornas situation, varför tillåter han då svt att komma och filma det hela och dessutom få med den där märkliga smekningen på film? Visst han verkar lite känslomässigt ostabil, men ändå.

Ja, jävlar vad det såg illa ut! Haha! Jag kanske är fördomsfull eller möjligtvis realist. Men det här goda gärningen inbegrep nog knulla från start.
Citera
2022-03-08, 08:33
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Jag reagerade också på den där smekningen av en av kvinnornas hår. Det såg inte bra ut.

Men, om intentionen nu hade varit att utnyttja kvinnornas situation, varför tillåter han då svt att komma och filma det hela och dessutom få med den där märkliga smekningen på film? Visst han verkar lite känslomässigt ostabil, men ändå.
Varför predikade Kapten Klänning om feminism?

Den här gubben är uppenbarligen alkoholiserad och kommer 100% gå över fler gränser än hårsmekningen väldigt snart.
Citera
2022-03-08, 08:36
Medlem
Joneskuusis avatar
Han osar psykopat
Citera
2022-03-08, 08:38
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Varför predikade Kapten Klänning om feminism?

Den här gubben är uppenbarligen alkoholiserad och kommer 100% gå över fler gränser än hårsmekningen väldigt snart.

Efter att jag kikade på hans facebook så blev det lite klarare. Inte konstigt att han ville vara med i svt också...
Citera
2022-03-08, 08:38
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Det är ju allmänt känt att folket som suger på bebispenisar älskar att initiera krig och sen likt rovdjur utnyttja de svaga och utsatta i dessa krig. Givetvis tar bebispenissugarna tillfället i akt även i det här fallet. Nu är ju dessutom kriget på något sätt anti-semitiskt, så de kan flyga under radarn på ett helt annat sätt än tidigare.
Citera
2022-03-08, 08:39
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Kollade nyss Peters Facebook. Det första man får se är hans fula nakna överkropp. Och scrollar man ner lite så kommer det en selfie som ser väldigt creepy ut

Om jag vore kvinna så hade jag dragit direkt!

Åh, hett tips! Man tackar. Härliga varma leenden bjuder han också på.
Citera
2022-03-08, 08:39
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Tittar man på hans Facebook så framstår han som väldigt egocentrerad. Det handlar uppenbarligen inte om att hjälpa människorna - utan att visa att han hjälper.

Han tigger pengar från nära och kära för att underhålla de han tagit till Sverige.

Han tycks gå in i butiker och tigger gratissaker till de han tagit hit.

Under en bild skriver han:

I en annan status skriver han:

Sen gnäller han över att han inte fick 5% rabatt på kaffet, han har ju trots allt varit i Ukraina...

Vidare skriver han ofta "tack till alla som hjälpt mig". Jag vet inte om jag sett honom tacka folk för att de hjälper dem (Ukrainarna i hans hem).

Han skriver också som en emotionell tonårsflicka; "FAN FAN FAN TÅRARNA RINNER" och "har gråtit i en vecka men måste kämpa!!"

Undra hur han skulle reagera om det dök upp någon och pröjsade dessa två kvinnor och deras barn boende på hotell för ett år framåt. Eller om de ville byta bostad.

Hans bilder, hur han skriver, vad han skriver och hur han betedde sig i videon - jag tror definitivt att det är något fel på gubben. Verkligen ingen som ensamma kvinnor borde bo hos.

Några av hans bilder på Facebook:
https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/117202190_1341447839382477_3592038386541223044_n.j pg?_nc_cat=105&ccb=1-5&_nc_sid=19026a&_nc_ohc=GgoJwkoCT38AX81wMIs&_nc_h t=scontent-mad1-1.xx&oh=00_AT-vpQoU7lDG1X7MLfsaRzBA6zc--NgNcSQeMIQJ92dd1w&oe=624D87AD

https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/67302380_1049584418568822_1358997973953937408_n.jp g?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=174925&_nc_ohc=eUHJLeBKPTUAX_URCzR&_nc_h t=scontent-mad1-1.xx&oh=00_AT8XWC5CqA9ECPJ5oserwdEgGI2Kbijl21d_PFQ msvOn8Q&oe=624C9313

https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/31416964_771347526392514_1509504850755321856_n.jpg ?_nc_cat=110&ccb=1-5&_nc_sid=174925&_nc_ohc=h7whlwwXILsAX-c-Xj8&_nc_ht=scontent-mad1-1.xx&oh=00_AT_TIoIQqhSO1Hl-BN0Y4V31rWArR-rjyEPx9sBMVL4-mw&oe=624CB0BD

https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/37118358_818626654997934_8011129083905703936_n.jpg ?_nc_cat=107&ccb=1-5&_nc_sid=19026a&_nc_ohc=dV3aU8gtpkYAX9cPGJi&_nc_h t=scontent-mad1-1.xx&oh=00_AT8k9bgt-jpgX8bU77C13C3yJ1CqD8xdxs-NIOW4K959Ow&oe=624AD033

Stackars kvinnor och barn. Fly från krig och nu den här tomten..
Kanske de mest ansträngda leendena jag sett. Fy fan vilket egocentrerat creep. Undra om han körde full från Ukraina i vanlig ordning.
Citera
2022-03-08, 08:40
Medlem
Jo lite obehagligt med smekningen i håret men sen för att ändå vara lite skeptisk så vet jag att reportrar gärna ber människor att göra något i inslagen för dramatikens skull, detta skulle kunna vara en sån begäran men som bara blev mer creepy än dramatisk.

Oavsett vilket så ser det obehagligt ut, och om det är av enbart fri vilja så är det bara obehagligt.
Citera
2022-03-08, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/peter-fran-bymarken-hamtade-tva-ukrainska-familjer

Peter satte sig i bilen och åkte omedelbart ner mot Ukraina när nyheten om kriget kom.

På vägen dit fick han kontakt med två mödrar via en chat och hämtade upp dem vid gränsen mellan Polen-Ukraina.

Oerhört vidrigt att läsa att någon passar på att se sin chans till att utnyttja krigsoffers desperation.

Att ha sex med dem, vilket man underförstått inser är motivet till att ha dem boende hos sig, är likvärdigt med våldtäkt. I Ukraina hade det räknats som våldtäkt och även krigsförbrytelse. En främmande nations män som i utbyte mot deras överlevnad har sex med dem.

Det här är skälet till att samhället måste vara väldigt observanta. https://via.tt.se/pressmeddelande/vi-maste-skydda-barnen-i-ukraina-fran-kriget-och-dess-foljder?publisherId=3033395&releaseId=3317591

Det är extremt vanligt att sexualförbrytare såsom pedofiler åker till krisområden för att arbeta volentärt i syfte att hitta offer de kan skada sexuellt. De framlägger dem själva som ädla hjältar och arbetar vid barnhem, sjukhus, eller på andra ställen där de kan våldta särskilt utsatta kvinnor och barn.

Privatpersoner ska absolut INTE ta in barn i sina hem utan att vara utredda och godkända familjehem!!!
Historien har lärt oss att barn utnyttjas på alla möjliga tänkbara vis. Även "försvinner".

Dessa människor som tar in folk utan vidare, utan anknytning, utan utredning ska omedelbart anmälas till socialtjänsten. Utsattheten för kvinnor men särskilt barn är gigantisk när de hamnar i händerna på en (eller fler) utan skyddsnät i främmande land utan att kunna språket.

Jag ber alla som upptäcker dessa beteenden att anmäla dem till socialtjänsten för att gardera att särskilt utsatta inte hamnar i händerna hos pedofilnätverk, utsätts för människohandel etc

En Vänsterextrem Feminist har talat. De som hatar kvinnor och ansåg en 30-årig Afghansk man med helskägg var Barn. Ja de "män" som lämnade alla kvinnor och barn till terrorister.

Nu svider det i ögonen när det är kvinnor som flyr. Som inte har en rutten värdegrund.

Nej det enda vi skall vara observanta på är Vänsterextrema Feminister.

Kommer kriget till Sverige kommer Vänsterextrema börja skjutas av på löpande band då de är oåterkallerligt onda.
Citera
2022-03-08, 08:55
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/peter-fran-bymarken-hamtade-tva-ukrainska-familjer

Peter satte sig i bilen och åkte omedelbart ner mot Ukraina när nyheten om kriget kom.

På vägen dit fick han kontakt med två mödrar via en chat och hämtade upp dem vid gränsen mellan Polen-Ukraina.

Oerhört vidrigt att läsa att någon passar på att se sin chans till att utnyttja krigsoffers desperation.

Att ha sex med dem, vilket man underförstått inser är motivet till att ha dem boende hos sig, är likvärdigt med våldtäkt. I Ukraina hade det räknats som våldtäkt och även krigsförbrytelse. En främmande nations män som i utbyte mot deras överlevnad har sex med dem.

Det här är skälet till att samhället måste vara väldigt observanta. https://via.tt.se/pressmeddelande/vi-maste-skydda-barnen-i-ukraina-fran-kriget-och-dess-foljder?publisherId=3033395&releaseId=3317591

Det är extremt vanligt att sexualförbrytare såsom pedofiler åker till krisområden för att arbeta volentärt i syfte att hitta offer de kan skada sexuellt. De framlägger dem själva som ädla hjältar och arbetar vid barnhem, sjukhus, eller på andra ställen där de kan våldta särskilt utsatta kvinnor och barn.

Privatpersoner ska absolut INTE ta in barn i sina hem utan att vara utredda och godkända familjehem!!!
Historien har lärt oss att barn utnyttjas på alla möjliga tänkbara vis. Även "försvinner
".

Dessa människor som tar in folk utan vidare, utan anknytning, utan utredning ska omedelbart anmälas till socialtjänsten. Utsattheten för kvinnor men särskilt barn är gigantisk när de hamnar i händerna på en (eller fler) utan skyddsnät i främmande land utan att kunna språket.

Jag ber alla som upptäcker dessa beteenden att anmäla dem till socialtjänsten för att gardera att särskilt utsatta inte hamnar i händerna hos pedofilnätverk, utsätts för människohandel etc

En random svenne tog in mig och mamma för 20 år sen, in i sitt hem. Permanent. Ingen gjorde några utredningar eller ställde några frågor till honom. Man måste väl få lov att förlita sig på mammans bedömningsförmåga här.
Citera
2022-03-08, 09:21
Medlem
blobben!!!s avatar
Ptja, SVT strikes again.

Vart var alla reportage om batikhäxorna som suktade efter yngre muslimkuk? Tror att den läskiga hårsmekningen var väldigt medveten från SVTs sida. Helt plötsligt, över en natt, så är flyktingkramare äckelgubbar i stället för godhjärtade kvinnor. Är Peter ond eller god? Spelar ingen roll. Frågan är varför SVT valde just Peter.

Extra intressant är att det så många gånger under åren har diskuterats om hur narrativet hade varit om skäggbarnen som kom hade varit kvinnor och barn. Precis detta är vad som har blivit förutspått.
Citera
2022-03-08, 09:21
Moderator
Humbugs avatar
Den här godhetsrunkningen på hans Facebook ger mig dock lite kräks i munnen. Han ser lite otäck ut, det skall medges, men så gör även jag och att utifrån det dra slutsatsen att han våldtar flyktingarna är lite magstarkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in