Citat:
Ursprungligen postat av
puppatorr
Jag som frågan lyder. Hade tänkt böra importera och sälja Kina-grejer och göra småpengar. Vilka produkter lönar sig bäst (förslag)? Har kollat på mobiltillbehör (t.ex. laddkablar) men lite dålig profit efter inköpspris.
Pirat-lego... Leker ungar fortfarande med sådant eller är det bara mobil och Fortnite?
Kläder? Kan gå men stora och bulkiga och att skaffa hem i många storlekar vore jobbigt.
Elektroniska gadgets... Är det lönt?
Så ja jag letar tips helt enkelt. Produkter som folk kan tänkas spontanköpa av typen "visse inte att jag behövde det".
Om du ska få en vettig lön, betala arbetsgivaravgift (egenavgift) och lokalkostnader så behöver du dra in 45 000 kr i månaden vilket är 2 000 kr per arbetsdag.
Hur du ska kunna sälja småsaker som mobilskal, sladdar och liknande och göra en förtjänst på 2 000 kr per dag är för mig en gåta. Om du tjänar 40 kr per kund så behöver du ha 50 kunder per dag. Det blir mer eller mindre ett heltidsarbete då du behöver hantera en kund var 10'e minut .
Att sälja småsaker är med andra ord troligen väldigt svårt att få lönsamt då det krävs stora volymer. Frakt kommer att bli en stor utgiftspost.