• 1
  • 2
2022-03-07, 23:24
Bannlyst
Jag som frågan lyder. Hade tänkt böra importera och sälja Kina-grejer och göra småpengar. Vilka produkter lönar sig bäst (förslag)? Har kollat på mobiltillbehör (t.ex. laddkablar) men lite dålig profit efter inköpspris.

Pirat-lego... Leker ungar fortfarande med sådant eller är det bara mobil och Fortnite?

Kläder? Kan gå men stora och bulkiga och att skaffa hem i många storlekar vore jobbigt.

Elektroniska gadgets... Är det lönt?

Så ja jag letar tips helt enkelt. Produkter som folk kan tänkas spontanköpa av typen "visse inte att jag behövde det".
Citera
2022-03-07, 23:26
Medlem
Varför från Kina? Köp in från Tyskland, så är det billigare för dig.
Kinesiska manufacturers har ju redan tusentals lager i bl.a. Tyskland.
Ingen tull heller då. Ingen kund kommer vänta 3-6 veckor för leverans av en USB.

Tror inte du har någon som helst koll på dropshipping.

Och till er andra; nej det är absolut inte försent för att hålla på med dropshipping. Lanserar en ny dropshippingbutik var sjätte månad sedan 2016 (därav mitt användarnamn). fungerar hur bra som helst.

Shopify + Oberlo + AliExpress.

Marknadsföring genom FB/IG
Senast redigerad av nyfirma 2022-03-07 kl. 23:35.
Citera
2022-03-08, 00:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfirma
Och till er andra; nej det är absolut inte försent för att hålla på med dropshipping. Lanserar en ny dropshippingbutik var sjätte månad sedan 2016 (därav mitt användarnamn). fungerar hur bra som helst.

Shopify + Oberlo + AliExpress.

Marknadsföring genom FB/IG
Det låter ju lite fishy dock. Varför måste du starta en ny var sjätte månad?
P.g.a dåliga omdömen eller konkurs?
Citera
2022-03-08, 00:51
Bannlyst
Nu tänkte jag inte dropshipping utan ta hem saker från Kina och sälja i en "vanlig" affär lite då och då. Någon som har produktförslag som kan funka då? Mobiltillbehör, sportutrustning, sexleksaker?
Citera
2022-03-08, 01:01
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppatorr
Nu tänkte jag inte dropshipping utan ta hem saker från Kina och sälja i en "vanlig" affär lite då och då. Någon som har produktförslag som kan funka då? Mobiltillbehör, sportutrustning, sexleksaker?
Får jag fråga av nyfikenhet lite mer exakt vad du menar med att "sälja i en vanlig butik då och då"?

Har du en lokal som du kommer ha öppen nån månad här och där när du skeppar iväg dina inköpta produkter eller? Låter inte lovande, men jag misstolkar dig säkert.
Citera
2022-03-08, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det låter ju lite fishy dock. Varför måste du starta en ny var sjätte månad?
P.g.a dåliga omdömen eller konkurs?

P.g.a. vid det skedet sköter butiken sig självt och jag vill expandera ytterligare. Vill inte jobba hela livet så jobbar nu och ska gå i tidig pension innan jag är 40. Är nästan där nu.
Citera
2022-03-08, 08:13
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfirma
P.g.a. vid det skedet sköter butiken sig självt och jag vill expandera ytterligare. Vill inte jobba hela livet så jobbar nu och ska gå i tidig pension innan jag är 40. Är nästan där nu.
Hur många millar har du lyckats ackumulera på systemet?
Citera
2022-03-08, 08:40
Medlem
Galdars avatar
Gör tvärtom istället hitta en produkt rika kineser gillar istället , helst en svensk produkt .
Citera
2022-03-17, 22:27
Bannlyst
Bump. En halv trådkapning och en del konstiga svar senare ("köp från Tyskland") undrar jag fortfarande... Vilka produkter kan tänkas vara värda att importera? Några tips?

Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Får jag fråga av nyfikenhet lite mer exakt vad du menar med att "sälja i en vanlig butik då och då"?

Har du en lokal som du kommer ha öppen nån månad här och där

Ungefär så ja.
Citera
2022-03-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puppatorr
Jag som frågan lyder. Hade tänkt böra importera och sälja Kina-grejer och göra småpengar. Vilka produkter lönar sig bäst (förslag)? Har kollat på mobiltillbehör (t.ex. laddkablar) men lite dålig profit efter inköpspris.

Pirat-lego... Leker ungar fortfarande med sådant eller är det bara mobil och Fortnite?

Kläder? Kan gå men stora och bulkiga och att skaffa hem i många storlekar vore jobbigt.

Elektroniska gadgets... Är det lönt?

Så ja jag letar tips helt enkelt. Produkter som folk kan tänkas spontanköpa av typen "visse inte att jag behövde det".
Om du ska få en vettig lön, betala arbetsgivaravgift (egenavgift) och lokalkostnader så behöver du dra in 45 000 kr i månaden vilket är 2 000 kr per arbetsdag.

Hur du ska kunna sälja småsaker som mobilskal, sladdar och liknande och göra en förtjänst på 2 000 kr per dag är för mig en gåta. Om du tjänar 40 kr per kund så behöver du ha 50 kunder per dag. Det blir mer eller mindre ett heltidsarbete då du behöver hantera en kund var 10'e minut .

Att sälja småsaker är med andra ord troligen väldigt svårt att få lönsamt då det krävs stora volymer. Frakt kommer att bli en stor utgiftspost.
Senast redigerad av Mynicname 2022-03-17 kl. 22:55.
Citera
2022-03-17, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Om du ska få en vettig lön, betala arbetsgivaravgift (egenavgift) och lokalkostnader så behöver du dra in 45 000 kr i månaden vilket är 2 000 kr per arbetsdag.

Hur du ska kunna sälja småsaker som mobilskal, sladdar och liknande och göra en förtjänst på 2 000 kr per dag är för mig en gåta. Om du tjänar 40 kr per kund så behöver du ha 50 kunder per dag. Det blir mer eller mindre ett heltidsarbete då du behöver hantera en kund var 10'e minut .

Att sälja småsaker är med andra ord troligen väldigt svårt att få lönsamt då det krävs stora volymer. Frakt kommer att bli en stor utgiftspost.

Jag snackar om att själv sitta i butik, deltid, och sälja småsaker direkt till folk ja.

Jag skiter i lönsamheten i det hela just nu, jag bara undrar om någon har bra förslag på varor?
Citera
2022-03-20, 22:45
Bannlyst
Bump! Någon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem