Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2022-04-11, 15:17
  #85
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
En sådan namninsamling skulle bara vara direkt kontraproduktiv

I så fall är det mycket bättre att påpeka att medlemsskapet i EU räcker. Där finns en paragraf som ger alla EU-länder skyldighet att hjälpa till när ett EU-land blir angripet. Medlemsskap i Nato är således onödigt.

Nej vi är många svenskar som gärna vill se listan, så man ine råkar ge någon ett jobb eller så som är putinagent.

Namn och personnummer, och gärna en bild också, sätt igång!

LL
Citera
2022-04-11, 15:18
  #86
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Kunde inte sagt det bättre själv! Vi förståndiga människor som vågar stå upp mot russofobi och NATOs axelmakter bör samlas runt detta upprop och ställa krav på Sveriges regering och säkerhetstjänst!

Har du ens träffat en slavisk ryss någon gång?

LL
Citera
2022-04-11, 15:21
  #87
Medlem
Folk sitter väl mer och håller tummarna att Ryssland inte ska göra en "speciell operation" om vi nu går med i NATO. Och ditt förslag är att Ryssland ska göra en invasion av Sverige om vi går med?

trolla är roligt va?
Annars det mest värdelösa förslaget jag sett hittills
Citera
2022-04-11, 15:51
  #88
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
I så fall är det mycket bättre att påpeka att medlemsskapet i EU räcker. Där finns en paragraf som ger alla EU-länder skyldighet att hjälpa till när ett EU-land blir angripet. Medlemsskap i Nato är således onödigt.

EU har inte samma militära muskler som Nato. Sedan så är den paragrafen mildare. Det är en väsentlig skillnad på lite vapenleveranser och lite annat smått och gott (hjälp) och Nato går in med kraft(en attack på ett land är en attack på samtliga).
Citera
2022-04-11, 15:54
  #89
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
EU har inte samma militära muskler som Nato. Sedan så är den paragrafen mildare. Det är en väsentlig skillnad på lite vapenleveranser och lite annat smått och gott (hjälp) och Nato går in med kraft(en attack på ett land är en attack på samtliga).
Såvitt jag vet så avgör varje natoland vad de ska hjälpa till med. Eller?
Citera
2022-04-11, 17:57
  #90
Moderator
Siegfrids avatar
Rysslands invasion av Ukraina 2022 --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2023-02-27, 06:18
  #91
Medlem
martinvaxjos avatar
Du kan skapa en namnlista för vad som helst, och Putte kan ev. ha hört din bön. Det finns länder i NATO som inte vill se atomvinter på norra halvklotet och därför är emot NATO-utvidgningen och provokationen mot Ryssland ledd av USA och deras kriminella ukronazis.

För mig som inte vill äta min sista radioaktiva gurka frysandes i atomvinter så är jag personligen motiverad att samla in namn den 8:e mars för fred och skicka dem till kvinnorna. https://www.globalpolitics.se/kvinno...d-for-ukraina/

Jag kommer även delta i alla fredsmanifestationer i Växjö som använder positiva ord, t.ex." Ja till fred". Även NATO-länder kan ju vara för fred, trots belägenheten de befinner sig i.

Kommer det ha effekt? Jag vet faktiskt inte? Det hänger på både folket, men knappast på de landsförrädiska fulmedierna som kommer mörka oss.

Undrar om inte gripandet av landsförrädarna, en efter en, och folkdomstolar + tortyr till döds vore bättre i avskräckande syfte för de andra landsförrädarna? Det är det s.k. "spårvagnsproblemet". Ett moraliskt dilemma.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback