Hej!
Jag uppdaterade min Samsung a52s 5G till nyaste Android 12, sen den 24e februari kom en ny säkerhetsuppdatering ut.
När jag manuellt går in och söker efter uppdateringar så hittar den direkt och börjar hämta uppdateringen, när den väl hämtat uppdateringen så står det som vanligt "Uppdateringen är klar att installeras" och jag trycker installera nu, den startar om, android gubben kommer fram och den laddar upp till 25% sen dyker det upp en liten ruta inuti Android figuren och det står "Fel!" och den installeras inte mer. Sen startar telefonen upp som vanligt, pinkod, mönster osv.
När den väl laddat klart så dyker det upp en ruta på hemskärmen:
Citat:
Kunde ej uppdat. programvaran
Det gick inte att hämta uppdateringen för den fasta programvaran. Besök Samsungs servicecenter
Har rensat cache, testat i säkert läge, återställt telefonen. Likadant fortfarande.
Försökte koppla den till datorn och ladda ner Smart Switch och uppgradera den genom den, men när jag ansluter telefonen så dyker bara rutan med 2 mappar fram Internal storage och Minneskorts-mappen fram och Smart Switch programmet stängs ner? Har testat installera om Smart Switch apparna både till mobil och dator, uppdatera drivrutiner och liknande. Kan jag redan ha den senaste versionen installerat redan och att det bara är en bugg?
Har nån någon aning vad jag kan göra för att uppdatera skiten?