Ser att samtliga inblandade som Stefan_S nämnde förkommer i många brottmål på krimfup , vill ni ha andra FUP säg till så kan jag eventuellt köpa det med (om jag är på bra humör )
Hej, har du lust att skicka över FUP till mig ? försökte dm:a dig, men hade tydligen gjort för lite inlägg med de här kontot.
Ängömördaren överklagar livstidsstraff till Högsta domstolen
Citat:
Försvaret menar att bevisningen inte är tillräckligt stark när det gäller Ängömordet och att det finns flera personer som hade motiv att döda mordoffret.
.....
Däremot har han inte överklagat att han dömdes för skjutningen i Snurrom trots att han även har förnekat den gärningen.
.....
Huvudargumentet är att man anser att bevisningen, som består av indicier – det vill säga indirekt bevisning, inte är tillräckligt robust.
.....
Försvaret hävdar också att det finns alternativa gärningsmän eftersom det ska ha funnits fler i kretsen kring Norrlidengänget som ska ha haft motiv att döda mordoffret. Man menar också att elcykeln som mördaren använde ägdes ihop av flera i samma bekantskapskrets som 28-åringen.
.....
Högsta domstolen får in drygt 7 500 överklaganden per år och av dessa får drygt 100 prövningstillstånd.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!