Citat:
Ursprungligen postat av
agneroc
Jag köper en datorgrej med hemleverans och får några dagar senare ett sms från Postnord att de levererat paketet utanför min dörr. Paketet finns inte utanför min dörr när jag kollar 30 min senare.
Postnord säger att de levererat enligt överenskommelse och således slutförd sin del i avtalet.... /shrug.
Antingen har ju Postnordchauffören snott paketet (känns inte troligt) eller så har nån granne eller nån random (bor i lägenhet) gått förbi min dörr och lyft det.
Hur är tågordningen nu?
Ska jag gå på leverantören, jag har ju inte fått varan jag jag beställt och betalat för?
Prova att kontakta Postnord igen och stå på mig?
Eller är det mitt fel och jag får helt enkelt kontakta mitt försäkringsbolag och säga att jag har blivit bestulen?
Vems är ansvaret att mitt paket försvann?
Tack på förhand!
Det viktigaste först - sitt på pengarna.
Gör en reklamation hos PostNord. De bör kolla hela kedjan, att bilen verkligen varit hemma hos dig, om det finns anmälningar mot chauffören sedan tidigare, etc.
Kolla också vad ni avtalat om, ifall du godkänt att de lämnar paketet utomhus t ex. I normalfallet ansvarar transportören för varan tills du mottagit den, och det har du ju inte gjort. Man ska ju kvittera när man tar emot.
Din egen försäkring använder du inte innan ovanstående är utrett.