2022-03-06, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa12
Hur har du bra ekonomi fast du inte har jobbat så mycket? missade jag något?

Hur? Jag fick ärva av min morfar när han gick bort. Jag är hans enda barnbarn. Och jag var smart nog att inte supa och bränna pengar på skit.
Citera
2022-03-06, 18:44
Medlem
Varför vill du jobba? Bara betamänniskor som håller på med sånt. Ok du kommer få ligga mycket mindre om du inte är framgångsrik men hur kul är det egentligen att stoppa in den? Nä rök ditt gräs o ditt jonk. Drick dina öl o hantera ångesten livet ger..
Citera
2022-03-06, 18:53
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
Nej det är inte alls konstigt. Eftersom det är min sambo som har skrivit. Hon är 25 jag är 33 är det konstigt?

Ja det är extremt konstigt att dela Flashback-konto med sin sambo, nästan perverst
Citera
2022-03-06, 20:40
Medlem
526s avatar
Varför vill du jobba?

Om du har pengar kan du satsa på att bli bra på en hobby istället. Nått som medför en skön livsstil.
Citera
2022-03-06, 21:05
Medlem
enkelt, gör något som förgyllar en annans vardag. Åk till Afrika och gör lite volontärarbete till och börja med!
Citera
2022-03-06, 21:56
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Inte PRO kanske?😊

Haha, nej det har du rätt i. Kanske en kurs på vuxenskolan istället?
Citera
2022-03-06, 21:59
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Jag tror absolut du har rätt. Vet ju många vänner som sagt till mig flera gånger. Förstår inte hur du orkar leva såhär . Jag blir galen när jag är sjukskriven.

Men jag är så van så detta är det jag vet. Hade jag börjar jobba hade jag säkert hatat dom rutinerna. Och efter några månader hade jag kanske inte velat gå tillbaka till det liv jag har nu.

Har aldrig tänkt på det så

Är det inte jobbigt att kalla folk troll i var och vartannat inlägg? Tror du jag hade lagt ner 20 min på att skriva en tråd utan att få ut något av det?

Nej det är inte alls konstigt. Eftersom det är min sambo som har skrivit. Hon är 25 jag är 33 är det konstigt?

Ja och så kan det vara. Det är ju en risk du får ta om du vågar.
Citera
2022-03-06, 22:01
Medlem
Running_mans avatar
Du har:
1. aldrig jobbat
2. god ekonomi ändå?

Om du nu vill jobba med någonting... men ändå inte vill jobba fysiskt då du är en lat djävel -handla med aktier och kryptovaluta, spara pengar i fonder. Köp skit billigt och sälj dyrt, typ bostäder, fordon m.m.
Citera
2022-03-06, 22:42
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Du kan börja knyppla? Virka? Sticka? Sedan skicka till välgörenhet.
Citera
2022-03-06, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Du har:
1. aldrig jobbat
2. god ekonomi ändå?

Om du nu vill jobba med någonting... men ändå inte vill jobba fysiskt då du är en lat djävel -handla med aktier och kryptovaluta, spara pengar i fonder. Köp skit billigt och sälj dyrt, typ bostäder, fordon m.m.

Har köpt krypto förut aldrig igen. Aldrig haft såna problem som med krypto sidor.

Jag vill ha hjälp att fylla med vardag med något meningsfullt. Inte få in mer pengar.
Citera
2022-03-06, 23:21
Medlem
Vad har du för hobbys? Du har en ypperlig chans att göra något du är passionerad över under dagarna. Vare sig det är att bygga ett växthus, bli cs-proffs eller lära dig ett instrument spelar ingen roll. Försök att hitta något du tycker är roligt och ger dig någon slags uppfyllelse.
Citera
2022-03-06, 23:39
Medlem
Citat:
Så är det. Jag är 33 år gammal. Är i grund och botten utbildad inom bygg. Jag gjorde några 100 timmar för 15 år sen och fyfan jag kände direkt att jobb är ingenting för mig.

Min ekonomi är väldigt god. Jag har aldrig gått på bidrag, Och jag har mer pengar än någon jag känner. Jag vill inte gå in på ekonomiska detaljer i denna tråden.

Nu till mitt problem. Vad ska jag göra med livet som är kvar? Jag kan inte bara packa väskan och dra från Sverige och resa jorden runt. Då jag har 2 barn som är 10 år och 4 år gamla. Varav en av dom har jag på heltid ( olika mammor)

Jag kommer med största sannolikhet aldrig att jobba. Av 3 anledningar

1. Jag behöver inte ekonomiskt

2. Jag har fortfarande inte kommit på vilket jobb jag skulle kunnat kunna tycka vara roligt

3. Jag har alltid varit fri. Och då gå och låsa sig med tider och skit hade jag inte gillat.

Ja jag är bortskämd som fan. På sommaren brukar jag umgås med vänner, Åka vattenskoter, åka på resor med min dotter vakna när jag vill och går och lägger mig när jag vill. Och så har jag levt i stort sätt hela mitt liv.

Men jag börjar känna nu att mitt liv känns faktiskt ganska meningslöst. Det känns som att allt jag gör är på Autopilot. Jag gör samma sak varje dag i stort sätt. Jag vet att dom flesta människorna har det så. Men jag behöver inte ha det så. Eftersom jag inte är låst till något arbete.

Om du inte hade jobbat men ändå inte kunnat lämna Sverige under en lång tid, Vad hade du gjort då?

Det enda jag kan tänka mig som skulle kunna ge mig något är att hjälpa hemlösa djur på något sätt. Det är inget jag tjänar pengar på. Men det är ändå något som hade gett mig något.

Vi har frihet här. Lever motsatsen och känner att jag verkligen känner mig själv och snart förstår jag. Fri.
Jag har lite fked up och nu vill jag bara bli riktigt död. Asså den sömnen kommer att rädda mig. Den kommer mitt i sömnen och tar mig till en super sömn. Så snart så.
Har till och med börjat be lite och ber om ursäkt för allt som framgår ur mig. Jag vill dock. Märker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in