2022-03-07, 10:15
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Brd, en frusen frdig puck, salladsblad!

Nu ska jag jvlas

0,75 dl creme fraiche (34%)
0,75 dl majonns (typ Hellmans)
1 msk grslk (hackad) eller persilja eller annat rt torr som frsk blanda (tuta och kr)
0,5 schalottenlk (finhackad) plus ev gullk pulver
1 klyfta vitlk (pressad) pulver
1 msk bostongurka eller annan picklad gurka, relish tex blanda (tuta och kr)
10 droppar tabasco
0,5 msk chiliss
1 krm paprikapulver
0,5 krm cayennepeppar
lite senap
lite ketchup
lite bbq ss
lite rkarom

pongen med varorna hr uppe r att hr kan du exprimentera med andelar av detta, lycka till

Nja allts osten ger ju smak, ev kryddning p burgaren ger smak, ev nn form av krmig sallad ger smak, ev picklad lk ger smak, och sen ska du ven ha en dressing till det ? Det ska till en speciell dressing fr tillbehren kan man lungt sga

Men om man kr en enkel cheeseburger med nt salladsblad bara + burgerdressing.. ja jag kan iaf komma p 20 olika burgerdressingar, sser jag gillar lika mycket

Iaf tycker jag att Big Tasty (rkiga) dressingen (mc donald copycat) eller s nra man kommer str ut lite extra som en god dressing frutsatt att du inte grillar dina burgare med kol som ger en rkig smak
Citera
2022-03-07, 17:10
Medlem
S har jag testat diverse dressingar som kommit som frslag.

Vi har nnu inte hittat fadern! VART r den
Citera
2022-03-07, 17:40
Bannlyst
Citat:
S har jag testat diverse dressingar som kommit som frslag.

Vi har nnu inte hittat fadern! VART r den

Han du prova Shake Shacks dressing?
Det r en klassisk amerikansk hamburgardressing.

Nr du skriver fadern s r det vl den klassiska neutrala burgardressingen du menar?

Har du kollat igenom hamburgartrdarna hr p FB n?
Det finns massircav dressingtips om du anvnder skfunktionen istllet fr att starta en ny trd.
Mnga orkar liksom inte upprepa sig i fler trdar.
Senast redigerad av cdec 2022-03-07 kl. 17:45.
Citera
2022-03-07, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Nu ska jag jvlas

0,75 dl creme fraiche (34%)
0,75 dl majonns (typ Hellmans)
1 msk grslk (hackad) eller persilja eller annat rt torr som frsk blanda (tuta och kr)
0,5 schalottenlk (finhackad) plus ev gullk pulver
1 klyfta vitlk (pressad) pulver
1 msk bostongurka eller annan picklad gurka, relish tex blanda (tuta och kr)
10 droppar tabasco
0,5 msk chiliss
1 krm paprikapulver
0,5 krm cayennepeppar
lite senap
lite ketchup
lite bbq ss
lite rkarom

pongen med varorna hr uppe r att hr kan du exprimentera med andelar av detta, lycka till

Nja allts osten ger ju smak, ev kryddning p burgaren ger smak, ev nn form av krmig sallad ger smak, ev picklad lk ger smak, och sen ska du ven ha en dressing till det ? Det ska till en speciell dressing fr tillbehren kan man lungt sga

Men om man kr en enkel cheeseburger med nt salladsblad bara + burgerdressing.. ja jag kan iaf komma p 20 olika burgerdressingar, sser jag gillar lika mycket

Iaf tycker jag att Big Tasty (rkiga) dressingen (mc donald copycat) eller s nra man kommer str ut lite extra som en god dressing frutsatt att du inte grillar dina burgare med kol som ger en rkig smak

Med det receptet jvlas du verkligen.
Det ser ut dom ngon har blandat lite av allt som fanns i skpen utan att tnka p hur smaker fungerar eller p hur slutresultatet kan tnkas bli.
En hejvilt-dressing, helt enkelt.
Senast redigerad av cdec 2022-03-07 kl. 17:46.
Citera
2022-03-07, 21:44
Medlem
Faderneslandet.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Han du prova Shake Shacks dressing?
Det r en klassisk amerikansk hamburgardressing.

Nr du skriver fadern s r det vl den klassiska neutrala burgardressingen du menar?

Har du kollat igenom hamburgartrdarna hr p FB n?
Det finns massircav dressingtips om du anvnder skfunktionen istllet fr att starta en ny trd.
Mnga orkar liksom inte upprepa sig i fler trdar.

Du gav ju dock rdet att bestlla hem dressing(frn USA dessutom), och du blir arg nr han inte tar dig p allvar?
Citera
2022-03-08, 04:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Faderneslandet.
Du gav ju dock rdet att bestlla hem dressing(frn USA dessutom), och du blir arg nr han inte tar dig p allvar?

Det var vl ingen som inte tog mig p allvar?
Att titta utanfr Sverige r vl jttebra om mqn vill prova dresdingar som inte finns p vra butikshyllor?
Citera
2022-03-08, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Varfr inte?

amerikansk skitdressing innehller oftast skit som genmanipulerad giftig majssirap eller gg frn sjuka djur(ja jag vet att det r samma i sverige men mycket vrre i usa med antibiotika,gmo mat osv).

hitta nt frn europa.
helst ekologisk.
Citera
2022-03-08, 06:37
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Testa lidls egna dressing.

uselt, smakar bara massa onaturligt konstgjort skit. Precis som den dr dricka nocco som alla tntar dricker, eller felix ketchup.
Citera
2022-03-08, 08:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
uselt, smakar bara massa onaturligt konstgjort skit. Precis som den dr dricka nocco som alla tntar dricker, eller felix ketchup.
Nej, hr r du helt fel ute.
Citera
2022-03-08, 08:35
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Hej,

Jag har provat alla dressingar i vrlden tror jag.

Heinz Amerikanska hamburgardressing. 2 pommes av 5

Hellmans Hamburgardressing 3 pommes av 5

Johnnys Hamburgardressing 4 pommes av 5

Kavli Amerikansk Hamburgardressing 5 pommes av 5

Detta r mina topp frdiga som man kan kpa.

Finns det fler?

Och s har jag provat att gra hemmagjord fr att efterlikna den jag ger 5 av 5. Med majonns och bostongurka, chiliss osv. Men den saknar ngot! Blir aldrig s bra.

Ge mig hamburgardressingarnas fader! NU!!

Hemmalagad eller frdigkpt! Recept eller vart man kper den?
Du har ju glmt gullken! Lite peppar och ngon syra..jag brukade gra extremt god hamburgardressing, brukade mixa den, lite olivolja i med. Osker p om det var lite vinger jag hade i men den blev vldigt lik din topp 5.

Ls innehllsfrteckningen p din hamburgerdressing som r favoriten. Hrma den s gott det gr och det som inte gr, skippar du.

Just det! Lite ketchup i fr fan! Skit i chilissen, s gjorde jag den!

Majonns, lite ketchup, gullk, salt och tjock peppar, lite olivolja, ttiksgurka och mixa allt rejlt tillsammans - tadaa- det hr ska smaka som Kavlis hamburgerdressing

Kanske pyttelite vinger (osker). Prova dig fram!
Citera
2022-03-08, 08:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Hej,

Jag har provat alla dressingar i vrlden tror jag.

Heinz Amerikanska hamburgardressing. 2 pommes av 5

Hellmans Hamburgardressing 3 pommes av 5

Johnnys Hamburgardressing 4 pommes av 5

Kavli Amerikansk Hamburgardressing 5 pommes av 5

Detta r mina topp frdiga som man kan kpa.

Finns det fler?

Och s har jag provat att gra hemmagjord fr att efterlikna den jag ger 5 av 5. Med majonns och bostongurka, chiliss osv. Men den saknar ngot! Blir aldrig s bra.

Ge mig hamburgardressingarnas fader! NU!!

Hemmalagad eller frdigkpt! Recept eller vart man kper den?
Lste den hr trden och blev s sugen p hemgjorda hamburgare. Det blev Kavlidressing p det. Supergott.
Citera
2022-03-08, 08:41
Medlem
jjujjus avatar
Men gullken i r A och O och ska inte snlas p

Utan den s smakar det enbart majonns eller ketchup. Man fr inte ha i fr mycket ketchup, den ska vara ljusrosa. Men smakar det fr mycket majonns s fr man hlla p mer ketchup.

Gurkan,lken, olivolja och peppar r typ det som tar bort the majotaste, s det inte blir fr mycket. Och mixar man rejlt och ven lter st s gifter dom sig bra!

Kan finnas risk att jag anvnde rdlk, jag minns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in