• 2
  • 3
2022-03-08, 19:49
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det kommer den definitivt och göra, men nu är din fråga om den rätten som du gör.

Ett tips är att tillsätta textur.
Annars är det svårt för mig och svara, då jag inte smakar i hur det smakar nu.

Keso ställer jag mig verkligen frågande till vad den har där och göra, finner inte den passa i sån sammanhang speciellt bra.

Alltså, att be om tips kring hur man höjer till exempel panerad kålrot med potatisgratäng och få svaret att man ska byta ut kålroten mot rostbiff är lika logiskt som att svara att den som ber om hjälp att höja en bolognese ska laga en pasta frutti di mare.

Eftersom du påtalar textur gissar jag att du aldrig käkat en quornfilé och därmed får man minst sagt anta att du saknar kunskap i ämnet.

Tack för alla andra tips som besvarat frågan!
Citera
2022-03-08, 20:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Alltså, att be om tips kring hur man höjer till exempel panerad kålrot med potatisgratäng och få svaret att man ska byta ut kålroten mot rostbiff är lika logiskt som att svara att den som ber om hjälp att höja en bolognese ska laga en pasta frutti di mare.

Eftersom du påtalar textur gissar jag att du aldrig käkat en quornfilé och därmed får man minst sagt anta att du saknar kunskap i ämnet.

Tack för alla andra tips som besvarat frågan!
När det komemr till kött, så är det alltid godare med kött än utan.
Dock berättade jag för dig och andra att det är inte intressant om kött, utan din rätt och förbättra den.

Och sen avslutar du med att inte förstå vad jag menar med textur, och du inbilla det det hade med quorn att göra
Hur kan någon få det så galet fel, det är en gåta.
Citera
2022-03-09, 21:16
Medlem
Textur-frågan tyckte jag var en ganska intressant poäng, till exempel skulle du kunna addera nachos för mer crunch. Couscous blir ibland lite för grötigt, har du funderat på att byta till potatisklyftor eller fajita bröd? Istället för ärtor skulle du kunna ha majs, gurka och tomat. Jag är inte så förtjust i keso på grund av klumparna, skulle istället ta typ gräddfil eller creme fraiche! Och rödlök, allt blir godare med rödlök, helst inlagd sådan om man orkar
Citera
2022-03-10, 10:54
Bannlyst
quorn, couscous med ärter och Keso

Det låter så otroligt jävla tråkigt!

Det är väl ingen bjudrätt om jag förstår dig rätt? *fniss*
Senast redigerad av Godisglad 2022-03-10 kl. 10:58.
Citera
2022-03-10, 15:45
Moderator
Maviels avatar
Krydda på keson med något? Salt peppar kanske någon matsked chillisås och nån tesked dijonsenap? lite torkad paprika? Lite curry? Du kan säkerligen experimentera med kryddorna eftersom du ju har själva basen.
Citera
2022-03-20, 17:50
Medlem
Kapris och lime och lite färsk purjulök är fint att tillsätta som variation
Citera
2022-03-20, 18:01
Medlem
mdlbs avatar
Inte lika kreativt förslag som andra i tråden, men va fan. Chilisås!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in