2022-03-05, 18:08
Medlem
AdMortems avatar
För att kvinnor är måltavlor på vis män inte är. Skulle det utbryta krig här, skulle utan tvekan många invandrare börja attackera kvinnor på gatorna. Väldigt osannolikt att svenskar skulle börja göra detsamma i första taget just pga att vi är mer kulturellt jämställda. Däremot skulle aldrig invandrare (osannolikt) få möjlighet att göra vad de gör mot kvinnor i Afrika och Mellanöstern. Många invandrarmän skulle sannolikt vara en stor del i att vägra låta det ske.

Att ens fråga varför barn kommer före är bra dumt. Däremot är en 18-åring vuxen men de bör skickas bort med barnen eftersom de sällan lärt sig något som krävs som vuxen. 20-22 åringar är väl mentalt eftersatta idag de med men de kan åtminstone anpassa sig efter hur verkligheten ser ut.
Citera
2022-03-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Det är egentligen vår enda reella uppgift i livet.

Vid en fullkomlig kulturdöd kanske.

Annars är det enbart ett nödvändigt villkor för att uppfylla våra reella uppgifter i livet, som ligger bortom något så grundläggande, och som närmar sig evighetens högsta möjligheter.
Citera
2022-03-05, 18:17
Medlem
Det var mer ordning med finnarna, de skickade barnen i säkerhet i Sverige och stred sedan för sitt land med hjälp av frivilliga svenskar.
Citera
2022-03-05, 18:19
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ukraina är ju fortfarande lite efter på den punkten. I Sverige så gäller totalförsvaret alla i åldrarna 18-70, oavsett kön.
Inte 18-70 år, det är 16-70 år som gäller.

Så ytterliggare ca 400 000 personer som är försvarspliktiga vid händelse av krig.
Citera
2022-03-05, 18:25
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderneslandet.
Du pratar nonsens. Kvinnorna flyr för de är kvinnor. Frågan är varför de fortfarande gör så 2022? Med feminismen och allt.
Det är främst män som flyr. De starkaste drar.
Finns otroligt många kvinnor som slåss. Jag tror fan mer på kvinnorna i min stad än männen om det skulle bli invasion.
Citera
2022-03-05, 18:29
Medlem
Faderneslandet.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Det är främst män som flyr. De starkaste drar.
Finns otroligt många kvinnor som slåss. Jag tror fan mer på kvinnorna i min stad än männen om det skulle bli invasion.

Och du är en praktidiot.
Citera
2022-03-05, 18:33
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Och du är en praktidiot.
Baserat på vad?

Jag har som sagt i egenskap av ensam kvinna bett om att inte jag själv utan yngsta syskonet förs ut ur landet vid eskalering.

Vad har du själv gjort förutom att sitta här och gagga?
En jubelidiot som dig tar säkert platsen från någon istället.
Citera
2022-03-05, 18:35
Medlem
Faderneslandet.s avatar
Citat:
Baserat på vad?

Jag har som sagt i egenskap av ensam kvinna bett om att inte jag själv utan yngsta syskonet förs ut ur landet vid eskalering.

Vad har du själv gjort förutom att sitta här och gagga?
En jubelidiot som dig tar säkert platsen från någon istället.

Ponera att 30 människor bara får lämna Sverige på ett tråd vid händelse av krig.

29 passagerare har stigit på.

Skulle du anse att det vore fel om jag som man tog den sista platsen istället före en jämnårig kvinna?

Var ärlig nu.
Citera
2022-03-05, 18:50
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ponera att 30 människor bara får lämna Sverige på ett tråd vid händelse av krig.

Skulle du anse att det vore fel om jag som man tog den sista platsen istället före en jämnårig kvinna?

Var ärlig nu.
Det beror på vem kvinnan är och vem du är.

Om jag står där (jag har inte barn) och ditt barn är i gruppen eller har lämnat, varför inte? Men om jag står i en situation av att om jag stannar kommer jag våldtas med knivar, få brösten avskurna och matas med mitt döda barn. Nej då är det du som ska stanna.
Citera
2022-03-05, 18:54
Medlem
Faderneslandet.s avatar
Citat:
Det beror på vem kvinnan är och vem du är.

Om jag står där (jag har inte barn) och ditt barn är i gruppen eller har lämnat, varför inte? Men om jag står i en situation av att om jag stannar kommer jag våldtas med knivar, få brösten avskurna och matas med mitt döda barn. Nej då är det du som ska stanna.

Vad fan pratar du om? Ingen har för det första nämnt något om barn. Sluta försöka vinkla.

Frågan var om du ansåg att det vore fel om jag som man tog din plats som kvinna. Svara?

Vadå våldtas med knivar och dylikt? Du menar alltså att män inte blir torterade i krig? Att bara kvinnor dödas? Vad fan menar du med sista stycket?
Citera
2022-03-05, 19:10
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Vad fan pratar du om? Ingen har för det första nämnt något om barn. Sluta försöka vinkla.

Frågan var om du ansåg att det vore fel om jag som man tog din plats som kvinna. Svara?

Vadå våldtas med knivar och dylikt? Du menar alltså att män inte blir torterade i krig? Att bara kvinnor dödas? Vad fan menar du med sista stycket?
Är du dum som missade att jag svarade?

Jag föredrar att du lämnar med majoriteten invandrarmän. Dvs de män som inte är stridsdugliga utan till mer skada än nytta. Jag har starkare tilltro till kvinnor av alla ursprung här i landet. Även till de som har mängder av varierande åsikter.

Så snälla, om Sverige invaderas stick härifrån.
Citera
2022-03-05, 19:16
Medlem
Faderneslandet.s avatar
Citat:
Är du dum som missade att jag svarade?

Jag föredrar att du lämnar med majoriteten invandrarmän. Dvs de män som inte är stridsdugliga utan till mer skada än nytta. Jag har starkare tilltro till kvinnor av alla ursprung här i landet. Även till de som har mängder av varierande åsikter.

Så snälla, om Sverige invaderas stick härifrån.

Jag är helsvensk, men förväntar mig inget annat av en kvinna.

Du svarade inte på min fråga, utan du hittade på andra scenarion. Inte grundscenariot, alltså det jag frågade efter. Sluta försöka vinkla frågan så att du kan få fram ett svar.

Svara, utan att vinkla och ändra scenario.

Och att du sedan snackar om krig och försvar när du är en kvinna är för mig helt sinnesjukt. Du har aldrig ens hamnat i ett slagsmål med en man, och du skall prata om väpnat krig?

Sedan säger du att ” Men om jag står i en situation av att om jag stannar kommer jag våldtas med knivar, få brösten avskurna och matas med mitt döda barn. Nej då är det du som ska stanna.” Vad menar du med det? Tror du på allvar att du inte skulle skadas i krig för att du är en kvinna? Varför skall jag stanna och bli torterad för att jag är en man och du skall inte bli torterad för att du är en kvinna?

Där svarar du ju, omedvetet, på min grundfråga. Du stannar kvar om vi blir angripna om du , och resterande kvinnor, inte blir torterade? Idiot.

Tar hellre en invandrarkille än en svensk tjej. Och det gör varje man i det här landet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in