Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-10, 18:13
  #1213
Medlem
Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till den senaste veckans utveckling vad gäller kriget i Ukraina. Kan inte Stig Berglund, Swebbtv eller annan alternativmedia komma med ett uttalande så att jag vet vad jag ska tycka?

Någon som har en video på bitchute?
2022-09-10, 18:22
  #1214
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Håller helt med.

Nu är vi i September.
Den Ukrainska krigsmaskinen går på materialleveranser från EU.

Men vi ska inte vara naiva. Om Tyskland får allvarlig energibrist o EUs ekonomi hotas av kollaps, så lär man inte tveka mycket på att kasta Ukraina under bussen.
Nästan allt stöd till Ukraina har kommit från USA, och deras stöd påverkas nog inte så mycket av hur tyskarna känner.
Tyskland har bara gett någon enstaka artilleripjäs till Ukraina för syns skull, samtidigt som de har gett 100 gånger mer till Ryssland. Det enda Tyskarna skulle kunna göra för att hjälpa ryssarna ännu mer är att anfalla Ukraina väster ifrån.
2022-09-10, 19:15
  #1215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Håller helt med.

Nu är vi i September.
Den Ukrainska krigsmaskinen går på materialleveranser från EU.

Men vi ska inte vara naiva. Om Tyskland får allvarlig energibrist o EUs ekonomi hotas av kollaps, så lär man inte tveka mycket på att kasta Ukraina under bussen.

Dom ukrainska soldaterna ger ju inte upp bara för att Tyskland får energibrist...
2022-09-10, 19:26
  #1216
Medlem
Har Stig blivit intervjuad om kriget efter sitt pinsamma första framträdande? Har swebbtv fortfarande förtroende för Stig i viktiga frågor och låter honom analysera även annat? Eller är just militära operationer hans enda expertis?
Är ingen jättefan av gammelmedia men det är så jävla pinsamt när altmedia påpekar fake news och sen visar sig vara totalt värdelösa och propagandistiska själva.
2022-09-10, 19:32
  #1217
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Har Stig blivit intervjuad om kriget efter sitt pinsamma första framträdande? Har swebbtv fortfarande förtroende för Stig i viktiga frågor och låter honom analysera även annat? Eller är just militära operationer hans enda expertis?
Är ingen jättefan av gammelmedia men det är så jävla pinsamt när altmedia påpekar fake news och sen visar sig vara totalt värdelösa och propagandistiska själva.
Håller med om att det är mycket fake news, även i alternativmedia, men det är ändå förståeligt att någon trodde att Ukraina skulle förlora kriget efter ryssarnas framryckningar efter första veckorna.
2022-09-10, 19:45
  #1218
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Men vi ska inte vara naiva. Om Tyskland får allvarlig energibrist o EUs ekonomi hotas av kollaps, så lär man inte tveka mycket på att kasta Ukraina under bussen.
Europa kommer att hitta en lösning på detta även om det skulle bli lite kostsamt en vinter för gemene man.

USA kommer att fortsätta stödja Ukraina oavsett. Tyskland har ingen betydelse i den frågan.

Det finns ingen ljusning för Ryssland i det här läget. De enda som ligger under bussen är de själva. Motivationen i Ukraina, och i stora delar av Europa är större än någonsin.
2022-09-10, 19:45
  #1219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Håller med om att det är mycket fake news, även i alternativmedia, men det är ändå förståeligt att någon trodde att Ukraina skulle förlora kriget efter ryssarnas framryckningar efter första veckorna.

Absolut. Så långt kan jag känna sympati för honom. Men det var framtoningen och att han försökte framstå som smart, intellektuell och påläst. Altmedia hittar ofta folk som har tvivelaktiga titlar och kunskaper som bara har till uppgift att ”vara tvärtom”. Gammelmedia gör likadant ibland kan jag tycka…men altmedia är direkt pinsamma i detta avseende. Altmedia verkar ofta vara fast i något slags kronisk trotsålder… De har öppet mål mot gammelmedia i så många avseenden men de lyckas nästan alltid göra bort sig lika mycket själva. Trist för demokratin och yttrandefriheten att många altmedia är så skämmiga.
2022-09-10, 19:45
  #1220
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Dom ukrainska soldaterna ger ju inte upp bara för att Tyskland får energibrist...

Hoppas du har rätt.
2022-09-10, 19:47
  #1221
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Europa kommer att hitta en lösning på detta även om det skulle bli lite kostsamt en vinter för gemene man.

USA kommer att fortsätta stödja Ukraina oavsett. Tyskland har ingen betydelse i den frågan.

Det finns ingen ljusning för Ryssland i det här läget. De enda som ligger under bussen är de själva. Motivationen i Ukraina, och i stora delar av Europa är större än någonsin.

Vi får hoppas på att det blir ett lyckligt avslut på kriget för Ukrainas del. Motiverade är de som jag mött, det kan jag garantera.
2022-09-10, 20:17
  #1222
Medlem
kato85s avatar
Sägs att man intagit Donetsk flygplats, som ryssarna haft sedan 2015.

Bra analys Stig Berglund
2022-09-10, 20:18
  #1223
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Är ingen jättefan av gammelmedia men det är så jävla pinsamt när altmedia påpekar fake news och sen visar sig vara totalt värdelösa och propagandistiska själva.
Det är så alternativmedia fungerar, finns ingen kredibilitet.
Visar det sig att man har rätt säger man "vad var det jag sa!"
Visar det sig att man har fel så går man bra vidare utan att nämna det igen.
2022-09-10, 21:10
  #1224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Tror du på riktigt på detta? Att alternativmedia inte har några filter och ingen censur överhuvudtaget, och att det inte är vinklat?

Det faller ju på sin orimlighet. Det händer saker som inte rapporteras i de medierna. Alltså har de ett filter. Sen kan det vara ett filter som du vill ha, och som bättre överensstämmer med dina åsikter än vad gäller Aftonbladets filter, men att påstå att det inte finns är löjligt och barnsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Håller helt med.

Nu är vi i September.
Den Ukrainska krigsmaskinen går på materialleveranser från EU.

Men vi ska inte vara naiva. Om Tyskland får allvarlig energibrist o EUs ekonomi hotas av kollaps, så lär man inte tveka mycket på att kasta Ukraina under bussen.
Herregud...
Vilket pris Europa fick vi betala..
Vinter har inte ens börjat.
Tror du det hjälper att Ryssland förlorar?
Ryssland skriver nya avtal varje dag med länder utanför Europa och USA nu.
Vi kommer att få betala för det här stödet från Ukraina!
Var så säker...
Lätt att säja att allt är Putins fel😂😂😂

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback