2022-03-05, 01:33
Medlem
Jag står inför ett dilemma.

Begagnade bilar finansminister överflöd och knappt någon vill ha dem. Säljarna erbjuder alla möjliga typer av finansiering ofta med låg, eller ingen ränta. Ingen kontantinsats

Men jag får inte köpa en begagnad bil på kredit. Jag har bra lön, fast anställning sen evigheter men jag har en betalningsanmärkning på otroliga 600 kr som jag fick i september 2021. Den stoppar mig från att köpa en begagnad gammal bil på kredit.

Jag behöver verkligen nyare bil nu så jag kan ta mig till jobbet även i fortsättningen.

Finns det inte ett enda sätt att köpa bil på kredit? Någon finansinstitut ni kan rekommendera?

Det är helt osannolikt att en anmärkningar
Några hundra ska stoppa en köpare där marknaden skriker efter köpare.

Jag tänkte mig en beg bil för Max 150 tusen som jag bankar av på Max tre år.
Citera
2022-03-05, 01:49
Medlem
Bluestep har väl det som affärsidé. Det finns säkert fler.
Citera
2022-03-05, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Bluestep har väl det som affärsidé. Det finns säkert fler.

Bluestep verkar ha backat från blancolån och lånar bara ut till bostadsköp.
Citera
2022-03-05, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Begagnade bilar finansminister överflöd och knappt någon vill ha dem. Säljarna erbjuder alla möjliga typer av finansiering ofta med låg, eller ingen ränta. Ingen kontantinsats

Måste vara någon autocorrect? Tvärtom, har funnits mycket färre begagnade bilar på marknaden och de som finns säljs till högre pris än förr.
Citera
2022-03-07, 18:12
Medlem
Du kan behöva kontakta finasbolaget och förklara lite, men jag vet att volvofinans dnb och Santander tuggat i sig anmärkningar
Citera
2022-03-07, 21:19
Medlem
Du pratar här om att summan 600 kr, att den är så liten, skulle göra betalningsanmärkningen mindre allvarlig och att den därför inte borde stoppa ett lån till en bil.

Men är det inte egentligen tvärtom? Ju mindre summa som givit betalningsanmärkningen, desto värre.

Att inte kunna betala en stor skuld går ju att förklara med att skulden helt enkelt är för stor, medan en mindre summa rimligen bör vara betydligt allvarligare.
Citera
2022-03-09, 08:42
Medlem
eh...begagnade bilar finns inte i överflöd. Bilhallarna hos många handlare ekar tomma. Begagnatmarknaden är starkare än någonsin då produktionen av nya bilar är mycket begränsad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in