Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Förmodligen mest ett hot i syfte att avskräcka. Precis som kärnvapenhotet.
Jag tror dock att man ska tänka efter lite om man inte är stridstränad och vet hur man hanterar vapen. Det blir liksom inga långa träningsläger innan det är dags att gå ut i strid. Sedan tror jag inte att icke ukrainare som gjort sig besväret att resa till Ukraina är de som kommer att kasta vapnet och ge sig utan här blir det mer att man kämpar till sista blodsdroppen.
Tror jag med, hot är en del utav det helt klart för att få folk att avstå. Dock är det ryssar som vi snackar om som för ett krig och så kommer det en svensk utanför och lägger sig i. Skulle inte ge denna typ av krigsfånge mycket tid eller nåd från ryska soldater.
Det finns ingen rapportering, ingen övervakning. De kan göra vafan de vill med dig och ingen kommer få veta. Du kommer bara ”försvinna” i ett krig och alla kommer bara utgå efter att du ”dött” i kriget.
Du är redan död, eller kommer önska att du är död när du är runt ryska soldater som kan göra precis vad de vill utan att ta konsekvenser. Låter inte som en semester jag skulle vara sugen på.