2022-03-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Definitivt fler "anti-rysstroll". De är enkla att hitta för att de alla använder samma ord som tex. "Putler" osv.
Ditt inlägg är snarare ett inlägg precis ur instruktionsboken för Kremltrogna.
Bara blotta viljan att förneka förekomsten av Rysslands trogna inlägg i dessa dagar när Ryssland invaderar sina grannländer bör ju väcka misstanke hos varje person med vettet i behåll.
Senast redigerad av Kompostnord 2022-03-04 kl. 22:57.
Citera
2022-03-04, 22:54
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompostnord

Lägg ner. Det funkar inte så.
Citera
2022-03-04, 22:59
Medlem
Citat:
Lägg ner. Det funkar inte så.
OK.
Hur funkar det då när ni får era instruktioner från husse?
Citera
2022-03-04, 23:04
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
OK.
Hur funkar det då när ni får era instruktioner från husse?

Får inga instruktioner från någon. Men det är väldigt uppenbart vart ni får era ifrån.

Edit: Ser att du lagt till i ditt ursprungliga inlägg nu. Har inte förnekat att det finns "rysstroll".
Citera
2022-03-05, 10:57
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Får inga instruktioner från någon. Men det är väldigt uppenbart vart ni får era ifrån.

Edit: Ser att du lagt till i ditt ursprungliga inlägg nu. Har inte förnekat att det finns "rysstroll".
Nyttig idiot alltså. För en diktator som ALDRIG skulle tillåta något som liknade Flashback i sitt land. Skäms.
Citera
2022-03-05, 11:01
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Nyttig idiot alltså. För en diktator som ALDRIG skulle tillåta något som liknade Flashback i sitt land. Skäms.

Är du efterbliven på något vis? Du har tydliga problem med läsförståelse.
Citera
2022-03-07, 08:59
Medlem
gabrielle2s avatar
Finns det endast " rysstroll " här i världen.
Jag kan tycka att de som hela tiden tjatar om rysstroll hit och dit är lurade.
Vad är det som säger att de existerar. Vem säger det.
Finns inga USA- troll, NATO-troll, journalisttroll m.m

Jag förstår inte det här med trollhysterin.
Citera
2022-03-07, 12:09
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Varför ska alla placeras i ett troll-fack? Troll-begreppet är lika missbrukat som rasistbegreppet nu i och med kriget. Så fort någon inte gillar en skribents ärliga ifrågasättande så är den ett troll alltså?
Det är helgalet. Ska man inte kunna skriva sakligt och intellektuellt hederligt utan att stämplas som tillhörandes den ena eller andra sidan? Då handlar allt bara om att ta ställning i ett krig och då behöver vi ju inte ens diskutera saken.

Ja, det har blivit helt meningslöst att prata om "troll" över huvud, när skribenter på våra största tidningar använder det som en synonym till "sympatisör".
Citera
2022-03-10, 06:50
Medlem
Om man jämför avlönade personer/konton så är jag övertygad om att rysstrollen är många ggr fler.

Det finns en enorm opinion mot ryssarnas krig i Ukraina i Sverige. I vissa trådar på Flashback så spammas tråden sönder totalt av av rysk propaganda.

Vad säger att det inte enbart är nynazister som spammar? Vilka iofs kan vara sponsrade/rekryterade av Putin

För ett antal år sedan såg jag statistik på från vilka länder besök på Flashback görs.

Det var en direkt häpnadsväckande trafik från Österrike. Om jag minns rätt långt större än nordiska grannländer tex.

Varför skulle någon utländsk makt välja just Österrike som "synlig källa"?

Österrike är dels inte med i NATO, dels är det allmänt känt att det är ett land som under lång tid släpade efter med lagstiftningen på cyberomådet.

Nu var Österrike ett av de första länderna som inte är med i Nato som gick med i Natos samarbete på just cyberområdet, tror inte det var en slump direkt...

Läget kan ha blivit bättre nu.

Kan ju tillägga att det finns tydliga indikationer på att vissa som skriver befinner sig i en annan tidszon även i dagsläget. Säger godnatt klockan är 1900 i Sverige osv osv osv.

Jag ser inte alls något liknande som jag kopplat till USA.

På det hela taget har det varit övertydligt i många år hur det ligger till.
Citera
2022-03-10, 07:33
Medlem
friskXORsjuks avatar
Att stämpla som "rysstroll" är närbesläktat med 'cancel' kulturen som vägrar diskussion. Högst olämpligt på ett diskussionsforum för yttrandefrihet.
Citera
2022-03-10, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
Själv ser jag mer anti rysstroll än rysstroll.

Och att folk bara antar att det faktisk är ryssar som skriver när det lika gärna kan vara några som vill skapa ett narativ genom att låtsas vara ryssar är bortom min förståelse.

Ni vet all falska videos som sprids om kriget, vem postar dom? Om det är Ryssland som sprider falska videos som ser ut att attackera ukraina så skjuter dom ju sig själva i foten, så det är inte troligt.

Och Ukrainas president har redan blivit påkommen att ljuga om att ukrainska soldater dött när dom inte har det, och hypat upp händelsen till nån slags hjälte historia, snake Island pratar jag om. Så ukraina ljuger definitivt om situationen, putin har jag inte sett nån tydlig lögn från än, kanske jag missat?

Iaf, vilka är det som sprider propagandan egentligen? Finns det mer rysstroll än anti rysstroll på FB? Hur vet ni att rysstrollen faktiskt är ryssar?

Det finns inga antirysstroll, bara förnuftiga människor som drivs av grundläggande moral och etik.

Bland proryssarna finns det:

1. Avlönade ryssar.
2. Oavlönade ryssar.
3. Olagliga flyktingar vars land har bombats av USA.
4. Bråkstakar som gillar att provocera och ”gÅ EmOt StRöMmEn”.
5. Vänsterblivna antiamerikanska snöflingor.
6. Vilsen höger som missat att Ryssland är ett misslyckat mångkulturprojekt modellen värre än alla västländer och tror att Putin är räddningen på globalismen (läs mångkultursamhället).

Gemensamt för ovanstående är att de väljer bort blygsamt agendasättande traditionell media till förmån för lögnmedia där inte en enda artikel är sann, samt att man har låg slutledningsförmåga och har svårt att få ihop sina argument utan att gripa efter halmstrån eller bedriva whataboutism.
Citera
2022-03-10, 07:55
Medlem
Citat:
Bara blotta viljan att förneka förekomsten av Rysslands trogna inlägg i dessa dagar när Ryssland invaderar sina grannländer bör ju väcka misstanke hos varje person med vettet i behåll.

Exakt, samt den outtömliga självömkan. Patetiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in