Citat:
Ursprungligen postat av
Pissjuice
Själv ser jag mer anti rysstroll än rysstroll.
Och att folk bara antar att det faktisk är ryssar som skriver när det lika gärna kan vara några som vill skapa ett narativ genom att låtsas vara ryssar är bortom min förståelse.
Ni vet all falska videos som sprids om kriget, vem postar dom? Om det är Ryssland som sprider falska videos som ser ut att attackera ukraina så skjuter dom ju sig själva i foten, så det är inte troligt.
Och Ukrainas president har redan blivit påkommen att ljuga om att ukrainska soldater dött när dom inte har det, och hypat upp händelsen till nån slags hjälte historia, snake Island pratar jag om. Så ukraina ljuger definitivt om situationen, putin har jag inte sett nån tydlig lögn från än, kanske jag missat?
Iaf, vilka är det som sprider propagandan egentligen? Finns det mer rysstroll än anti rysstroll på FB? Hur vet ni att rysstrollen faktiskt är ryssar?
Det finns inga antirysstroll, bara förnuftiga människor som drivs av grundläggande moral och etik.
Bland proryssarna finns det:
1. Avlönade ryssar.
2. Oavlönade ryssar.
3. Olagliga flyktingar vars land har bombats av USA.
4. Bråkstakar som gillar att provocera och ”gÅ EmOt StRöMmEn”.
5. Vänsterblivna antiamerikanska snöflingor.
6. Vilsen höger som missat att Ryssland är ett misslyckat mångkulturprojekt modellen värre än alla västländer och tror att Putin är räddningen på globalismen (läs mångkultursamhället).
Gemensamt för ovanstående är att de väljer bort blygsamt agendasättande traditionell media till förmån för lögnmedia där inte en enda artikel är sann, samt att man har låg slutledningsförmåga och har svårt att få ihop sina argument utan att gripa efter halmstrån eller bedriva whataboutism.