Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-13, 10:32
  #13
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe
Skulle väl inte förvåna mig om FIA börjar med att införa handikapp för killar i lägre kategorier, och sedan in i F1, för att man kommer vara så extremt måna om att få in en kvinnlig F1 förare

Kanske flera serier börjar mera absurd kvoterings racing som Extreme E?
Citera
2022-10-13, 13:47
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Att W serien skulle bli ett totalt fiasko visste man ju redan från början. Men tyvärr, så är det så i dagens samhälle att det är liksom att säga att tjejer/kvinnor kan inte konkurrera på lika vilkor mot män i ngn sport.

Sanningen är den, att vi kommer aldrig att få se ngn kvinnlig F1-förare.


Ja sen att Jamie tokdominerade Wseries gjorde det ju inte bättre precis
Citera
2022-10-13, 19:52
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja sen att Jamie tokdominerade Wseries gjorde det ju inte bättre precis
Visst att hon har hamnat omkring 8-9 i mästerskapen där hon tävlat mot killar, vilket är ett lyft mot Carmen Jordá, men det inget argument att hon har dominerat W series som hon förtjänar en plats i en högre serie. Visst hade ju varit kul att se hur hon skulle prestera i Prema i F3 jämfört med killarna i det teamet
Citera
2022-10-13, 19:53
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Kanske flera serier börjar mera absurd kvoterings racing som Extreme E?
Vem kollar ens på Extreme E? Förhoppningsvis så möter det samma öde som W series
Citera
2022-10-13, 20:00
  #17
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe
Vem kollar ens på Extreme E? Förhoppningsvis så möter det samma öde som W series


Extreme E är verkligen episkt dåligt! Jävla PK-dravel rakt igenom!
Citera
2022-10-13, 21:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe
Visst att hon har hamnat omkring 8-9 i mästerskapen där hon tävlat mot killar, vilket är ett lyft mot Carmen Jordá, men det inget argument att hon har dominerat W series som hon förtjänar en plats i en högre serie. Visst hade ju varit kul att se hur hon skulle prestera i Prema i F3 jämfört med killarna i det teamet


Jag menade att det var dåligt för Wseries att en förare dominerade så mycket som Jamie gjorde

Hon körde ju Formula regional 1 år med Prema där hon sög duktigt blev typ sist varje lopp. Stallkamrater var väl Leclercs lillebror har jag för mig och nån dansk
Citera
2022-10-14, 11:59
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Jag menade att det var dåligt för Wseries att en förare dominerade så mycket som Jamie gjorde

Hon körde ju Formula regional 1 år med Prema där hon sög duktigt blev typ sist varje lopp. Stallkamrater var väl Leclercs lillebror har jag för mig och nån dansk
Yes! Tanken var väl att man inte skulle få återvända till serien om man redan hade vunnit den?
Citera
2022-10-14, 12:49
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe
Yes! Tanken var väl att man inte skulle få återvända till serien om man redan hade vunnit den?


tror jag aldrig varit uttalat det är nog bara i F2 det är så
Citera
2022-10-22, 15:09
  #21
Medlem
Dino Beganovic vann nyss Formula Regional Europe-mästerskapet och tar förhoppningsvis klivet upp till F3 nästa säsong.
Citera
2022-10-28, 05:21
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Dino Beganovic vann nyss Formula Regional Europe-mästerskapet och tar förhoppningsvis klivet upp till F3 nästa säsong.

Snyggt där. Prema
Citera
2022-10-28, 08:41
  #23
Medlem
RedXs avatar
Det är väl bekräftat att han kör F3 för Prema nästa år?
Citera
2022-10-29, 07:18
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det är väl bekräftat att han kör F3 för Prema nästa år?

Japp. F3 blir ännu roligare alltså att följa nästa säsong.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback