2022-03-03, 07:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Nu är jag inte med dig. Det är ukrainare som bränner en ryss. Det lär inte vara massor av musslor som krigar för ukraina?
Allt du ser är inte vad du tror, det är ett propagandakrig från båda vägarna.

Att korsfästa någon är inte en kristen handling, det är antingen hedningar, muslimer eller eller romare vanligtvis, i det här fallet tror jag vi kan utesluta romare. Det lär finnas Tjethenska legosoldater inkallade på Putins sida. De är visst muslimer... Skulle nog kunna korsfästa och bränna en fiende iklädd rysk uniform och filma.

Ukraina är kristet
Citera
2022-03-03, 07:27
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Jag förstår inte hur alla tycks älska denna ukrainska facist regering som har fängslat oppositionen samt journalister, stängt av Kristisk media, halleluja vilken demokratisk president detta är!
Och dumsvensken är som vanligt sist på bollen! Skickar pansarskott till denna konflikt! Man kan ju undra vad vår regering har som uppgift, inte är det för att skydda sin egen befolkning!
"Jag förstår inte hur så många tycks älska denna ryska facist regering som har fängslat oppositionen samt journalister, stängt av Kristisk media, halleluja vilken demokratisk president detta är!"

Och den av läs- och skrivsvårigheter pinade dumsvensken skriver hyllningar till denne vidrige människa.
Citera
2022-03-03, 07:32
Medlem
DeValeras avatar
Man ska nog ta sådana nyheter med en nypa salt. Jag kan tänka mig att miliser kan ha ihjäl tillfångatagna soldater, men att Ukraina officiellt går ut med detta låter minst sagt besynnerligt. Dels på grund av att Ukraina då gör sig skyldiga till krigsbrott och dels att det kan trigga ännu grövre beskjutningar från den ryska sidan.
Citera
2022-03-03, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allseeingeyee
Roligt... Israel skickar dessutom snart vapen med ) judar som sponsrar nazi xD new meta

Ukraina är styrt av globalisternna(world economic forum) Där de i toppen är judar. Volodymyr Zelenskyj är väll jude med är jag rätt säker på?

Det är usa/globalisterna som samarbetar. Europas länder ska splittras och förstöras är planen, inte bara Europa antagligen men.. Men märker att dom har fäste i Australien och Canada också.
Citera
2022-03-03, 07:37
Medlem
W.Smiths avatar
Det här var väl det absoluta lågvattenmärket av Fria Tider. Är redaktionen helt efterbliven?

Filmen är mest sannolikt fejk och jävligt många år gammal ovanpå det. Patetisk och pinsam artikel.
Citera
2022-03-03, 07:39
Medlem
Lofns avatar
Är rysk värnplikt frivillig? Om inte så är det ännu värre. Idiotiskt av Ukraina att agera så. De har ju stöd från alla just nu. Efter detta not so much, hoppas jag.

Dels är det såklart oerhört ondskefult att tortera och döda en soldat som gett upp (man kan väl tänka sig scenario om just denna soldat dödat någon nära, men generellt sett så)

Om Ukrainas försvarsmakt skriver detta verkar de inte heller förstå att detta är fel. Vilken jävla kultur isåfall.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Jag tycker detta förtjänar en egen tråd. Hur kan den humanitära stormakten Sverige leverera vapen till den här sortens krigförande stater? Är stödet förenligt med Försvarsmaktens berömda värdegrund? Är det hyckleri av svensk media att mörka det här eller borde även Fria Tider mörka? Jag vet allvarligt talat inte var jag står i frågan.

Källa: https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar

Om de gör det så kommer de effektivt få hela världen mot sig.
Citera
Medlem
Antivaxxers avatar
Om man invaderar ett fredligt land och skjuter artillerield in i städer - ja då förtjänar man att slaktas som en liten gris. Nöff nöff!
Citera
2022-03-03, 07:43
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Jag tycker detta förtjänar en egen tråd. Hur kan den humanitära stormakten Sverige leverera vapen till den här sortens krigförande stater? Är stödet förenligt med Försvarsmaktens berömda värdegrund? Är det hyckleri av svensk media att mörka det här eller borde även Fria Tider mörka? Jag vet allvarligt talat inte var jag står i frågan.

Källa: https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar

Kan du hitta källan som FriaTider skriver om? Klickade på deras länkar och hittade inget om att avrätta krigsfångar
Citera
2022-03-03, 07:44
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Om man invaderar ett fredligt land och skjuter artillerield in i städer - ja då förtjänar man att slaktas som en liten gris. Nöff nöff!
Det var nog inte så fredligt innan heller. Det finns ju ett axplock om vad som hänt innan ryssarna invaderade. Så ukraina är nog inget snällt land.
Citera
2022-03-03, 07:46
Medlem
Citat:
Belägg? Sen är inte källan FT utan ukrainska Fförsvarsmaktens eget meddelande som är länkat i artikeln.

Källan är inte ukrainska försvarsmakten. Varför tror du det?
Citera
2022-03-03, 07:46
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
"Jag förstår inte hur så många tycks älska denna ryska facist regering som har fängslat oppositionen samt journalister, stängt av Kristisk media, halleluja vilken demokratisk president detta är!"

Och den av läs- och skrivsvårigheter pinade dumsvensken skriver hyllningar till denne vidrige människa.
Stängt av Kristisk media? Är det kyrkans gosskör som blivit avstängd.? På tal om läs- och skrivsvårigheter då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in