2022-03-03, 06:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ukraina varnade för någon dag sedan att ryssarna skulle börja att köra desinformationskampanjer.
Citera
2022-03-03, 06:33
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Jag tycker detta förtjänar en egen tråd. Hur kan den humanitära stormakten Sverige leverera vapen till den här sortens krigförande stater? Är stödet förenligt med Försvarsmaktens berömda värdegrund? Är det hyckleri av svensk media att mörka det här eller borde även Fria Tider mörka? Jag vet allvarligt talat inte var jag står i frågan.

Källa: https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar
Jag förstår inte hur alla tycks älska denna ukrainska facist regering som har fängslat oppositionen samt journalister, stängt av Kristisk media, halleluja vilken demokratisk president detta är!
Och dumsvensken är som vanligt sist på bollen! Skickar pansarskott till denna konflikt! Man kan ju undra vad vår regering har som uppgift, inte är det för att skydda sin egen befolkning!
Citera
2022-03-03, 06:35
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Hur fan kan man göra så här mot vanliga soldater som bara lyder order? Jag hade hellre sett att Klaus Schwab fått den här behandlingen och de andra pedofilerna som startat den här skiten.
Citera
2022-03-03, 06:38
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Måste säga att folket som är på Ukrainas sida visar sitt rätta ansikte här. Det är rätt vidriga de också. Jag håller mig utanför det här kriget. Stöttar inte någon ärligt talat. Tycker att Zelensky känns rätt fake, en gammal ståuppkomiker och vid sin sida har han två stycken gamla boxare och en fotomodel. Som en samling dockusåpadeltagare.
Tommaste jävla kritik jag hört. Zelensky som riskerar livet i Kiev är fake pga att han tidigare var komiker?
Citera
2022-03-03, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Om det stämmer att de slutar ta artillerisoldater till fånga, utan istället avrättar dem på plats för deras krigsbrott att bomba civila mål med flit, så är det på många vis förståeligt. Men det ser ju inte så bra ut.

Det är mycket som är förståeligt under krig. Är det något som motiverar de ryska soldaterna att strida så är det en säker och grym död om man blir tillfångatagen.
Citera
Medlem
Jag kan inte se uppmaningen att döda fångar. Har inlägget ändrats?
Citera
Moderator
Humbugs avatar
Originalkällan säger att inga fångar ska tas, inte att befintliga ska avrättas.
Att inte ta fångar är månne illa, men soldater som dör i strid kan knappast räknas som krigsfångar innan de arresterats.

Facebookinlägget har dessutom ändrats, så man verkar ha ha tagit tillbaka uttalandet, alternativt att någon med tillgång till kontot skrev ett ogenomtänkt inlägg i affekt.

De fångar som sitter i förvar ska skickas tillbaka till sina familjer enligt ukrainska militären.
Senast redigerad av Humbug 2022-03-03 kl. 07:30.
Citera
2022-03-03, 06:57
Medlem
Den där videon på korsfästningen är inte den gammal från många år sen? Har för mig det.
Citera
2022-03-03, 07:08
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
Sanning verkar alltså vara att det går 606 st på varje 1 person som är för avrättade av krigsfångar. Jag har tappar tron på mänskligheten. Vilken tro iofs...

Ja, det borde varit betydligt fler som vill avrätta ryssar. Folk är så blödiga.

Det är mycket nya konton i de här diskussionerna som tar Rysslands parti.
Citera
2022-03-03, 07:11
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Invaderar du ett land så har de rätten att döda dig ja. Inte som krigsfånge enligt genevekonventionen, men är du på deras land med vapen i hand får du nog finna dig i att bli dödad om du tas fast. Särskilt i ett läge som detta. Nackskott ok, bränna folk levande som musslorna gör
känns inte ok.
Nu är jag inte med dig. Det är ukrainare som bränner en ryss. Det lär inte vara massor av musslor som krigar för ukraina?
Citera
2022-03-03, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Oj jävlar! Dessa får våra vapen då. Det där är ju ISIS nivå.

Om vi inte får ett uttalande om detta så är det skandal! Solklart krigsbrott

Nu fick jag en dålig smak i munnen.

Va väldigt försiktig med att kolla på videon
Skulle tippa på att videon är fejk då den bryts precis när elden tar sig. Finns ingen anledning att sluta filma då.

Ang topic så kan ryssarna ha hackat facebook-kontot för att få opinionen med sig.
Citera
2022-03-03, 07:21
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ja, det borde varit betydligt fler som vill avrätta ryssar. Folk är så blödiga.

Det är mycket nya konton i de här diskussionerna som tar Rysslands parti.

Bara för dig att åka ner till Ukraina som frivillig. Zelenskyy ger dig en AK så kan du ge dig ut på pojkäventyr.

Men snälla förvirra inte oss, som INTE vill bli inblandade i ett krig mellan NATO (alliansen som destabiliserar MENA och skapar flyktingströmmar som förstör Europeernas framtid) och Ryssland, med Putin-kramare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in