2022-03-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Belägg? Sen är inte källan FT utan ukrainska Fförsvarsmaktens eget meddelande som är länkat i artikeln.

Ja möjligt att Ukrainska Försvarsmakten är källan. Sen står det att "originalet kan dock fortfarande ses i inläggets redigeringshistorik". Jag gick till originalet och körde google translate. Jag kom inte i närheten fram till samma översättning.

Det spys avsky över artillerisoldater som skjuter på oskyldiga människor från långt avstånd, ja. Och att dessa ryska artillerisoldater kommer att vara särskilt åtråvärda att döda i kriget, ja. Men att krigsfångar skulle "slaktas som grisar" står inte alls i originalet.

Men sanning är det första offret i krig, ändå. Jag tycker fortfarande att det var mycket, mycket dumt och obetänkt att skänka 5 000 pansarskott till Ukraina. Och sen göra godhets-PR av det istället för att åtminstone hålla käften! Vi är inte ett Nato-land. Vår regering ska skydda vårt folk först, innan våra feministanstrukna politiker springer och bli solidariska med andra. Pansarskotten uppfattas som en krigshandling av Ryssland, världens näst största krigsmakt, för tusan!! Och svenska folket är inte tillfrågat.

Och skulle till äventyrs ryska krigsfångar slaktas som grisar av Ukraina så är katastrofen total. Vi har då skickat vapen till ett land som öppet bryter mot Geneve konventionen. Det vore förbannat illa och farligt för oss. Vi är svagaste landet i norra Europa, som icke-anslutna till Nato. Och det är inte kvinnor som kommer att försvara vårt land och dö för det. Männen är liksom inte tillfrågade. Men det är ytterst en kvinna (Maggan) som initierat dessa förbannade pansarskott.

Tack så jävla mycket dum-Maggan, all burkmat är slut i affärerna, vi är i en farlig situation, och ni hetsar in oss i Nato utan att fråga folket först.

Ukrainarna är viktiga och det är synd om dem, ja. Men att materiellt hjälpa Ukraina kan man bara göra om man har Nato i ryggen och inte riskerar att bli anfallen eller annat jävelskap från Ryssland. De har ju varit tydliga med vad som ska hända den som lägger sig i. Putin gav oss i alla fall en chans att slippa rysk vedergällning. Då tycker jag vi kunde ha tagit den. Begriper inte hur dessa pansarskott rimmar med vår neutralitet.
Citera
2022-03-03, 16:24
Avstängd
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ställer mig absolut inte bakom tortyr av krigsfångar, men helt ärligt tycker jag det blir helt fel fokus här. Det påminner om när en stackars rädd pensionär som blivit misshandlad och rånad råkar uttrycka sig på fel (rasistiskt) sätt och helt plötsligt kommer pöbeln och ska döma för hets mot folkgrupp utan rättegång.

Ja, det är fel att avrätta och tortera krigsfångar. Men nu är det Ukraina som är attackerade. Tortyr går inte att ursäkta. Möjligtvis förstås. Däremot har jag full förståelse för om de inte vill slösa mer resurser än nödvändigt på att hålla liv i fiendesoldater. De har nog fullt upp med sig själva.

Jag gjorde lumpen under slutet på 70-talet när Sverige hade ett invasionsförsvar. Mesta delen av tiden tillbringades i skogsterräng under tillämpning av gerillakrigföring. Var uttalat att det inte fanns något utrymme för att ta krigsfångar som man skulle släpa på. Likaså att spara sista kulan åt sig själv.
Citera
2022-03-03, 16:27
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Om det är videon på första sidan som menas.

En ryss? Blir korsfäst och sedan tänder eld på honom, fast dom stänger av videon innan han har tagit lågor.
Tack.
Citera
2022-03-03, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Förstår du inte att deras konto har blivit hackad? Från ingenstans så ändras mönstret i deras flöde till att bli väldigt aggressivt.

Om jag går in på Blomster-Brittas Instagram och lägger upp en bild på en kuk och skriver ”Mums”. Tror du fortfarande att det är Britta som har skapat inlägget?

Att fulla ryssar går på sådant kan jag köpa. Men en normalbegåvad Svensson bör ha mer bakom pannbenet.

Du menar som filmerna när isis skar huvudet av folk brände dem levande osv osv, kanske var deras konton hackade

Ni är så lättlurade som går på all propaganda, du får skynda dig att ta dos 5

Ryssland är utsatt för en massiv kampanj av globalister, om globalisterna lyckas så hoppas jag att Putin skickar iväg alla kärnvapen och gör slut på oss alla.
Citera
2022-03-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Eller så stämmer det ryssarna påstår om massgravar med halshuggna civila och andra IS-metoder av ukrainska nazister och knarkare...
Oavsett hur det ligger till med detta, så är det inte rimligt att ukrainska högkvarteret är helt öppna med det. Vem som helst förstår att det vore PR-mässig katastrof.
Citera
2022-03-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Azov bataljonen som lyder under inrikesministeriet har mördat 13000 civila ryssar plus några tusen donbassrebeller vilket har pågått från 2014 och till Putin klev in. Det är också från Azovs verksamhet som klippet med korsfästningen som de publicerade kommer.
Du menar att i princip alla som dött i konflikten sedan 2014 är mördade av Azov?
Citera
2022-03-03, 17:14
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Du menar som filmerna när isis skar huvudet av folk brände dem levande osv osv, kanske var deras konton hackade

Ni är så lättlurade som går på all propaganda, du får skynda dig att ta dos 5

Ryssland är utsatt för en massiv kampanj av globalister, om globalisterna lyckas så hoppas jag att Putin skickar iväg alla kärnvapen och gör slut på oss alla.
Du är inte den skarpaste kniven i lådan.
Citera
2022-03-03, 17:15
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Du menar att i princip alla som dött i konflikten sedan 2014 är mördade av Azov?

Majoriteten av de civila offren ja. Azovbataljonen består från början av ukrainska nationella samt allsköns nazister och andra legoknektar som vill skjuta civila ryssar utan något större motstånd och samtidigt få betalt för det. På senare år har de tonat ner naziprofilen då de fått in en massa icke vita i förbanden.
Citera
2022-03-03, 17:20
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Majoriteten av de civila offren ja. Azovbataljonen består från början av ukrainska nationella samt allsköns nazister och andra legoknektar som vill skjuta civila ryssar utan något större motstånd och samtidigt få betalt för det. På senare år har de tonat ner naziprofilen då de fått in en massa icke vita i förbanden.

Såg en dokumentär producerad av Oliver Stone och det verkar finnas ganska många högerextremister i Ukraina som mördar civila och har kopplingar till USA:s regering och CIA.

https://www.youtube.com/watch?v=5-UJ8S63Tsw
Citera
2022-03-03, 17:31
Medlem
Citat:
Enligt vem? Dig och Putin?
Citera
2022-03-03, 17:55
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Enligt vem? Dig och Putin?

Här säger de 9000 civila. Det var ett uppror av vanligt folk, visserligen antagligen med värnpliktsutbildning men sämre utrustade mot ukrainsk militär. Eftersom de stred på hemmapaln fanns ingen anledning för dem att mörda civila. Det gjordes av ukrainsk militär, främst Azovbataljonen.

https://www.msn.com/en-xl/africa/other/how-many-lives-has-the-war-in-donbass-taken/ar-AAU7zcz

https://southfront.org/the-blackwater-is-in-donbass-with-the-azov-battalion/

https://expo.se/2019/10/ukrainas-premiarminister-nazistkonsert
Citera
2022-03-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Vad sägs om att använda länken din lågpannade jävel.

Dom har hotat med att skjuta artillerister eftersom dom terrorbombar och mördar civila.
Du är ungefär så smart som man gissade när man såg tråden 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in