Citat:
Ja möjligt att Ukrainska Försvarsmakten är källan. Sen står det att "originalet kan dock fortfarande ses i inläggets redigeringshistorik". Jag gick till originalet och körde google translate. Jag kom inte i närheten fram till samma översättning.
Det spys avsky över artillerisoldater som skjuter på oskyldiga människor från långt avstånd, ja. Och att dessa ryska artillerisoldater kommer att vara särskilt åtråvärda att döda i kriget, ja. Men att krigsfångar skulle "slaktas som grisar" står inte alls i originalet.
Men sanning är det första offret i krig, ändå. Jag tycker fortfarande att det var mycket, mycket dumt och obetänkt att skänka 5 000 pansarskott till Ukraina. Och sen göra godhets-PR av det istället för att åtminstone hålla käften! Vi är inte ett Nato-land. Vår regering ska skydda vårt folk först, innan våra feministanstrukna politiker springer och bli solidariska med andra. Pansarskotten uppfattas som en krigshandling av Ryssland, världens näst största krigsmakt, för tusan!! Och svenska folket är inte tillfrågat.
Och skulle till äventyrs ryska krigsfångar slaktas som grisar av Ukraina så är katastrofen total. Vi har då skickat vapen till ett land som öppet bryter mot Geneve konventionen. Det vore förbannat illa och farligt för oss. Vi är svagaste landet i norra Europa, som icke-anslutna till Nato. Och det är inte kvinnor som kommer att försvara vårt land och dö för det. Männen är liksom inte tillfrågade. Men det är ytterst en kvinna (Maggan) som initierat dessa förbannade pansarskott.
Tack så jävla mycket dum-Maggan, all burkmat är slut i affärerna, vi är i en farlig situation, och ni hetsar in oss i Nato utan att fråga folket först.
Ukrainarna är viktiga och det är synd om dem, ja. Men att materiellt hjälpa Ukraina kan man bara göra om man har Nato i ryggen och inte riskerar att bli anfallen eller annat jävelskap från Ryssland. De har ju varit tydliga med vad som ska hända den som lägger sig i. Putin gav oss i alla fall en chans att slippa rysk vedergällning. Då tycker jag vi kunde ha tagit den. Begriper inte hur dessa pansarskott rimmar med vår neutralitet.