2022-03-03, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Ja, det vore krigsbrott. De lägger ut detta påstående kopplat till en 10 år gammal video som blir debunked.

Det blir uppmärksammat och de stryker bort raden och raderar texten som säger att de ska avrätta krigsfångar.

Det påbörjas en utredning om krigsbrott men de kommer inte hitta något för det var skrämsel propaganda.

Sista gången jag skriver det. Läs tråden

Tack för en bra sammanfattning då slipper jag gå igenom massa inlägg i den här tråden.
Citera
2022-03-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Måste säga att folket som är på Ukrainas sida visar sitt rätta ansikte här. Det är rätt vidriga de också. Jag håller mig utanför det här kriget. Stöttar inte någon ärligt talat. Tycker att Zelensky känns rätt fake, en gammal ståuppkomiker och vid sin sida har han två stycken gamla boxare och en fotomodel. Som en samling dockusåpadeltagare.
Hur käns Putin för dig då och hans män samt oligarkerna??
Senast redigerad av Martlet 2022-03-03 kl. 12:50.
Citera
2022-03-03, 12:46
Medlem
detta är med all sannolihet sant. Siffrorna på antalet döda ryssar i förhållande till antalet tillfånga tagna ryssar är helt snett, och därtill att de flesta rysska soldater som tas tillfånga är antingen oskadda eller har lättare skador. Vart är alla ryska soldater med svårare skador? Detta är ett problem när det är milisgrupper och nu även utsläppa fångar som beväpnas i ukarina (sistnämda är ett katastrofalt misstag att beväpna dessa). Det är en kort tidsfråga innan det kommer ut filmer där ukrinaska soldater kommer uppträda som grisar mot ryssar, och givitvis det omvända
Citera
2022-03-03, 12:52
Avslutad
Ni som inte fattat det än: Zelensky är en jude tillsatt på positionen för att få slaver att slakta varandra.
Citera
2022-03-03, 13:04
Medlem
En teori är att det är det Ryssland som har hackat kontot.
Citera
2022-03-03, 13:09
Medlem
Varför vill Ukraina att soldaterna ska kissa på sig innan de tar dem?

Men allvarligt, har vi inte skickat pansarskotten bör Sverige vänta med detta tycker jag. Om nu Ukraina har kommit ut med detta.
Senast redigerad av Rogersson 2022-03-03 kl. 13:30.
Citera
2022-03-03, 13:13
Medlem
efftolvs avatar
Är inte så konstigt, det är så kriminella jobbar.
Ukraina är ett av världens mest korrupta länder, ledarna i landet har inte kopplingar till kriminella, utan de är kriminella. Uppenbart att ävene Zelensky känner till detta, vet dock inte om han är en av de kriminella. Men jobbar han med de så är en kriminell i min bok iaf.
Citera
2022-03-03, 13:15
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NigNog
Videon är en gammal avrättning där ukrainska soldater korsfäster och eldar upp en ryss levande.

Detta är bara ett av tusentals brott mot mänskligheten som Ukraina har begått mot sin ryska befolkning. Detta är varför Putin har invaderat. Västvärlden kommer brinna i helvetet för sin allians med Zelenskyy-regimen.
Snicksnack...
Citera
2022-03-03, 13:42
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Jag är mot avrättningar av ryska krigsfångar men jag är för avrättningar av tjetjeniska krigsfångar.

Det är för att du är en horunge. Söner till horor brukar skilja på folk och folk.
Citera
2022-03-03, 13:48
Medlem
RustyShacklefords avatar
Värre jobb än att vara rysk soldat får man nog leta efter.

I Afghanistan så brukade Mujaheddin vanställa tillfångatagna ryssar fruktansvärt, men inte döda dom. Skar av ben och armar, med mera. De lades sen ut mitt på vägen där de visste att en stridsvagnskolonn skulle passera. För att demoralisera dom andra. Ryssarna var inte så snälla tillbaka utan körde över sina krigsfångar med pansarvagn.

Samma sak i Tjetjenien. En rysk bekant för mig om en tillfångatagen rysk soldat som blev flådd levande för att han vägrade konvertera till Islam. Om jag förstod saken rätt så blev han helgonförklarad av ortodoxa kyrkan sen. Kan ju varit propaganda såklart.

Vägrar kolla på videomaterialet. Men i det aktuella fallet så låter det väl som nåt gäng frifräsande fd ukrainska fängelsekunder som har roat sig. Eller så är det iscensatt av nån underrättelsetjänst i syfte att förmå ryssarna att utföra samma grymheter tillbaka. Eller så är det en psy-ops från ryssarna. Eller så är det gamla bilder från nån tidigare konflikt. Om det inte är det sistnämnda så lär det ju dröja länge innan vi får veta vad som verkligen hände.
Citera
2022-03-03, 13:53
Medlem
Inkommers avatar
Hoppas Putin atombomber sönder hela jävla Ukraina och nöjer sig med det sen.
Jävla pisskrig mellan två pissländer och pissfolk.
Citera
2022-03-03, 13:54
Medlem
dwgs avatar
Helt rätt avrätta ryssen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in