2022-03-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Gjorde nästan samma ”efterforskning”.
Skräp! Rätt ner i papperskorgen..

Vem tar en källa som gång på gång bevisats fara med grov osanning och bara köper allt rätt av?
Är det för att man vill att det ska vara sant?

Jag medger att det finns ett vakuum mellan traditionell media och verklighet men det gapet tycks ingen alternativmedia fylla utan att ständigt göra bort sig.
Så Facebookinlägget är fake menar du?
Citera
2022-03-03, 12:27
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst

Nej, men påståendet är fejk för att höja stridsmoral, skrämma ryssar och få västvärlden mer känslosamt investerad.

Nästan allt som kommer från ukrainska officiella konton blir debunked som propaganda
Citera
2022-03-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Jag tycker detta förtjänar en egen tråd. Hur kan den humanitära stormakten Sverige leverera vapen till den här sortens krigförande stater? Är stödet förenligt med Försvarsmaktens berömda värdegrund? Är det hyckleri av svensk media att mörka det här eller borde även Fria Tider mörka? Jag vet allvarligt talat inte var jag står i frågan.

Källa: https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar
Om det stämmer är det idiotiskt.
Ukraina har åtskilligt mycket mer att vinna på att behandla krigsfångarna väl.
Citera
Avslutad
Även när sanningen om att ukrainarna är lika barbariska som ryssarna om inte mer, så vägrar folk att inse det. Det är illa.

De som tror att Ukraina är en humanitär västlig demokrati tro också på jultomten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Nej, men påståendet är fejk för att höja stridsmoral, skrämma ryssar och få västvärlden mer känslosamt investerad.

Nästan allt som kommer från ukrainska officiella konton blir debunked som propaganda
Vilket påstående? Att man inte kommer att bli benådad om man ger upp utan avrättad likt ett svin?
Citera
2022-03-03, 12:30
Medlem
Citat:

Facebookinlägget säger ingenting om något annat än att se upp om du är en del av artelleristyrkan som begår krigsbrott genom att bomba civila byggnader.

Inte avrätta krigsfångar.
Citera
2022-03-03, 12:31
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Vilket påstående? Att man inte kommer att bli benådad om man ger upp utan avrättad likt ett svin?

Ja, det vore krigsbrott. De lägger ut detta påstående kopplat till en 10 år gammal video som blir debunked.

Det blir uppmärksammat och de stryker bort raden och raderar texten som säger att de ska avrätta krigsfångar.

Det påbörjas en utredning om krigsbrott men de kommer inte hitta något för det var skrämsel propaganda.

Sista gången jag skriver det. Läs tråden
Citera
2022-03-03, 12:32
Medlem
Finns inte en chans Sverige kommer hjälpa dom nu, när dom ska avrätta soldater som ger upp.
Hur kan detta inte vara första nyhet i alla tidningar i Sverige.

Dessutom värdelös taktik , för då är det ingen ide för soldaterna ger upp.

Det måste vara hackat sida eller något.

Nästa inlägg går ju emot allt vad dom har skrivit om att döda soldater som ger upp.
Det måste vara översättningsprogrammet som har fuckat upp sig.

Artemus fattade ett klokt beslut och överlämnade sig och föll under Genèvekonventionen.
Nu ska han leva och kan även berätta sanningen om kriget han deltog i.
Senast redigerad av ProGBG 2022-03-03 kl. 12:34.
Citera
2022-03-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Facebookinlägget säger ingenting om något annat än att se upp om du är en del av artelleristyrkan som begår krigsbrott genom att bomba civila byggnader.

Inte avrätta krigsfångar.
Är du inte läskunnig?

Citat:
From now on, there will be no more captured Russian artillerymen. No mercy, no "please don't kill, I surrender" will not pass.

Each calculation, no matter: commander, driver, gunner, loader - will be slaughtered like pigs. Piss in your pants, we've already come for you.
Citera
2022-03-03, 12:34
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
"Krystats fram av media"

Vilken nyttig idiot du är.

Mer än hälften i Sverige är gamla nog för att minnas när Sovjetunionen stod.

Ryssland är öst. Punkt slut.
Inkludera Israel som väst & du kallar mig för nyttig idiot. Som sagt - det var redan färdigdiskuterat efter den repliken.
Citera
2022-03-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Ja, det vore krigsbrott. De lägger ut detta påstående kopplat till en 10 år gammal video som blir debunked.

Det blir uppmärksammat och de stryker bort raden och raderar texten som säger att de ska avrätta krigsfångar.

Det påbörjas en utredning om krigsbrott men de kommer inte hitta något för det var skrämsel propaganda.

Sista gången jag skriver det. Läs tråden
Varken du eller jag vet om det är skrämselpropaganda. Rent taktiskt är det idiotiskt då ryssen skulle använda alla kulor i magasinet innan vit flagg skulle hissats.
Citera
2022-03-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Detta verkar inte stämma. Fria Tider artikeln länkar till Kyiv Independent, jag kan inte hitta någon artikel på Kyiv Independent om detta.

Jobbar inte den där spionmistänkte Egor Putilov på den nätblaskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in