2022-03-03, 08:58
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Gillar dig! Du är i alla fall ärlig. Citerar mig själv från ett tidigare inlägg:

I kristen religion symboliserar korset Jesus som dog som en martyr på korset för vår skull.
Knappast vanligt att kristna korsfäster andra kristna som straff tillika martyrskap. Har säkert hänt, men inget jag kan komma på i alla fall. Ids inte googla.

Ja, det slog mig med. Väldigt märkligt att korsfästa en gemene kristen. Var obehagligt att se klippet, men jag tror att jag hoppade till slutsats för snabbt på grund av hur otäckt det var.

Är alltid skeptisk och försöker ha en öppen syn kring situationen och all propagande som kom därifrån.

I detta fall slå slirade jag av vägen lite för snabbt på grund av innehållet
Citera
2022-03-03, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Källorna ligger ju länkade med blå text i Fria Tiders artikel. Jag rekommenderar dock inte att trycka på videolänken då den var sjukt obehaglig.

Herregud 1 snubbe tagen av ukrainska specialstyrkor, håller på med silvertejp och skit! Skjut skiten bara och gå vidare till nästa!

Sådär vinner man inga krig!
Citera
2022-03-03, 09:02
Medlem
Strombolizs avatar
Det här är alltså ett officiellt statement från Ukrainska försvarsmakten. Det är bara att klicka in på Facebook-länken för er som tvivlar. Och dessa krigsförbrytare har vi i Sverige skänkt vapen till. Fundera på det ett tag.
Citera
Medlem
otellos avatar
Fake news, finns inte mycket att diskutera. Med det sagt så vore det fullt rimligt om Ukrainarna, i affekt, säger sig vilje slakta ryssarna.

Kan inte alla ni ryss-älskare bosätta er i Putlers skitland så slipper vi er?
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Ja och tyvärr räcker det. Deras geografiska position är deras curse. Ryssland skulle aldrig låta det ske. Det är hemskt att de är i den positionen, men det är den världen vi lever i.

Ifall de ändå gör det valet och trycker på för NATO så knackar ryssarna på dörren och det visste dem, det är självklart att det blev så. De kanske hade något hopp om att väst skulle gå i världskrig för dem, men det är deras önsketänkande.

Bästa för Ukraina hade varit att försöka hålla god fot med båda parter. Ryssland kommer aldrig släppa dem.
Du har rätt i det mesta, dock tror jag inte de trodde väst skulle gå vi världskrig, osäker på hur de uppfattar världen. hade de varit med i NATO hade det varit en skyldighet att försvara ett medlemsland. Nu är de ju inte det och står ensamma och kommer falla ensamma, sorgligt.
Citera
2022-03-03, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Videon är väl gammal?
Antingen så är det fejkad propaganda, eller så har Putin mer rätt än vi trott att det pågår hemskheter mot ryssar i Östra Ukraina.

Oavsett, så går det knappt att lita på någonting i dessa tider. Informationskriget rasar för fullt

Japp 7 år gammal video och troligen rysk redan då!

https://www.interpretermag.com/ukraine-live-day-431-renewed-fighting-continues-with-heavy-weapons-reportedly-used/#8042
Citera
2022-03-03, 09:04
Medlem
ZugMaskins avatar
Klart att dom avrättar dom. Hat föder hat. Va annars ska de göra med dom? Spela pingis?

Risken är stor att Sverige blir attackerat förresten. Jag vaknade denna morgon och ville bara somna om. Magdalena skall hållas ansvarig när kriget sprider sig. Hur fan kan man agera så efterblivet? Det är klart att dom attackerar oss när hon skickar vapen. Jävla idioter. Sverige har ingen chans.
Citera
2022-03-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du talar i gåtor.
Det var egentligen en ganska simpel följdfråga på ditt påstående om att Sverige inte skulle vara ett humanitärt land.
Vad definierar du som humanitärt tro?

Jag pallar inte tala specifikt.
För då blir ni små svenskar ledsna.
Ni tror ni kan köpa alla era begrepp med en vis arrogans.
Och vad jag menar med det.

Ni har valt att så starkt att tro på att ni är humanitära. Så snabbt det kommer kritik utifrån blir ni arga.
Citera
2022-03-03, 09:07
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Du har rätt i det mesta, dock tror jag inte de trodde väst skulle gå vi världskrig, osäker på hur de uppfattar världen. hade de varit med i NATO hade det varit en skyldighet att försvara ett medlemsland. Nu är de ju inte det och står ensamma och kommer falla ensamma, sorgligt.

Ja, men det är ju just det att de aldrig skulle kunna gå med i NATO, varken nu eller tidigare. Ryssarna hade anfallit hur som helst för att stoppa det.
Citera
2022-03-03, 09:07
Avslutad
Ehrm. Inte för att vara sådan men Ukrainas snack om att slakta krigsfångar som grisar lirar ganska bra med Putins narrativ om ett pågående folkmord på ryssar..
Citera
2022-03-03, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du talar i gåtor.
Det var egentligen en ganska simpel följdfråga på ditt påstående om att Sverige inte skulle vara ett humanitärt land.
Vad definierar du som humanitärt tro?

Noobermench, han har en poäng.. det är en typ av psykos, inte att säga att gräsrötterna i Sverige inte är någorlunda anständiga och altruistiska, på den nivån finns det inget humanitärt nämligen. Och detta börjar exponeras mer och merpå sista tiden..
Citera
2022-03-03, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ehrm. Inte för att vara sådan men Ukrainas snack om att slakta krigsfångar som grisar lirar ganska bra med Putins narrativ om ett pågående folkmord på ryssar..

Fortfarande fake video som är 7 år gammal
https://www.interpretermag.com/ukraine-live-day-431-renewed-fighting-continues-with-heavy-weapons-reportedly-used/#8042
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in