Citat:
Ursprungligen postat av
Elementart
Jag skulle nog köpa det från Nintendo's egna butik. De skickar från Tyskland:
https://store.nintendo.de/de/nintendo-switch-2-P00153
Vet inte hur många som såg Nintendo Direct idag, men jag trodde att vi skulle få se fler storspel med tanke på att visningen skulle vara 60 minuter lång. Vi fick se ett nytt Mario Tennis, 2D-Yoshi, ett halvdant 40-års firande för Super Mario och ett release-datum för Metroid Prime 4. Nintendo måste ju verkligen börja visa upp titlar som faktiskt lockar till ett köp.
First party titlarna tycker jag var rätt skapliga. Men tredjepartsstödet känns som det inte riktigt kommit igång än, även om Resident Evil såg bra ut trots lågupplöst dlss-uppskalat hår på kvinnokaraktären och ett gäng lågupplösta RT-reflektioner. Fattar personligen inte riktigt värdet i att inkludera lågkvalitativa raytracing-reflektioner i konsolspel då ju även PS5 och Xbox är uttalat dåliga på just hårdvaruaccelererad ray-tracing. De borde hålla sig till klassiskt framfuskade reflektioner som ser bättre ut, och möjligen ha lite strålspårat volymetriskt ljus.
Blir personligen inte riktigt klok på att det ska adderas in överdrivet mycket vattenpölar och högpolerade metallytor överallt i dagens spel, där de inte minst på konsol fylls av fula artefaktiga strålspårade reflektioner. Ta bort skiten bara, spelen kommer se bättre ut utan, och prestera mycket bättre då funktionen dessutom dränerar resurserna som kan spenderas på annat...
Personligen blev jag mest nöjd med DLC till Donkey Kong och SM Wonder...två alldeles strålande spel som ser ut att få suveräna expansioner

Men i övrigt så tror jag vi kommer få vänta ett bra tag på fler storspel. Tredjepartsstödet blir nog inte så rappt som man hoppats på då Switch 2, trots den ganska kapabla prestandan, ändå är komplicerad att porta över Playstation och Xbox-spel till då den är en Nvidia ARM-plattform. Så vi får nog acceptera att multiplattformsspel även med Switch 2 kommer dyka upp flera månader upp till ett år efter release på Playstation och Xbox. Gamla bas-PS4 och även Steam Deck är förmodligen mycket lättare att porta över PS5-spel till än Switch 2, trots att Switch 2 har högre prestanda.