2025-07-15, 08:20
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Du har ju Metroid Prime 4 som inte kan vara så långt borta nu!

Så du håller alltså med mig om att man inte bör köpa ett Switch 2 tills åtminstone Metroid Prime 4 släpps?
Citera
2025-07-15, 10:37
Medlem
swebarbs avatar
En användare rapporterat på reddit att han blev spärrad från nintendo online efter att ha uppdaterat ett begagnat spel visst.

Va sysslar nintendo med?

https://www.sweclockers.com/nyhet/41...e-onlineforbud
Citera
2025-07-15, 14:27
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
En användare rapporterat på reddit att han blev spärrad från nintendo online efter att ha uppdaterat ett begagnat spel visst.

Va sysslar nintendo med?

https://www.sweclockers.com/nyhet/41...e-onlineforbud

Det dom ska syssla med.
Han fick sin konsol spärrad för att säljaren hade gjort en kopia på spelet, dvs. sålt originalet och behållit en kopia på en MiG-kassett, de kassetter Nintendo satt i system att flagga konsoler för i.om. att de används till illegala syften som detta. Köparen i det fallet ska ju dock fått konsolen upplåst igen efter att ha bevisat för Nintendo att han köpt spelet i god tro. Helt i sin ordning alltså, Nintendo har ju rätt att bekämpa piratkopiering. En civilrättslig stämning mot säljaren hade nog varit på sin plats
Citera
2025-07-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buckenator
Så du håller alltså med mig om att man inte bör köpa ett Switch 2 tills åtminstone Metroid Prime 4 släpps?

Tja, om MP4 är det enda/första man känner att man känner att man vill spela på konsolen, så ja.
Citera
2025-07-15, 16:00
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Tja, om MP4 är det enda/första man känner att man känner att man vill spela på konsolen, så ja.

Vad finns det att spela idag om man redan har en Switch 1 och har spelat de bra spelen till Switch 1?
Citera
2025-07-15, 16:23
Medlem
Citat:
Vad finns det att spela idag om man redan har en Switch 1 och har spelat de bra spelen till Switch 1?

Det enda spelet jag egentligen har koll på från Nintendo själva är väl Mario Kart World. Sedan kom det ju ett gäng tredjepartsspel som kanske kan vara intressanta om man inte redan spelat dem på andra plattformar.

För min del har jag ju ett hyfsat smörgåsbord framför mig då jag inte hade den första Switchen!
Citera
2025-07-15, 18:39
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Sorgligt men sant, Switch 2 har inte några spel. Och vi har bara Bananza som vi vet kommer ut snart som verkar intressant. Hoppas det är bättre än Mario kart world, ett spel som de flesta verkar tycka är sämre än Mario kart 8.
Citera
2025-07-15, 18:46
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Sorgligt men sant, Switch 2 har inte några spel. Och vi har bara Bananza som vi vet kommer ut snart som verkar intressant. Hoppas det är bättre än Mario kart world, ett spel som de flesta verkar tycka är sämre än Mario kart 8.

Donkey Kong Bananza utvecklades också till Switch 1 från början så de kunde lika gärna ha väntat med att lansera en Switch 2.
Citera
2025-07-16, 00:33
Medlem
Citat:
Donkey Kong Bananza utvecklades också till Switch 1 från början så de kunde lika gärna ha väntat med att lansera en Switch 2.
Med tanke på hur många spel som släppts till Swirren med usel prestanda så var uppgraderingen av hårdvara inte en dag för sent men frågan är hur länge det dröjer innan även Switch 2 börjar få spelsläpp med undermålig prestanda - Nintendo släpper ju igenom vilken skit som helst i eShop...
Citera
2025-07-16, 09:40
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det dom ska syssla med.
Han fick sin konsol spärrad för att säljaren hade gjort en kopia på spelet, dvs. sålt originalet och behållit en kopia på en MiG-kassett, de kassetter Nintendo satt i system att flagga konsoler för i.om. att de används till illegala syften som detta. Köparen i det fallet ska ju dock fått konsolen upplåst igen efter att ha bevisat för Nintendo att han köpt spelet i god tro. Helt i sin ordning alltså, Nintendo har ju rätt att bekämpa piratkopiering. En civilrättslig stämning mot säljaren hade nog varit på sin plats

Ja dåså, mot pirater är nintendo stenhårda. Trist dock om det drabbar oskyldiga får hoppas inte.
Citera
2025-07-16, 18:13
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja dåså, mot pirater är nintendo stenhårda. Trist dock om det drabbar oskyldiga får hoppas inte.

Ja, tyvärr så saboterar ju pirater och fuskare för alla som spelar videospel. Kommer nog avhålla mig från begagnatmarknaden med gamla Switch 1 spel på Switch 2, då piratkopieringen på Switch 1 var väldigt omfattande, så finns nog väldigt många spelkassetter där ute som gör att konsolen flaggas om man spelar dem.
Citera
2025-07-16, 20:29
Medlem
Rasande-Roses avatar
Donkey Kong verkar leverera. Blir Metroid Prime 4 riktigt lyckat sen också så kan nog Switch 2 få ett av det bästa första halvåret för en modern konsol. Jag menar, först ett klockrent Mariokart, sedan en riktigt stor 3D-plattformsrelease med DK, sedan ett lyckat action-shooter med Metroid. Har Nintendo ytterligare nån höjdare på G sen i höst/vinter så har Switch 2 möjlighet att nosa på en närmast flawless rerleasecykel med stark oerhört stark first party-lineup och till synes inga utbredda hårdvaruproblem/barnsjukdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in