2011-06-18, 17:17
Medlem
norces avatar
Jester's Door är ohotad etta. Sjukt att den är så kort, och att vi inte får se ett spår av samma sorts musik på resten av albumet. Över hälften av skivan är In Flames som gör vad de gör bäst, men börjar det inte bli lite uttjatat nu?

Libetation börjar väldigt lovligt, men sen rinner det ut i sanden med smöriga solon och en refräng som måste skrivits under melodifestivalen. Verserna är grymma.
Citera
2011-06-18, 17:18
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Jag tyckte f.ö att den lät fördjävlig när jag hörde den från någon liveinspelning på youtube
"på youtube" säger väl allt.

Finns en anledning till att artister hatar kassa yt-videos.
Citera
2011-06-19, 16:14
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Sattelites är ganska ovanligt att dom kör, tror jag. Jag har sett dem 6 gånger och bara hört den en. Leeches tycker jag är asfet, en av deras bästa låtar. Alias har jag inte mycket för men tycker ändå att den är starkare än alla på nya plattan

The Mirror's Thruth kan dom dock skrota, den låten är väldigt intetsägande enligt mig.

De får absolut inte skita i Leeches bara för att de släppt nytt, då blir jag besviken.
Citera
2011-06-19, 18:12
Medlem
expeans avatar
Hur jävla grym är inte The Puzzle?? Top 5 In Flames låtar nånsin!
Citera
2011-06-19, 18:18
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expean
Hur jävla grym är inte The Puzzle?? Top 5 In Flames låtar nånsin!

Det där var sjukt överdrivet
Citera
2011-06-19, 19:58
Medlem
expeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Det där var sjukt överdrivet

Lite kanske, blir ofta överexalterad när ja hör en låt som bara känns så jävla rätt! Men den är överlägset bäst på SOAPF och bättre än samtlifa på ASOP. Bakom Clayman så känner ja inte så mycket för någon låt förutom Biosphere o Artifacts.. Så på mintopp 10 hamnar den nog iaf!
Citera
2011-06-19, 22:21
Medlem
Jag är väl som många av uppfattningen att Clayman är favoritplattan, efter förra skivan var förväntningarna inte höga, men detta var en positiv överraskning!
Har lyssnat igenom den typ 20 ggr nu och några favoriter börjar gestalta sig:

- Deliver Us (Känns som den representerar skivan rätt bra, det blandas ganska vilt)
- The Puzzle (Tung och det går undan)
- Fear Is The Weakness
- A New Dawn (Lite gammal Flames känsla, bra tryck i sången, dock dränks den lite väl, varför inte denna sång i alla låtar!?).

Jag tycker dock de flesta håller bra klass, det är enklare att räkna upp de dåliga. De uppenbara där även Anders begränsade engelska uttal blir nästan pinsamt är såklart The Attic och Jesters Door. Jag skulle dock nästan sätta pengar på att senare hälften av JD dyker upp i något filmsoundtrack. Liberation inga kommentarer.

Som många andra sagt det bästa på 11 år, evolutionen In Flames fortsätter!
Citera
2011-06-20, 00:08
Bannlyst
är väldigt, väldigt positivt överraskad av albumet!

mina 3 favoriter är titelspåret, darker times och where dead ships dwell. helvete vad tunga dessa låter är.

förresten, någon som vet hur det ser ut med spelningar i Sverige? är Sonisphere sista chansen?
Senast redigerad av Baracus 2011-06-20 kl. 00:14.
Citera
2011-06-20, 01:19
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baracus

mina 3 favoriter är titelspåret, darker times och where dead ships dwell. helvete vad tunga dessa låter är.

förresten, någon som vet hur det ser ut med spelningar i Sverige? är Sonisphere sista chansen?
Du kan ta det lugnt. De kommer ju knappast avsluta turnén utan att spela i Sverige(festivaler räknas inte riktigt)
Citera
2011-06-20, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Du kan ta det lugnt. De kommer ju knappast avsluta turnén utan att spela i Sverige(festivaler räknas inte riktigt)

nä tyckte de skulle vara underligt!

då kan jag gå och lägga mig säkert! tack!
Citera
2011-06-20, 02:48
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Tycker att albumet är riktigt schysst faktiskt, Fear Is The Weakness är svinbra!
Citera
2011-06-20, 06:12
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baracus

https://www.flashback.org/t1573837

Hovet 18 november.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in