2009-07-31, 22:02
Medlem
von_Ss avatar
Återupptäckte idag Subterranean. Vilken jävla skiva alltså. Skiter ner mig av glädje åt samtliga melodier.

http://www.youtube.com/watch?v=Z96NQO2H6Pg&feature=PlayList&p=125F7E4320B 06D0A&playnext=1&playnext_from=PL&index=46

Citera
2009-08-21, 14:35
Medlem
Sebastiaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petting

Måste jag välja top 3 blir det

1. Metaphor - En av de bästa låtarna jag någonsin hört
2. Reroute to Remain
3. Delight and Angers

Håller med om att Metaphor är en av de bästa låtarna jag hört. Kan höra den hur många gånger som helst utan att tröttna på den.
Citera
2009-08-21, 14:56
Medlem
Stjaertsmoers avatar
3 av 4 gånger jag sett In Flames live så har de spelat Graveland. Alla gånger har jag helt tappat fokus och petat i näsan eller något, jag gillar De äldre grejerna på skiva, men Graveland är ingen höjdare live... alls. Kan tänka mig att många av de äldre låtarna ligger i samma skål, därför spelas knappt någe gammalt.
Citera
2009-08-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
3 av 4 gånger jag sett In Flames live så har de spelat Graveland. Alla gånger har jag helt tappat fokus och petat i näsan eller något, jag gillar De äldre grejerna på skiva, men Graveland är ingen höjdare live... alls. Kan tänka mig att många av de äldre låtarna ligger i samma skål, därför spelas knappt någe gammalt.

Håller med. Deras senare material passar helt enkelt bättre live än det gamla. Skulle väl vara Episode 666 som blir skitbra live av deras låtar från före Colony.
Citera
2009-08-21, 18:32
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TirNan'Og
Håller med. Deras senare material passar helt enkelt bättre live än det gamla. Skulle väl vara Episode 666 som blir skitbra live av deras låtar från före Colony.

Precis vad jag menade, och ett bra liveband slår förjävla bra idag, när skivförsäljningen stupar...
Citera
2009-09-12, 19:30
Medlem
unsungs avatar
Är In Flames överskattade?
Citera
2009-09-12, 19:32
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Är In Flames överskattade?

Ja, det tycker jag.
Att radiorock har blivit så här populärt säger mer om de som lyssnar på det.
Citera
2009-09-12, 19:35
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anrora
Ja, det tycker jag.

Varför jag frågar är därför att jag är riktigt gammal i "death metal"-svängen, jag ar ganska nyligen lyssnat lite på In Flames och ser inte det geniala i musiken, åtminstonde inte om jag jämför med den death som jag är van vid.
Citera
2009-09-12, 19:46
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Varför jag frågar är därför att jag är riktigt gammal i "death metal"-svängen, jag ar ganska nyligen lyssnat lite på In Flames och ser inte det geniala i musiken, åtminstonde inte om jag jämför med den death som jag är van vid.

In Flames spelar ju inte Death Metal heller så jämförelsen är lite dum.
Citera
2009-09-12, 19:50
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
In Flames spelar ju inte Death Metal heller så jämförelsen är lite dum.

Vad skulle du kalla musikstilen då?
Citera
2009-09-12, 19:51
Medlem
Citat:
Vad skulle du kalla musikstilen då?

In Flames hittar aldrig sin stil, det är det som är problemet med gruppen.
Citera
2009-09-12, 19:53
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
In Flames hittar aldrig sin stil, det är det som är problemet med gruppen.

Okej, jag har såklart inte bara lyssnat på death utan trash, speed, doom osv osv men jag kan instämma med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in