2022-03-02, 21:17
Medlem
Hej, är med i ett par ryska grupper på den populära appen Telegram där man får se från ryska soldaters perspektiv och se när det tillfångatagit Ukrainska soldater och när de avancerar och tar mindre/större städer och mycket mer. Jag undrar om det finns någon som vet liknande TG-grupper fast tvärtom, från de ukrainska soldaternas perspektiv, när man får följa från deras perspektiv med live videos och bilder osv, några som har några bra? Ni får gärna länka nedan eller skicka PM om det skulle vara så.

Helst grupper där de skriver på engelska men inget måste.
Senast redigerad av E.R. 2022-03-02 kl. 21:34.
Citera
2022-03-06, 11:42
Medlem
Länka gärna grupperna, från båda sidor om du hittat något.
Citera
2022-03-06, 11:48
Medlem
swebarbs avatar
följer denna

https://t.me/voynareal

snart 1 miljon subscribers tyvärr inte på engelska men har du appen på telefon kan du slå på översättning iaf.
Citera
2022-04-24, 22:38
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Informationskriget.se

https://t.me/informationskriget
Citera
2023-01-17, 01:45
Medlem
funkar nån av dessa än?
Citera
2023-03-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Hej, är med i ett par ryska grupper på den populära appen Telegram där man får se från ryska soldaters perspektiv och se när det tillfångatagit Ukrainska soldater och när de avancerar och tar mindre/större städer och mycket mer. Jag undrar om det finns någon som vet liknande TG-grupper fast tvärtom, från de ukrainska soldaternas perspektiv, när man får följa från deras perspektiv med live videos och bilder osv, några som har några bra? Ni får gärna länka nedan eller skicka PM om det skulle vara så.

Hej, även jag följer ryskt telegramkonto men vill följa som ts ett ukrainskt konto där man får se ukrainska framgångar
Citera
2023-04-02, 17:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Informationskriget.se

https://t.me/informationskriget
Vad är detta för skumt konto kopplat till någon lika skum sajt? Jag menar: En svensk på Telegram. Eh?
Citera
2023-04-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.

Är inte det riskabelt att filma och skicka live-videos. Ryska soldaters flitiga användande av sina telefoner har ju ofta slutat med att dom röjt sina positioner för Ukrainarna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in