Citat:
Alla ägare som ger BARF till hundar ger inte vom eller annan frystorkad processad variant av BARF som luktar. En rå nötlever luktar inget såvida du inte har näsan 10 cm i närheten av den.
Anledningen till att hunden din inte äter spannmålsfritt beror väl på att du har matat den med spannmål och kibble sen du fick den? Klart alla har olika åsikter om hundmat men om man tittar på vad hundar äter i naturen så är fortfarande BARF det mest naturliga och optimala, hundar är asätare precis som katter.
Jag har full förståelse för ägare som inte har råd, men organ är ganska billigt så nån gång ibland är fortfarande bättre än bara kibble. Att hundar inte tål fläsk tex har nog att göra med att dom har fått nån typ av allergi från kibble. Spannmål överlag leder till allergier både hos människor och fyrbenta sen tidig ålder.
Anledningen till att hunden din inte äter spannmålsfritt beror väl på att du har matat den med spannmål och kibble sen du fick den? Klart alla har olika åsikter om hundmat men om man tittar på vad hundar äter i naturen så är fortfarande BARF det mest naturliga och optimala, hundar är asätare precis som katter.
Jag har full förståelse för ägare som inte har råd, men organ är ganska billigt så nån gång ibland är fortfarande bättre än bara kibble. Att hundar inte tål fläsk tex har nog att göra med att dom har fått nån typ av allergi från kibble. Spannmål överlag leder till allergier både hos människor och fyrbenta sen tidig ålder.
Innan vår hund kom hit åt hon troligen ben, bajs och döda hundvalpar. Hon var mamma i en valpfabrik där svält rådde. Fosterhemmet hade kört med spannmålsfritt men när hon kom till oss matvägrade hon på det. Trots att hon då var undernärd. Att det funkade i fosterhemmet berodde troligen på att det fanns andra hundar då blir det konkurrens.
Jag tycker själv om inälvsmat men finns bara ett ställe i stan som säljer, en mil bort. Så nej, handlar inte där. Jag kommer från en annan stad där inälvsmat är vanlig så jag var förvånad. Den är dessutom dyrare än på andra ställen, kan man fatta när de är ensamma om att sälja.
Jag är inte emot att ge djuren dyr mat även om jag är fattig. Gamla katten äter för 400 kr i veckan. Men när det är bökigt att hitta maten så blir det svårt.
Vom finns på djuraffären dock.
Jag tror inte att hon inte tål gris pga torrfoder. Det känns långsökt. Hon verkar inte ha allergier alls, hon fick troligen ibland mögligt bröd i sitt gamla hem. Enda är att hon har alocepi på magen, men det kan likagärna vara ren mekanisk skada iom hon säkert haft tio kullar minst. Är inget som kliar.
Om jag skulle åka till affären som har inälvsmat kan jag köpa henne något, lever är ju mest vitaminrikt men annan inälvsmat då?