Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag är mest aktiv på Aurora atm ja, bottar en ED och lite money makers där, inget speciellt direkt. 150-200 på ED'n. Men tröttnar väldigt mycket pga allt lagg som håller på hela tiden, som cip ignorerar. Och så blev jag måttligt irriterad på speed skiten dem lagt in nu.. vissa monster är så in i helvetes snabba haha... antar det blir en vanesak.
Tycker det är skönt med lite speed-changes, lite tråkigt att man blev lite segare och att haste-spells och speed-eq knappt hjälper nu bara :/ Men grymt bra att mobsen har blivit snabbare, lite mer utmaning att hunta, går troligtvis snabbare även fast man springer lite saktare också. Iallafall på ställen som lizard city/walls etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Jahlex
har en 9 druid på aurora som jag har offlinetränat till ml 55! synd att de går så knackigt att träna magiker.
Det går sjukt sakta för mages, får ca 0.4% på 12timmar
Citera
2012-12-14, 00:11
Medlem
Byggaren-Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilMorris
Har lite juluppehåll nu och funderar på att köpa prem och kanske en mil på blocket att leka med...

Köp inte på blocket, köp premium scrolls istället och sälj ingame, du tjänar fett på det! Om du inte vet vad det är så kan du köpa en scroll/30 dagars prem du köper till ditt acc.

Alltså, om du köper 30 dar prem, och sen löser ut en premium scroll på en värld, så kan du sälja den, safe och säkert för runt 3-600k eller nåt, beroende på server. Sen för att kunna fixa in en till scroll i spelet, måste du aktivera 30 dagars nytt prem på ditt acc. Fett najs
Citera
2012-12-14, 06:31
Medlem
Havsgetens avatar
Aurora is the shiet!!! Blockar i Hive åt en rl, 32 MS..

Lootat x3 Epee, Hive Scythe x2, Grasshopper Legs x1 m.m muuums

http://imageshack.us/photo/my-images/853/hivehunt.png/

Mitt i en liten rökpaus
Senast redigerad av Havsgeten 2012-12-14 kl. 06:50.
Citera
2012-12-14, 08:27
Medlem
Efter många års frånvarande från tibia är jag sugen på att börja igen. är det någon som vet någon bra server? Kanske hjälpa mig i början alla tips uppskattas! tack så mycket
Senast redigerad av Jakkoo456 2012-12-14 kl. 09:25.
Citera
2012-12-14, 09:10
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havsgeten
Aurora is the shiet!!! Blockar i Hive åt en rl, 32 MS..

Lootat x3 Epee, Hive Scythe x2, Grasshopper Legs x1 m.m muuums

http://imageshack.us/photo/my-images/853/hivehunt.png/

Mitt i en liten rökpaus
hah, jag fick 1 hive schyte när jag körde där med min polare... han är 200ek och jag 180 ed.... blev lagom ledsna. men bra jobbat!
Citera
2012-12-14, 09:29
Medlem
Ehfraims avatar
Pozie, du har lite koll på Nova va? Vad handlar kriget om? Enbart kul och hat eller något speciellt? Har även svårt att förstå vilka som krigar av guilderna.. Missed in Action, Alea Iacta Est och Nos Possident? Finnarna(?) också i Perus Suomalaiset? Vart håller svenskarna hus? Verkar som om de är lite överallt i guilderna?

Många frågor! Hoppas någon kan reda ut dem .

Tack på förhand.
Citera
2012-12-14, 09:39
Medlem
Havsgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehfraim
Pozie, du har lite koll på Nova va? Vad handlar kriget om? Enbart kul och hat eller något speciellt? Har även svårt att förstå vilka som krigar av guilderna.. Missed in Action, Alea Iacta Est och Nos Possident? Finnarna(?) också i Perus Suomalaiset? Vart håller svenskarna hus? Verkar som om de är lite överallt i guilderna?

Tack på förhand.

Nova är en riktigt död server med kanske 300 players max på sin höjd, alla har börjat på 2x exp servrarna.. Aurora och Aurera, där är alla svenskar just nu...
Citera
2012-12-14, 09:45
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havsgeten
Nova är en riktigt död server med kanske 300 players max på sin höjd, alla har börjat på 2x exp servrarna.. Aurora och Aurera, där är alla svenskar just nu...
Du svarade inte på en enda fråga som jag ställde? Antar att du missuppfattande dem. Jag undrar vilka guilds som highlvl svenskarna är i? De verkar vara utspridda?
Citera
2012-12-14, 09:48
Medlem
pozies avatar
Citat:

Tack på förhand.
det finns svenskar på nova, men antingen är dem fredliga, eller så pkar dem.

"kriget" som är just nu är väl mest nova mot br's som transferar +MIA. sen är det en till guild med svenskar som pkar vem som, Kaoz eller vad den heter.

flesta av svenskarna som var med i nos possident spelar på aurora och är med i notorious, sen finns det även andra från nova som spelar i diverse guilds, vet att Vaneras från alea har en guild med några andra från nova
Citera
2012-12-14, 09:50
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
det finns svenskar på nova, men antingen är dem fredliga, eller så pkar dem.

"kriget" som är just nu är väl mest nova mot br's som transferar +MIA. sen är det en till guild med svenskar som pkar vem som, Kaoz eller vad den heter.

flesta av svenskarna som var med i nos possident spelar på aurora och är med i notorious, sen finns det även andra från nova som spelar i diverse guilds, vet att Vaneras från alea har en guild med några andra från nova
Stort tack för svaret!

Passar på att ställa en hunting-fråga: lvl 55 RP, tips på huntingställen? Kör just nu Darashia drakar. Brukar teamhunta med en EK i samma lvl; yalahar heros och hellspawn, Darashia drakar floor 2 etc.
Citera
2012-12-14, 10:50
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggaren-Bob
Köp inte på blocket, köp premium scrolls istället och sälj ingame, du tjänar fett på det! Om du inte vet vad det är så kan du köpa en scroll/30 dagars prem du köper till ditt acc.

Alltså, om du köper 30 dar prem, och sen löser ut en premium scroll på en värld, så kan du sälja den, safe och säkert för runt 3-600k eller nåt, beroende på server. Sen för att kunna fixa in en till scroll i spelet, måste du aktivera 30 dagars nytt prem på ditt acc. Fett najs

Det låter som en bra ide! Det ordnar jag. Vad kostar prem på Aurora typ?
Citera
2012-12-14, 10:53
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
Stort tack för svaret!

Passar på att ställa en hunting-fråga: lvl 55 RP, tips på huntingställen? Kör just nu Darashia drakar. Brukar teamhunta med en EK i samma lvl; yalahar heros och hellspawn, Darashia drakar floor 2 etc.

Bonebeast Island. Där ska du hålla dig till 70 typ. Det gjorde jag, expn är hög och du wastear icke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in