Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-20, 16:40
Medlem
Mergoss avatar
Spelar Tibia igen efter ett längre uppehåll och vet inte vart jag ska hunta för hyffsad exp och bra profit.

Är 105 RP med 100 dist och spelar på Aurora, kom gärna med förslag!!
Citera
2012-10-20, 17:47
Medlem
3rMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megablast1
Nån av er som har erfarenhet att pga utan blocker?
Är en lvl 92 druid, och levlar i nuläget vid dara dls, men det är rätt bra med folk där.
Skulle behöva öppna upp mina vyer lite
souleaters
Citera
2012-10-20, 20:03
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Finns inget roligt med pve i tibia, INGET, krävs ingen som helst skill med att springa runt och döda monster.. Jag kan svära på att jag har manuellat mer än dig i mina dar, och bot är det bästa som jag någonsin lagt pengar på när det kommer till tibia. Eftersom du säger att det inte finns någon skill kvar i dagens pvp, så drar jag här med slutsatsen att du talar i nattmössan, och spelar på en non pvp värld alternativt en död pvp server där det inte finns något motstånd.
Skulle inte vilja kalla någon skillad i PvP nu för tiden, det handlar endast om taktiker, visst man kan vara en 'skillad' OB 'leader' men det är väll i princip allt?

PvPn dog redan när dom la in hotkeys för runor ;<
Citera
2012-10-20, 20:24
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Skulle inte vilja kalla någon skillad i PvP nu för tiden, det handlar endast om taktiker, visst man kan vara en 'skillad' OB 'leader' men det är väll i princip allt?

PvPn dog redan när dom la in hotkeys för runor ;<
Klart som fan det finns individuell skill när det kommer till pvp. Att som knight/paladin fronta och trasha sig själv, hela andra, hela sig själv, dra på e-ring vid rätt tillfälle, mwalla, skära av vinklar, calla rätt targets osv är inte det lättaste, och man ser verkligen att många inte vet ett dugg om vad dem ska göra.
Folk tror att det bara är att stå och spamma sds i battles, men det är så mycket mer.
Citera
2012-10-20, 20:48
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Klart som fan det finns individuell skill när det kommer till pvp. Att som knight/paladin fronta och trasha sig själv, hela andra, hela sig själv, dra på e-ring vid rätt tillfälle, mwalla, skära av vinklar, calla rätt targets osv är inte det lättaste, och man ser verkligen att många inte vet ett dugg om vad dem ska göra.
Folk tror att det bara är att stå och spamma sds i battles, men det är så mycket mer.
Jojo men det är ju inte i närheten av vad det var förut, dom flesta förlorar OBs nu för tiden för att antingen deras leader är kass eller för att folk fegar & inte vågar storma
Citera
2012-10-20, 21:03
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Jojo men det är ju inte i närheten av vad det var förut, dom flesta förlorar OBs nu för tiden för att antingen deras leader är kass eller för att folk fegar & inte vågar storma
Enda skillnaden nu mot då var att man behövde sikta sina runor själv. Visst det krävdes skill, och jag var själv en fena på det då. Men eftersom det försvann så uppkom det andra moment som kräver skills.
På en backwater server kanske det är så att allt hänger på commandern. Men på en server där folk vet vad dem ska göra så behövs det knappt en commander (läs hiberna och gamla kyra). Då förlorar man enbart pga av individuella misstag.
Citera
2012-10-21, 14:00
Bannlyst
Hittar inte posten nu men..

.. det var något snack om att folk bottade och broadcastade på Tibiacast - för att sedan har det i mobilen eller vad det nu var.. ?
Funkar detta fortfarande?

Ser nämligen en jävla massa med 1 viewer på Tibiacast med lösenord. Och det är för det mesta high-lvls så lite misstankar väcks

Bara undrar

Vad är syftet egentligen? Om man är iväg kan man väl ändå inte göra något åt saken ifall någon kommer och man bottar??
Citera
2012-10-21, 14:03
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas

.. det var något snack om att folk bottade och broadcastade på Tibiacast - för att sedan har det i mobilen eller vad det nu var.. ?

Ser nämligen en jävla massa med 1 viewer på Tibiacast med lösenord. Och det är för det mesta high-lvls så lite misstankar väcks

Bara undrar

Vad är syftet egentligen? Om man är iväg kan man väl ändå inte göra något åt saken ifall någon kommer och man bottar??
Du kan använda teamviewer för att hålla koll på din dator.
Hade ett par polare som gjorde så när dem bottade som mest.
Citera
2012-10-21, 14:11
Medlem
Deathwanderers avatar
vet inte om det e med teamviewer elr om det e ett annat program, men du kan se din data via mobil + styra musen, så buggar boten elr nåt annat, så kan du alltid fixa det med mobilen.

en kille på jobbet satt o bottade diablo 3 med d där o grejade som fan..
Citera
2012-10-21, 14:19
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
vet inte om det e med teamviewer elr om det e ett annat program, men du kan se din data via mobil + styra musen, så buggar boten elr nåt annat, så kan du alltid fixa det med mobilen.

en kille på jobbet satt o bottade diablo 3 med d där o grejade som fan..
yepp det funkar. men kan tillägga att det är inte så bra som folk får det att låta, det laggar och när spelet väl igång kan du glömma att styra det via mobilen. det går att starta/stoppa bots typ. polare kör med det, och när något händer hans botchar ber han mig logga in för o fixa skiten om jag har tid.

men som sagt start stoppa, funkar fint
Citera
2012-10-21, 15:27
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas

Bara undrar

Går att recorda med Tibiacast också. Händer något så är det lätt att kolla i efterhand om potsen tog slut, folk healade dina monster osv.

En del gånger är det väl någon highlevel som ska visa något för nån polare och inte orkar ha 30 pers i kanalen.
Citera
2012-10-21, 17:33
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Går att recorda med Tibiacast också. Händer något så är det lätt att kolla i efterhand om potsen tog slut, folk healade dina monster osv.

En del gånger är det väl någon highlevel som ska visa något för nån polare och inte orkar ha 30 pers i kanalen.
Som Birdie skriver. När jag själv castar något annat än battles så sätter jag alltid password för att jag inte orkar med alla brs & pls som spammar i kanalen annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in