Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-09-18, 17:03
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docwho
okok, låter ändå helt ok, men om man har mkt pengar som ed, vart borde man lvla från tex 20-50 utan att tänka på waste?
med tanke på att din polare ger dig så mycket pengar så är det ju bara o be någon blocka dragons till typ 27, sen köra hellspawns med blocker medans du kör sio. sen gfb tombs, sen souleaters med blocker.

eller gamla klassiska, sda dl och frost
Citera
2012-09-18, 21:35
Medlem
Deathwanderers avatar
@Bibliotekarien

får du hjälp av dina polare så gåre nog snabbast som mage, druid enligt mig e bättre än sorc(sio o dyl)

rps e dock roliga o spela x)
Citera
2012-09-19, 08:23
Bannlyst
Curse - hur stark är den?
Mycket skada?

Rent generellt - "offensiva" spells; är det jämlikt mellan druids och sorcerers eller är någon starkare på att åstadkomma skada?

Om det är någon voc som är starkare, vad är det mer specifikt som gör den starkare, map på spells ?

Mvh
Citera
2012-09-19, 09:02
Medlem
Nån som har några tips på var man kan antingen expa snabbt eller få bra profit på en 120~ sorc?
Citera
2012-09-19, 11:33
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Curse - hur stark är den?
Mycket skada?

Rent generellt - "offensiva" spells; är det jämlikt mellan druids och sorcerers eller är någon starkare på att åstadkomma skada?

Om det är någon voc som är starkare, vad är det mer specifikt som gör den starkare, map på spells ?

Mvh
den gör inte mycket skada alls. det är mest för att folk som försöker pka dig inte ska tappa sin pz.

sorcs gör mer skada. de har energy beams t.e.x fler spells som gör skada

druids för med skada, men är bättre på att heala. dock har druids exori moe ico, en spell som gör skada som vanliga slag ungefär. riktigt skön spell på många fiender faktiskt. + frigo på demons t.e.x. orkar inte förklara mer, trött som fan..

Citat:
Ursprungligen postat av Meratina
Nån som har några tips på var man kan antingen expa snabbt eller få bra profit på en 120~ sorc?
souleaters
Citera
2012-09-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibliotekarien
Började spela idag igen, riktigt skoj faktiskt, det var ju ca 5 år sen senast. haha

Nu när det är dags att välja vocation så har jag lite funderingar. Läste en del på internet men kände att lite FB åsikter känns aldrig fel. Så jag undrar bara lite kort:

Vilken vocation går snabbast att lvla 8-50? har premium
Då kompisarna är minst 100+ så känner jag att välja den vocationen som går att lvla fortast känns som det smartaste valet, hehe.
Även den billigaste att lvla 8-50 borde vara bra att veta.

Spelade knight på den gamla goa tiden kan väl dessutom tilläggas.
Kan starkt rekommendera paladin! Speciellt nu när man kör med offline training så får man bra skills och paladins är väldigt billiga att expa med!
Citera
2012-09-19, 16:51
Medlem
banhxeos avatar
Installerade nyss tibia och det jobbiga är ju att man inte ha någon karta (allt är i stort sett svart fram tills man har gått till följande punkt och "explorat" så att man ser kartan) nu undrar jag om man kan ladda ner maps eller något program ska ta bort allt svarta så man inte känner sig så vilse när man ska klicka på mini mapen eller drar till några nya ställen?
Citera
2012-09-19, 17:09
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banhxeo
Installerade nyss tibia och det jobbiga är ju att man inte ha någon karta (allt är i stort sett svart fram tills man har gått till följande punkt och "explorat" så att man ser kartan) nu undrar jag om man kan ladda ner maps eller något program ska ta bort allt svarta så man inte känner sig så vilse när man ska klicka på mini mapen eller drar till några nya ställen?
man kan tanka maps. tror det finns på otlands, annras googla bara tibia maps
Citera
2012-09-19, 17:12
Medlem
Hurvidas avatar
Huntar rats i Thais, kom inte dit. Har DSM och platelegs.
Citera
2012-09-19, 19:57
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banhxeo

http://www.tibiamaps.org/

Sen rekommenderar jag även alla att använda: http://map.tibiaauto.net/
Det är i princip tibiakartan fast online vilket kan vara bra att ha om man ska kolla upp saker snabbt.
Citera
2012-09-19, 20:03
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Vart kan man göra säkra och snabba WT's?

Har lite cash jag vill flytta runt lite så ge gärna tips på hemsidor som sysslar med detta som är säkra.
Citera
2012-09-19, 21:21
Medlem
obexs avatar
Hej! Nu har man börjat med tibia igen. Eftersom nästan alla andra bottar så vill man såklart pröva själv..
Så vad rekommenderar ni? Helst inget som kostar (vet att de som inte kostar har inte samma kvalite eller safety) Prövade XenoBot Trial fast de gick inget vidare fick bara bottet till att äta mat Antar att man måste ladda ner scripts? Aja om ni kan ge en kort tutorial med xenobot skulle de vara gött, eller om ni vet något annat bott som funkar. Tack o hej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in