Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-04, 17:46
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Jag känner ingen på Refugia så jag funderar på att byta, är det nån som har något tips?
nova är fint
Citera
2012-05-04, 21:31
Medlem
Vilken är den BÄSTA botten enligt dig? Tänkte börja min 90 MS igen, men vet inte vilken bot jag ska välja. Pris har ingen betydelse.

EDIT; Och vilken server har minst PA ? Tänkte göra en transfer.
Citera
2012-05-04, 21:46
Medlem
chullans avatar
Polares botknight blev precis hackad, vi är 100% säkra på att det var redbot då han bara blev hackad på knighten.
Jag gissar på att det är en keylogger som bara är aktiv när den är injectad i tibia och som läser av tibia minnet precis som i fallet med bynacam & tibia vrec.
Så akta er.
Citera
2012-05-04, 23:16
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Polares botknight blev precis hackad, vi är 100% säkra på att det var redbot då han bara blev hackad på knighten.
Jag gissar på att det är en keylogger som bara är aktiv när den är injectad i tibia och som läser av tibia minnet precis som i fallet med bynacam & tibia vrec.
Så akta er.
jag är inte 100% säker, men jag är ganska säker på att det inte längre går att läsa av tibiaminnet, pga att folk kunde göra det med hexeditor med, hur lätt som helst, så har för mig det blev krypterat. men som sagt, kan ha fel!

är även väldigt säker på att bynacam hackade folk genom att logga vad de skrev in när de startade cam, sen loggade in, inte genom att läsa minnet eftersom ens pw bara sparas under sessionen du är online på

men som sagt, är min personliga uppfattning och säger inte att du har fel, så misstolka mig inte
Citera
2012-05-05, 00:08
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag är inte 100% säker, men jag är ganska säker på att det inte längre går att läsa av tibiaminnet, pga att folk kunde göra det med hexeditor med, hur lätt som helst, så har för mig det blev krypterat. men som sagt, kan ha fel!

är även väldigt säker på att bynacam hackade folk genom att logga vad de skrev in när de startade cam, sen loggade in, inte genom att läsa minnet eftersom ens pw bara sparas under sessionen du är online på

men som sagt, är min personliga uppfattning och säger inte att du har fel, så misstolka mig inte
Är vad jag har fått höra av andra så, du kan mycket väl ha rätt! Dock så är det högst suspekt att hacka enbart en 180 EK och strunta i en 340 ms.
Citera
2012-05-05, 00:19
Medlem
Robss avatar
Frågan är ju isåfall hur de har hackat? Är de pågrund av bottet så är det även möjligt att hacka en annan med oavsett om man använt "hacket"/bottet på den charen eller ej.

I dessa dagar när folk är osäkra på bots, så är de väldigt dumt att hacka någon överhuvudtaget, iallafall så här tidigt och man borde ju kunna räkna ut på fem hjärnceller att folk i början inte kommer botta speciellt mycket på mains, vissa gör det, men långt ifrån alla.

Xenobot går ut nu vid midnatt så kommer testa Redbot pro ganska hårt nu, fattar dock inte hur man ändrar backpacks på nerladdade scripts? Står ju inget alls under persistent, men som jag förstått det så är det där man ändrar vilka bps som ska öppnas osv?

Bottet är ju segt med att byta target och skriver även fel på spells ibland, "eua ico", "a ico" är vad den skrivit vid få tillfällen, är det jag som glömt någon inställning eller något? Har även spellsen jag använder på hotkeys (shift-serien)
Senast redigerad av Robs 2012-05-05 kl. 00:23.
Citera
2012-05-05, 00:49
Medlem
Lootade en witch hat nu, verkar vara ganska ovanlig. Hur mycket kan den vara värd tror ni?
Citera
2012-05-05, 01:06
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Frågan är ju isåfall hur de har hackat? Är de pågrund av bottet så är det även möjligt att hacka en annan med oavsett om man använt "hacket"/bottet på den charen eller ej.

I dessa dagar när folk är osäkra på bots, så är de väldigt dumt att hacka någon överhuvudtaget, iallafall så här tidigt och man borde ju kunna räkna ut på fem hjärnceller att folk i början inte kommer botta speciellt mycket på mains, vissa gör det, men långt ifrån alla.

Xenobot går ut nu vid midnatt så kommer testa Redbot pro ganska hårt nu, fattar dock inte hur man ändrar backpacks på nerladdade scripts? Står ju inget alls under persistent, men som jag förstått det så är det där man ändrar vilka bps som ska öppnas osv?

Bottet är ju segt med att byta target och skriver även fel på spells ibland, "eua ico", "a ico" är vad den skrivit vid få tillfällen, är det jag som glömt någon inställning eller något? Har även spellsen jag använder på hotkeys (shift-serien)
Glöm inte bort att det är en br som har gjort Red bot, de är inte så bra på det där med logiskt tänkande.
Enda charen som vart hackad var en bot char som endast hade bottats med red bot pro, övriga chars var helt orörda.
Finns inga tvivel för mig om vem som är skurken i dramat.
Citera
2012-05-05, 01:30
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelmåttan
Lootade en witch hat nu, verkar vara ganska ovanlig. Hur mycket kan den vara värd tror ni?
tyvärr, de är inte så rare som du tror... 5k, om ens det. ger bort mina till low lvls då och då xd
Citera
2012-05-05, 23:54
Medlem
regelbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
nova är fint

Dit kan jag väl inte transfera?
Citera
2012-05-06, 01:35
Medlem
YngreHerres avatar
Level 27 nu och mag 35 på min MS, har gjort en hel del fireball runes som jag tänkte bränna upp på en schysst jakt :>
Vart/vad ska jag hunta med dom? Sist jag spelade var ett par år sen och då kom jag bara till typ 24 så kan inte så mycket huntställen/strategier för att levla
Citera
2012-05-06, 17:02
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Dit kan jag väl inte transfera?
ajaj, du va på non pvp? my bad! då vet jag inte :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto