Citat:
Ursprungligen postat av MyNuts
Ja o polarna ska börja lira Tibia igen efter cirka 7års uppehåll. Hur ser spelet ut nu? Fungerar det liknande eller har det blivit som 1.6>Source, typ?
Vilken server bör vi spela på? Skulle va nice med lite protect här från Flashback innan vi tar över servern totalt, hehehe
Vill spela på Open PvP såklart, ganska mycket spelare men inte överfullt. Minns att vi spelade på Nova innan vi slutade. Funderar nu på o börja Antica där det spelar lite fler folk. Tips?!
För övrigt så vill vi lira på en rätt tung server med mycket pk, krig och andra PvPigheter

Det närmaste ni kan komma gamla, råa tibia är Enforced PVP. Det vill säga Inferna. Problemet på t.ex. min Open PVP-server (Galana) är att alla som har white skull och inte är med i det bestämmande guildet dör direkt då det skrivs ut i trade channel och 10 200+ kommer, vilket gör att ingen förutom dessa vågar ta white skull. Pks hinner döda 1 person och knappt trycka gran hur innan de är döda.
Det är riktigt ovanligt med random pk på min server i varje fall. Det är inte alls som förr vad gäller det, jag började ganska nyligen igen efter fem års uppehåll.