Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-09, 19:50
Medlem
regelbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn

Det hade varit underbart om ett gäng här teamat ihop

I'm in
Citera
2012-05-09, 19:57
Medlem
pozies avatar
och de servrarna kommer kunna resettas när som? har jag hört iaf
Citera
2012-05-09, 20:01
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
ÄNTLIGEN!

CIP-SOFT har äntligen fått en bra idé på flera år.

Dom ska göra 2 nya världar (Open PvP) samt ha dubbel exp och skilling.

Men det bästa av allt.. Du kan inte worldtransfer en char till världen, och inte (såklart) iheller ifrån den.

http://www.tibia.com/news/?subtopic=latestnews&id=2060

Det hade varit underbart om ett gäng här teamat ihop

Jag är också på! Släng iväg ett PM när ni ska börja så kommer jag direkt!
Citera
2012-05-09, 20:04
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
och de servrarna kommer kunna resettas när som? har jag hört iaf

Står ju dock inte någonting om det i nyheten (om jag inte missat det), så du får gärna länka något som stärker ditt påstående

EDIT: Så som jag förstod det så är det att de kan resetas bak en serversave, inte att de resetas från 0 igen. Någon som är mer påläst om det?
Citera
2012-05-09, 20:23
Medlem
3rMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
vilken server lirar du på? jag lirar nova, och aldrig laggat eller fått en kick....
Jag lirar oxå nova och jag har fått känna på rejäla laggs på nätterna ibland, kring 1-5. Har även fått kicka ibland då. Och det är inte bara jag, fler i English chat sa även de hade laggs.
Citera
2012-05-09, 20:30
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rM
Jag lirar oxå nova och jag har fått känna på rejäla laggs på nätterna ibland, kring 1-5. Har även fått kicka ibland då. Och det är inte bara jag, fler i English chat sa även de hade laggs.
hmm ok, är väl antagligen då när brsen som ddosar tibia har vaknat
Citera
2012-05-09, 21:08
Medlem
chullans avatar
Lirar på Titania nu, och har faktiskt inte känt av så mycket lagg alls. Var lite härom veckan, men sen dess så har det varit bra.
Citera
2012-05-09, 21:33
Medlem
Deathwanderers avatar
w00t, nya servers.. !?

kanske skulle ta o ge det en chans.. hmm..
Citera
2012-05-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elack
Är det någon som spelar på Inferna? =)

Yes, har ett gäng rl's som börjat här pma mig!

Äre fler som lirar inferna så pma så kan vi styra upp servern
Citera
2012-05-09, 23:15
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNuts
Ja o polarna ska börja lira Tibia igen efter cirka 7års uppehåll. Hur ser spelet ut nu? Fungerar det liknande eller har det blivit som 1.6>Source, typ?

Vilken server bör vi spela på? Skulle va nice med lite protect här från Flashback innan vi tar över servern totalt, hehehe

Vill spela på Open PvP såklart, ganska mycket spelare men inte överfullt. Minns att vi spelade på Nova innan vi slutade. Funderar nu på o börja Antica där det spelar lite fler folk. Tips?!

För övrigt så vill vi lira på en rätt tung server med mycket pk, krig och andra PvPigheter
Det närmaste ni kan komma gamla, råa tibia är Enforced PVP. Det vill säga Inferna. Problemet på t.ex. min Open PVP-server (Galana) är att alla som har white skull och inte är med i det bestämmande guildet dör direkt då det skrivs ut i trade channel och 10 200+ kommer, vilket gör att ingen förutom dessa vågar ta white skull. Pks hinner döda 1 person och knappt trycka gran hur innan de är döda.

Det är riktigt ovanligt med random pk på min server i varje fall. Det är inte alls som förr vad gäller det, jag började ganska nyligen igen efter fem års uppehåll.
Citera
2012-05-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Står ju dock inte någonting om det i nyheten (om jag inte missat det), så du får gärna länka något som stärker ditt påstående

EDIT: Så som jag förstod det så är det att de kan resetas bak en serversave, inte att de resetas från 0 igen. Någon som är mer påläst om det?

Precis som du säger kommer dem, när dem resetas bara bli 1-2 dagar bakåt i tiden
Citera
2012-05-10, 09:58
Medlem
pozies avatar
2x exp week, finns ju alltid dem som tar detta till det maximala, pgar 15/h om dagen, har vi någon sån här? själv ska jag stå kvar på mitt vanliga ställe, där ingen kommer, där jag tar 1 lvl om dagen, och tjänar cirka 150k när jag inte har extrem otur med loot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in