Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-30, 10:27
Medlem
Robss avatar
Finns en vote på tibias hemsida om att de vill ändra färgen på loggan, fyhelvete vad fula dom är, ser ju ut som att dom frågat någon 8 åring om han kan färglägga loggan eller nått, antar att jag kommer störa mig något enormt på det om dom ändrar varje gång man ska besöka tibia.com

Bild på de 5 förslagen:

http://static.tibia.com/images/news/2012_tibialogocolors_combined_300.png
Citera
2012-03-30, 11:09
Medlem
pozies avatar
det är antagligen ett tidigt aprillskämt
Citera
2012-03-30, 11:11
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Finns en vote på tibias hemsida om att de vill ändra färgen på loggan, fyhelvete vad fula dom är, ser ju ut som att dom frågat någon 8 åring om han kan färglägga loggan eller nått, antar att jag kommer störa mig något enormt på det om dom ändrar varje gång man ska besöka tibia.com

Bild på de 5 förslagen:

http://static.tibia.com/images/news/2012_tibialogocolors_combined_300.png

Haha, ser ut som rubrikerna man använda i Word när man var mindre och tyckte dom var skitcoola!
Citera
2012-03-30, 13:57
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Haha, ser ut som rubrikerna man använda i Word när man var mindre och tyckte dom var skitcoola!

Haha, right on.
Skitsamma egentligen vilken färg, lite kul med förändringar. Bara dom inte ändrar typsnittet.
Spelar inte Tibia längre iofs, så mig spelar det ingen roll.
Citera
2012-03-30, 14:15
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Haha, right on.
Skitsamma egentligen vilken färg, lite kul med förändringar. Bara dom inte ändrar typsnittet.
Spelar inte Tibia längre iofs, så mig spelar det ingen roll.

Tycker de borde lägga mer tid på att få så att folket gillar spelet än att ändra färg/font på deras jävla rubrik. Just sayin'
Citera
2012-03-30, 23:19
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Tycker de borde lägga mer tid på att få så att folket gillar spelet än att ändra färg/font på deras jävla rubrik. Just sayin'
säger det igen, det är med största sannolikhet ett aprilskämt
Citera
2012-03-30, 23:31
Medlem
loveCannabiss avatar
Alla som lirar Antica kan väl skicka ett PM till mig
Citera
2012-04-01, 01:22
Medlem
såg att CIP, 4 år efter questet introducerades, har insett att rewardsen i demon oak minsann inte är särskilt balanserade . nu ska dom alltså byta ut crossbowen och spellbooken emot två nya rewards och kommer därför ge folk som gjort questet ett val att byta ut "sin" demon oak reward emot en ny genom en npc, tro fan inte att dom lyckats göra det så att man bara kan byta ut sin faktiska reward från questen utan man kommer seriöst kunna byta ut vilken av de 4 rewardsen som helst emot demon legs/rainbow shield eller någon av de två nya rewardsen ... fast frågan är om detta "val" inte är sämre än att från början lägga in inquisition xbowen/spellbooken som valmöjligheter i demon oak, snacka om att vara out of touch med sitt egna spel om man inte fattar att rewardsen inte är balanserade alls

jag hade seriöst trott att detta var ett skämt om det inte var just CIP det handlade om, det är verkligen ett under hur dom fortfarande kan ha ett spel och en spelarbas med tanke på hur jävla dåliga dom är på att sköta sitt spel

så tja, ni som har chars som redan gjort demon oak, ut och införskaffa en inq spellbook/xbow i god tid så har har ni en ny demon oak reward för drygt 300k när spring patchen kommer

edit: ser att det är 1a april som jag postar detta, så jag klargör att detta INTE är ett skämt (kan nog behövas i detta surealistiska fall ); det postades för ett par dagar sedan bland annat här: http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&postid=32508505#post32508505
Senast redigerad av M.S 2012-04-01 kl. 01:27.
Citera
2012-04-01, 09:01
Medlem
Robss avatar
Hade ganska bra tråkigt såhär på morgonen..

http://i43.tinypic.com/se3x45.jpg
Citera
2012-04-01, 10:08
Medlem
pozies avatar
väntar fortfarande spänt på att få reda på vad som är CIPS stora, otroligt "roliga" aprilskämt denna gång!

Det där med demon oak låter ju bara helt jävla efterblivet... byta ut sina rewards är ju bara löjligt... vad förväntade sig CIP när de satte in rewards för rp och mage som är exakt samma i INQ, ett quest för lvl 100 typ... klart det inte är balanserade rewards. men så är det ju alltid, paladins får bara skit ;(
Citera
2012-04-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
väntar fortfarande spänt på att få reda på vad som är CIPS stora, otroligt "roliga" aprilskämt denna gång!

Det där med demon oak låter ju bara helt jävla efterblivet... byta ut sina rewards är ju bara löjligt... vad förväntade sig CIP när de satte in rewards för rp och mage som är exakt samma i INQ, ett quest för lvl 100 typ... klart det inte är balanserade rewards. men så är det ju alltid, paladins får bara skit ;(

är inte undersökningen om vilken ny logo folk gillar aprilskämtet? det tog jag för givet

och visst är det helt efterblivet haha... man undrar verkligen hur själva processen gick till när de valde rewards till questet från första början. ser framför mig hur det sitter ett par fulla tyskar på kontoret en fredagkväll och helt enkelt slänger in lite items på måfå. kan ju omöjligt ligga någon tanke alls bakom det
Citera
2012-04-01, 13:50
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
är inte undersökningen om vilken ny logo folk gillar aprilskämtet? det tog jag för givet

och visst är det helt efterblivet haha... man undrar verkligen hur själva processen gick till när de valde rewards till questet från första början. ser framför mig hur det sitter ett par fulla tyskar på kontoret en fredagkväll och helt enkelt slänger in lite items på måfå. kan ju omöjligt ligga någon tanke alls bakom det
jo jag tror det med faktiskt, har en känsla av att dem kört den innan dock...

haha eller hur, paladins och mages tjänar verkligen inget alls på o göra demon oak... dock är det ju väldigt mycket lättare för dem o klara questet, så knights borde ju få en lite bättre reward, dock borde ens reward vara låst till ens vocation eler liknande, bättre det än pissrewards och byte ;/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in