Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-01, 22:58
Medlem
storytellers avatar
Jag var och huntade Water Elementals i Port Hope med min 56 ED idag. Runnade dom i flera timmar, hamnade visserligen på rött ibland men hade rutinmässigt både två och tre efter mig utan problem. Sedan loggade jag in för några timmar sedan och två kom upp till mig samtidigt (melee-avstånd) och fullständigt raderade min hp på en bråkdel av sekund. Jag hamrade exura precis samtidigt också utan hjälp. Dog, självklart.
På vilken level kan jag hunta där relativt säkert?
Citera
2012-04-01, 23:06
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Jag var och huntade Water Elementals i Port Hope med min 56 ED idag. Runnade dom i flera timmar, hamnade visserligen på rött ibland men hade rutinmässigt både två och tre efter mig utan problem. Sedan loggade jag in för några timmar sedan och två kom upp till mig samtidigt (melee-avstånd) och fullständigt raderade min hp på en bråkdel av sekund. Jag hamrade exura precis samtidigt också utan hjälp. Dog, självklart.
skulle säga runt 70, då måste du ha otur för en combo
Citera
2012-04-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller

använde du helmet of the deep? Borde vara säkrt med den. Bottade lvl 50 ED där
Citera
2012-04-02, 00:15
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezron
använde du helmet of the deep? Borde vara säkrt med den. Bottade lvl 50 ED där
nej det är inte säkert eftersom du kan springa in i 3 st och dö hur lätt som helst i lvl 50
Citera
2012-04-02, 00:20
Medlem
Fyfan hur är tibia nowadays? Jag slutade för några år sedan då jag var tvungen att ta tag massvis av saker irl gav bort 1 120 ed 1 110 ms sålde min 175 ek + 228 rp. Är pvp lika piss eller har det blivit bättre? Fyfan kommer ihåg elfbot alla ob's vilka minnen
Citera
2012-04-02, 13:45
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilzi
Fyfan hur är tibia nowadays? Jag slutade för några år sedan då jag var tvungen att ta tag massvis av saker irl gav bort 1 120 ed 1 110 ms sålde min 175 ek + 228 rp. Är pvp lika piss eller har det blivit bättre? Fyfan kommer ihåg elfbot alla ob's vilka minnen
vad menar du med piss? är du en av de som är så efterblivna att man måste ha swap, dvs är du omringad av folk som dödar dig, kan du byta plats med dem. är du en av de som whinar för att de va för lätt o slakta folk, dvs alla som är med om en kill får en unjust, ja då är det bättre, är du en som gillar o kriga, när de går snabbt, nej då suger det fortfarande kuk som innan. är det kriga du vill göra kör hardcore pvp, inferna eller dolera vill du rpga kan du köra non pvp eller "vanlig" pvp världar!
Citera
2012-04-02, 16:21
Medlem
Hej folks! Inte spelat tibia på ca 2 år minst.. Slutade när alla botters tog över hela Tibia och förstörde spelet. Tänkte bara kolla, hur är det idag? Bottar folk fortfarande? Och i så fall vad gör Cip emot det?

Tack på förhand!

// Oscar
Citera
2012-04-02, 17:35
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohowo
Hej folks! Inte spelat tibia på ca 2 år minst.. Slutade när alla botters tog över hela Tibia och förstörde spelet. Tänkte bara kolla, hur är det idag? Bottar folk fortfarande? Och i så fall vad gör Cip emot det?

Tack på förhand!

// Oscar
ja folk bottar fortfarande, det kommer alltid finnas fuskare på spel. det görs dock inte lika mycket längre eftersom man blir deletad direkt, när neobot fanns, största bottet under tiden så bannade cip runt 3k spelare /månad. nu när de la ner har det kommit upp 2 mindre bots, så hela deletion skiten drar väl igång igen när folk bottar mer än de lirar manuellt
Citera
2012-04-02, 20:55
Medlem
Deathwanderers avatar
hur gåre på nova? XD
Citera
2012-04-02, 21:14
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
hur gåre på nova? XD
det går fint lvl 128 nu, står just nu och tränar lite dist! questat en del för o kunna göra wrath of the emperor, 3 missions kvar på wrath, sen jävlar gör det mest för o få acces till så mycket som möjligt! även gjort alla inq missions, utom sista. väntar på poi och inq nu, sålde min foxtail för 750k, så ska inte klaga!

om det är någon som spelar på nova, som pmat eller sagt jag skulle skriva när jag transferat, som jag inte hört av mig till, så är det bara o skicka ett nytt pm så hörs vi! eller gör en char !
Citera
2012-04-02, 21:48
Medlem
Deathwanderers avatar
fan va nice kmr ni pvpa nåt också, elr blire mest rpg
Citera
2012-04-02, 21:52
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
fan va nice kmr ni pvpa nåt också, elr blire mest rpg
de har pk chars om man säger så, pvp finns det alltid möjlighet till ber dem om hjälp att döda någon hjälper jag till. dock lär det ju inte bli något warmode eller krig på ett tag, måste bygga upp charen först, så mycket rpg vetifan om det är, mest för o få de stora questsen gjorda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in