Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-02-18, 21:17
Medlem
Kenpachys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
trist, hur gick d till? o va loosa du

Jag har absolut ingen aning om hur det gick till >.<. Jag var den ända som hade mitt lösen och har också allt annat (email osv). Tror inte det var en keylogger heller för mitt andra acc med lika mycket saker på blev inte rört alls.

Loosade en hel del =/

MMS
Yalahari legs
Demon helmet
Arbalest
Pally armor
BoH och Softs
50 cash (Hade som tur var allt på andra accet)
Sen lite supplies =/

Så jävla tråkigt när det händer
Citera
2012-02-18, 22:30
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpachy
Jag har absolut ingen aning om hur det gick till >.<. Jag var den ända som hade mitt lösen och har också allt annat (email osv). Tror inte det var en keylogger heller för mitt andra acc med lika mycket saker på blev inte rört alls.

Loosade en hel del =/

MMS
Yalahari legs
Demon helmet
Arbalest
Pally armor
BoH och Softs
Sen lite supplies =/

riktigt tråkigt asså... men se det såhär, det var inte så jätte dyra saker egentligen, endast softs. vilken värld lirar du på? har du något kvar alls? eller polare som kan låna dig lite cash? isf kan du ju börja smått, dock riktigt tråkigt... men se till att gå igenom din dator först och ta reda på hur det hände så de inte sker igen
Citera
2012-02-18, 23:17
Medlem
Qanders avatar
Citat:

Loosade en hel del =/

MMS
Yalahari legs
Demon helmet
Arbalest
Pally armor
BoH och Softs
Sen lite supplies =/

Om man har OK lösen på både acc och email som inte kan bli bruteforceat, aldrig har delat acc/email med någon och inte laddat ner något third-party skräp med keyloggers och skit på datan. Hur lyckas man bli hackad då?

Chansen att bli hackad bara sådär är minimal om du inte fått ner någon skit på datan. Förutsatt att du inte kör från en okrypterad skitlina i en studentkorridor där scriptkiddies i rummet brevid sitter och lyssnar på din trafik.
Citera
2012-02-19, 00:44
Medlem
Deathwanderers avatar
surt som fan, men så länge du har kvar charn e d ändå "ok" ba få lite hjälp av polare så e d u tbx snabbt!;D
Citera
2012-02-19, 04:48
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qander
Om man har OK lösen på både acc och email som inte kan bli bruteforceat, aldrig har delat acc/email med någon och inte laddat ner något third-party skräp med keyloggers och skit på datan. Hur lyckas man bli hackad då?

Chansen att bli hackad bara sådär är minimal om du inte fått ner någon skit på datan. Förutsatt att du inte kör från en okrypterad skitlina i en studentkorridor där scriptkiddies i rummet brevid sitter och lyssnar på din trafik.
För några år sedan blev jag själv hackad ganska ofta, trots att jag inte hade någon keylogger, bra lösenord och emails osv.

Anledningen var att jag ofta besökte tibia.de som för väldigt många år sedan var supported fansite, hörde rykten om att det var något med sidans cookies som gjorde det möjligt för folk att snoka, delvis för att cookies hanteringen på den sidan var gamla osv. (Nått i den stilen, låter inte speciellt troligt kanske men det är så jag har hört det). Men hursomhelst, när jag slutade besöka denna sidan så har jag inte heller blivit hackad sen dess.
Citera
2012-02-19, 09:42
Medlem
Kenpachys avatar
Jo allt gear är det ingen egentligen fara med, fick låna saker av kompisar + att jag har lite kvar. Är så surt när det händer iallafall :P. Spelar på Lunara btw.

Det som dock stör mig är att jag verkligen inte har någon aning om HUR det hände. Har ingenting på datorn som kan tänkas vara en keylogger. Har även googlat igenom alla processer osv. Och om det nu skulle vara en keylogger, varför bara hacka 1 av 2 tibia acc?

Aja är inte bra att sitta och tänka på den skiten dag ut och dag in, bara att köra vidare! Wyrms i några dagar så är cashen tillbaka xd
Citera
2012-02-19, 11:56
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
För några år sedan blev jag själv hackad ganska ofta, trots att jag inte hade någon keylogger, bra lösenord och emails osv.

Anledningen var att jag ofta besökte tibia.de som för väldigt många år sedan var supported fansite, hörde rykten om att det var något med sidans cookies som gjorde det möjligt för folk att snoka, delvis för att cookies hanteringen på den sidan var gamla osv. (Nått i den stilen, låter inte speciellt troligt kanske men det är så jag har hört det). Men hursomhelst, när jag slutade besöka denna sidan så har jag inte heller blivit hackad sen dess.
var en väldigt flitig besökare av tibia.de och jag blev aldrig hackad. kan ju vart så med att någon gissade din "hemliga" fråga på hotmail, det var så min ena rl hackade min andra iaf.. vissa bryr sig inte om sina vänner och kan göra vad som för att vara "cool", vilket allt handlade om i den åldern! :P

Citat:
Jo allt gear är det ingen egentligen fara med, fick låna saker av kompisar + att jag har lite kvar. Är så surt när det händer iallafall :P. Spelar på Lunara btw.

Det som dock stör mig är att jag verkligen inte har någon aning om HUR det hände. Har ingenting på datorn som kan tänkas vara en keylogger. Har även googlat igenom alla processer osv. Och om det nu skulle vara en keylogger, varför bara hacka 1 av 2 tibia acc?

Aja är inte bra att sitta och tänka på den skiten dag ut och dag in, bara att köra vidare! Wyrms i några dagar så är cashen tillbaka xd
då låter det verkligen som någon har lekt med din hotmail, eller att det är delat/köpt acc, men skönt att dina polare kunde hjälpa dig iaf ! haha ja, wyrms är aldrig fel när man vill ha snabba pengar
Citera
2012-02-19, 15:31
Medlem
Spelade precis lite dice i Yalahar dp med en kille som random pkade min main en gång, fick min hämnd idag!

http://imageshack.us/photo/my-images/826/dice.png/

Ibland har man tur!
Citera
2012-02-19, 17:13
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Spelade precis lite dice i Yalahar dp med en kille som random pkade min main en gång, fick min hämnd idag!

http://imageshack.us/photo/my-images/826/dice.png/

Ibland har man tur!
haha fan va nice, själv har jag så jävla otur så jag har aldrig spelat dice typ. sjuka är ju folk som spelar roll med 1 mille insats ;p
Citera
2012-02-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
haha fan va nice, själv har jag så jävla otur så jag har aldrig spelat dice typ. sjuka är ju folk som spelar roll med 1 mille insats ;p

Mjo, jag har också haft en del otur... Denna rundan jag lirade och vann detta började jag med 10k insatts :P
Citera
2012-02-19, 19:02
Medlem
Slickas avatar
Är non pk världar helt hopplösa? vill kunna botta utan att oroa mig att min gubbe är död när jag kommer tillbaka..
Citera
2012-02-19, 19:04
Medlem
xaniixs avatar
en fråga om man blir hackad får man inte tillbaka sitt EQ du eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in