Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-22, 19:10
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlyckaPlock
Jag har aldrig lirat tibia. Förutom att testa det någon gång som kid. Nu när man är 18+ så blev man faktiskt sugen på att lira detta. Just för att det verkar så fritt och spelarstyrt. Är det någonting som fortf är värt att göra eller är spelet redan helt förtört pga åldern?

har spelat tibia från och till i ca 6-7 år och det har aldrig varit så förstört som nu "good old days" brukar man väl säga.. men förvisso har jag varit över lvl 250 och där med gjort allt i spelet och visst måste ett spel utvecklas för att hålla kvar spelare med mera, tycker dock tibia alltid varit charmigt och där med lockat spelare inte själva spelutbudet i sig, nu är det bara trist och förstört det har blivit extremt extremt enkelt att spela, (för att p8or ska kunna hantera det)
Senast redigerad av Topppi 2011-12-22 kl. 19:12.
Citera
2011-12-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Det är bra att du nämner vilken server du spelar på.
Thats my point. Kan tänka mig o byta server. Lirar på Kyra om någon nu spelar där
Citera
2011-12-23, 00:38
Medlem
UnknownSources avatar
Ska snart gå PoI, har dock redan softs sedan tidigare. Värt att behålla båda eller ska jag sälja ena paret?
Citera
2011-12-23, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownSource
Ska snart gå PoI, har dock redan softs sedan tidigare. Värt att behålla båda eller ska jag sälja ena paret?

Sälj. Bara nytta av två par om du har två olika accounts som du spelar på samtidigt (och behov av softs på båda samtidigt)
Citera
2011-12-23, 08:31
Medlem
Om du uppnår den leveln att du gör PoI förvånar det mig inte om du skulle gå på flera timmars hunt över 4H. Då kan det vara sjukt mysigt att inte behöva refilla softsen och ha två. Personligen har jag tio par för fyra botchars och min vanliga char
Citera
2011-12-23, 08:58
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlyckaPlock
Jag har aldrig lirat tibia. Förutom att testa det någon gång som kid. Nu när man är 18+ så blev man faktiskt sugen på att lira detta. Just för att det verkar så fritt och spelarstyrt. Är det någonting som fortf är värt att göra eller är spelet redan helt förtört pga åldern?

Nu de senaste så är ju den stora skillnaden att konsekvenserna inte blir alls lika illa som förut, nu kan du kaxa hejvilt och i princip inte förlora något trots att du bråkat med fel personer. Förr var ju det de värsta som kunde hända att man hade bråkat med fler personer eftersom du skulle bli huntad/dödad tills du betalar en summa pengar, nu kanske du dör 1 gång, förlorar typ inget och du blir väldigt sällan huntad i framtiden.

Värsta som kan hända nu är väl att du drar redskull som gör att du tappar alla dina saker oavsett vad om du dör.. Men jag tycker spelet är kul än idag så man kan ju tolka det lite som man vill, dock inte lika roligt som förr när det var på mer blodigt allvar.
Citera
2011-12-23, 11:22
Medlem
Någon som vet vart jag kan lvla snabbt med en sorcer i lvl 24?
Kan tillägga att jag inte har prem ännu och att cyc caven i thais är upptagen
Citera
2011-12-23, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvinden

Dra dwarfs med fire wave?
Citera
2011-12-23, 13:33
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvinden
Haha, dra rots i Fibula
Citera
2011-12-23, 16:49
Medlem
saftsoppaN123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lebbaan
Ni kan ju dra någon tomb o gfba gärnet, dock är det lite jobbigt att blocka åt sorcerers då man inte kan få nå sio's

Exakt det jag gjort sedan lvl 30, är 42 nu. Brukar göra GFB's på natten men såklart denna gång så ska man bli upptäckt av äckliga lowlevels och utan eq kan man inte göra mycket om någon summonar en zerker...
Citera
2011-12-23, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ck7
Sälj. Bara nytta av två par om du har två olika accounts som du spelar på samtidigt (och behov av softs på båda samtidigt)

eller så har man 2 par softs så slipper man refilla hela tiden? softare att ha 2 par så man kan expa i 8 timamr o refilla båda :q
Citera
2011-12-23, 21:00
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinderellaman
eller så har man 2 par softs så slipper man refilla hela tiden? softare att ha 2 par så man kan expa i 8 timamr o refilla båda :q

Exakt. Behåll båda paren, alltid bra att ha så man kan skita i att refilla på 8h. Om du nu inte är i stort behov av pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in