2011-06-02, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EroGaki
Tjena, vet inte om jag postar i rätt tråd nu men orkade inte skapa nytt/verkade onödigt, men jag har i alla fall tänkt köpa ett tibia-konto (115 ek) från en kille som bor långt ifrån mig för ett ganska hyfsat pris, men problemet är att han inte har rec key, han har inte tid att spela och verkar iaf seriös men jag vet inte, ska jag chansa på detta eller låter det för riskabelt?
Stor chans att han tar tillbaka accet efteråt utan att du kan göra något åt det.
Citera
2011-06-02, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixerzi
Stor chans att han tar tillbaka accet efteråt utan att du kan göra något åt det.

tror jag nog också, tackar nej till den, tack
Citera
2011-06-02, 03:14
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Det hade du fått ändå. Töm charen på pengar vid serversave om det fortfarande finns, ha inget i bank eller dp, så blir du bannad från att söka hus ett tag. Så var det för ett par år sedan. Kanske inte aktuellt för dig.

har för mig att banken har pengarna reserverade, alltså så kan du inte tömma allt du öger o har, d kmr fortf finnnas så mkt som du biddade på charn..

e dock inte 100000% men hyfsad säker på att d e nåt sånt.. x)
Citera
2011-06-02, 11:21
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EroGaki
Tjena, vet inte om jag postar i rätt tråd nu men orkade inte skapa nytt/verkade onödigt, men jag har i alla fall tänkt köpa ett tibia-konto (115 ek) från en kille som bor långt ifrån mig för ett ganska hyfsat pris, men problemet är att han inte har rec key, han har inte tid att spela och verkar iaf seriös men jag vet inte, ska jag chansa på detta eller låter det för riskabelt?

Köpa Tibia characters är väl alltid aningen riskabelt oavsett level, server eller vem det är som säljer. Sen har jag aldrig köpt en character själv, utan kört upp alla själv. Sen kan ju gubben ha hur dåligt rykte som helst, sånt kan man ju sällan veta. Lär ju inte vara skoj att köpa serverns fetaste scammer liksom haha..
Citera
2011-06-02, 11:28
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
har för mig att banken har pengarna reserverade, alltså så kan du inte tömma allt du öger o har, d kmr fortf finnnas så mkt som du biddade på charn..

e dock inte 100000% men hyfsad säker på att d e nåt sånt.. x)

Fick hjälp av maxsuger som sa att jag kunde göra ett nytt bid på 0 bara. Så nu får jag i alla fall bara betala själva hyran samtidigt som jag kan använda pengarna som va reserved for auction. Lite sur att jag ändå kommer få huset trots att jag inte ens har kvar guilden. Så nu är jag guildlös men kommer ändå åka på ett jävla GH i Thais-slummen.

Men det får funka, verkar inte ha något att göra åt saken.
Citera
2011-06-02, 11:43
Medlem
ApocalypseDudes avatar
laggig dubbelpost
Citera
2011-06-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApocalypseDude
Köpa Tibia characters är väl alltid aningen riskabelt oavsett level, server eller vem det är som säljer. Sen har jag aldrig köpt en character själv, utan kört upp alla själv. Sen kan ju gubben ha hur dåligt rykte som helst, sånt kan man ju sällan veta. Lär ju inte vara skoj att köpa serverns fetaste scammer liksom haha..

jag köpte en 160 Sorc och det gick fint fint

All registration ändrad och ny rec key ^^
Citera
2011-06-02, 13:16
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WopWapWoo
jag köpte en 160 Sorc och det gick fint fint

All registration ändrad och ny rec key ^^

Vad fick du pröjsa för den? Har en 173 EK på tysk pvp-server som jag inte använder..
Citera
2011-06-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Vad fick du pröjsa för den? Har en 173 EK på tysk pvp-server som jag inte använder..
Vad har du för EQ? Skills? Hur mycket pengar har den? Addons? Finns det andra chars på accountet? Har accountet blivit bannat eller fått deletion warning? Finns rec key?

Svara på allt det sen går det sätta ett pris
Citera
2011-06-03, 12:45
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixerzi
Vad har du för EQ? Skills? Hur mycket pengar har den? Addons? Finns det andra chars på accountet? Har accountet blivit bannat eller fått deletion warning? Finns rec key?

Svara på allt det sen går det sätta ett pris

94/89 i skills, använder club. Har aldrig bottat eller fuskat på annat vis, har full barbarian, full knight, full citizen, full nightmare, full druid, full norseman, full jester, den goda yalahari-gubben, första addonen på warmaster. Samt en lvl 62 ED med full wizard, ML 53 tror jag.

Eq: nightmare shield, dwarven/golden legs, MPA/windborn colossus armor, obsidian truncheon, draken boots/softs, zaoan helmet.

Quests: Har gjort anni, tog björnjäveln eftersom jag samlar på dockor och skit. Har gjort hela inq, förutom sista rummet... har blå djinn, rashid, trainroom-questet, yalahar questet, 50 poäng hos grizzly adams, har dödat 4000 necros, blood brothers, elemental spheres, banuta, banshee, poi, ice islands, postman, new frontier. Har alltså kvar både children of the revolution och wrath of the emperor att göra.

Items: har deco för 2 miljoner ungefär, 200k rent, lite loot värt 150k kanske som jag inte orkar sälja, 30k oz bara p-legs även spellwands som räcker ett helt år om man vill skilla.
Citera
2011-06-03, 16:52
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuslig
ahhaa problemet är att jag har typ 100k i svargrond, 50k i lb, 100k i darashia, 250k i yalahar, jesus christ, kommer måsta skicka allt till typ ankrahmun och börja sortera...nånting man kan passa på att göra nu när staminan börjar ta slut!
haha det är hemskt, hade det i början med, men sen så orkade jag inte sortera så började botta alla mina chars i yalahar xD
Citera
2011-06-03, 21:08
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Nej, nu ska jag fan sätta mig ner och lära mig göra dugliga scripts själv med NeoBot. 90% av alla på forumet är buggiga eller gamla så man går och dör hela jävla tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in