2011-04-12, 18:19
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesbyrd
För er som söker en OT med en seriös touch kan jag varmt rekommendera http://valhalla.otserv.co/. Det är 7.4 med original map. Exprate är 2x och servern hostas av ett par väldigt seriösa grabbar. Jag som saknad det äldre Tibia känner mig som ett barn dagen innan julafton. Mitt namn på servern är Torpedo så släng gärna ett msg in-game om ni är sugna på att lira!

Denna ska jag helt klart pröva, älskar lowrates! Ses väl ingame kanske
Citera
2011-04-12, 19:39
Medlem
chullans avatar
^
Du svarade inte på min fråga.
Citera
2011-04-12, 21:02
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Är du allvarlig?

Är du? Jag är medveten att det inte går efter 9 år med Tibia. Så go to bed, son.
Citera
2011-04-12, 21:15
Medlem
Deathwanderers avatar
xenobot? neobot, elfbot, tibiaauto, blackd, ng, magebot wtffffffff hur många miljoner bots finns d nu?
Citera
2011-04-12, 21:17
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApocalypseDude
Är du? Jag är medveten att det inte går efter 9 år med Tibia. Så go to bed, son.
Haha. Älskar folk som leker coola på internet. Finns inget bättre än internet heroes!
Citera
2011-04-12, 21:56
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolmanJR
^@ Knights har fått andra spells som tex Exura Ico, Utura Gran osv. Kolla wikia
----------

Blev nyss pmad in-game av en från Flashback.
Poängen med "Jelous?" posten var inte charen, utan programet =)
For the record, det är Xenobot ^^

Dash, manabar under namnet, och mycket mycket mer. Dock håller de på utvecklas atm, och fungerar som neobot med injection osv. Injectar clienten istället för att öppna en egen client itself. (Du startar alltså tibia först, sedan bottet)

Ser CIP botten om man startar Botten först och sedan Tibia om man har Neobot?
Citera
2011-04-13, 00:46
Medlem
Måste bara skriva av mig lite.

Tycker det är helt sjukt att man kan förstöra ett spel så pass mycket som CipSoft lyckats göra. Efter 7.6 gick allt utför. Jag började lira Tibia när jag var 11 år. Sprang runt i Rookgard i en eeevighet tillsammans med min 10 åriga lillebror och slogs om trolls och liknande (Prem-ön fanns ju inte då så tog faktiskt lite tid att dra lvl 8). När man väl gjort det så tog man sig en rejäl funderare och drog till Carlin. Efter det så började det eviga snacket med highlevels och tillslut hade man skaffat sig lite protectors. Man vart pkad (oftast i Folda), skrev till sin polare som var hela level 50 (!), som kom och dödade den hemska pk'aren och så fick man en dragon hammer. Man kämpade sig sedan upp till lvl 20, skaffade sig promotion (eftersom man fått prem av föräldrarna i julklapp) och bosatte sig på 8sqm någonstans i nån huvudstad. Man campade sedan utanför sitt hus och att skaffa decco och ha ett ballt hus var nu viktigare än något annat.

På denna tid var fan tibia underbart. Alla lirade det och jag kommer ihåg att Arioc Scalp var en av de högsta svenskarna på Tibia. Att man sedan kände hans lillebror gjorde ju det hela extra stort. Slutade med att jag tillslut hade en lvl 54 EK med 84/81 i skills. Lirade på Danubia med några polare och man hade lite respekt eftersom man var så hög level. Gubben hette Elk om jag inte minns fel.. Sålde till någon Alex för tusenlappen.

Slutade tvärt när jag såg vart fan spelet var påväg. Plötsligt behövde man vara high-level för att göra sds och du hade inte heller lika mycket respekt längre för att du var 50+, för nu fanns det någon brasiliansk bottare som hade 4 stycken 200+ som sprang runt och multiboxa sönder servern.

Jävla skit CipSoft. Förstörde ett av de bästa spelen, någonsin.

(Har för övrigt en 106 EK då jag testade spelet för inte så länge sedan. Antalet online på Elysia hade sjunkit från 6-700+ ner till 2-300 och det var bottare överallt.)
Citera
2011-04-13, 00:47
Medlem
The Crashs avatar
Hur ser det ut med guldköpande? Är det populärt?

Langa gärna info om det är någon som provat köpa guld. Hur ser priserna ut? Hur lång tid brukar det ta?
Citera
2011-04-13, 02:21
Medlem
Robss avatar
De som klagar på att de var bättre för tycker jag att ni borde ta er en funderare. Visst, endel saker var bättre förr, och nu har man bara minnen kvar och visst saknar man det. Men det var långt ifrån alla saker som faktiskt var bra och många saker är bättre nu än vad de var innan.

Btw, Hiberna, någon som lirar där? Jag och ett gäng polare hade tänkt dra oss dit och spela lite i frid o fröjd nu när Antica är såpass förstört som de är. Samtidigt som några av oss har bra kontakter på Hiberna känns de ju inte fel att dra dit. Några synpunkter? Jag har en magkänsla som säger att jag kommer kasta pengar i sjön, men åandra sidan så har jag inte många kvar att spela med på antica och när dessa polare drar så blir jag istortsett ensam, så lite förändring kan väl vara bra trots att mitt hjärta tillhör Antica.
Citera
2011-04-13, 04:10
Medlem
Deathwanderers avatar
jag drog till hiberna.. hittills e d skoj..
vi har en svensk guild, o d flesta e aktiva.. vi kör på o lvlar o ska questa o sånt.. krig e vi inte intresserade utav just nu iaf..

har krigat ett par år, o d e rätt skönt o inte behöva tänka åp o bli sneakad xD

o d där me att tibia va bättre förr, så håller ja med Robs..
började lira 02, o ja tycker d va skit bra att dom fixade lvl req på runer.. folk sprang runt me 10st lvl 15 sds chars o panga på allt dom såg..(vilket va kul när man sj va en av dom) saknar mest "uhsen" när dom faktiskt va bra för knights/pallys.. o mitt första firesword köpte jag för 14k.. som tog nån vecka o fixa ihop..

tibia utvecklas o d kmr alltid finnas saker som va bättre förr.. samtidigt så e d fortf folk som spelar så d kan inte va helt värdelöst
Citera
2011-04-13, 07:39
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Haha. Älskar folk som leker coola på internet. Finns inget bättre än internet heroes!

Haha. Älskar folk som leker smarta på internet. Finns inget bättre än virgins!
Citera
2011-04-13, 11:31
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
jag drog till hiberna.. hittills e d skoj..
vi har en svensk guild, o d flesta e aktiva.. vi kör på o lvlar o ska questa o sånt.. krig e vi inte intresserade utav just nu iaf..

har krigat ett par år, o d e rätt skönt o inte behöva tänka åp o bli sneakad xD

o d där me att tibia va bättre förr, så håller ja med Robs..
började lira 02, o ja tycker d va skit bra att dom fixade lvl req på runer.. folk sprang runt me 10st lvl 15 sds chars o panga på allt dom såg..(vilket va kul när man sj va en av dom) saknar mest "uhsen" när dom faktiskt va bra för knights/pallys.. o mitt första firesword köpte jag för 14k.. som tog nån vecka o fixa ihop..

tibia utvecklas o d kmr alltid finnas saker som va bättre förr.. samtidigt så e d fortf folk som spelar så d kan inte va helt värdelöst
Vad heter guilden du är med i? Jag vet inte alls mycke om Hiberna atm men vet bara att vi skulle joina en svensk guild och ha det roligt, då det var en av oss som kände många där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in