Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorJr
Det finns en bott/macro som gör att en eller flera chars slänger på saker otroligt snabbt på din DP, så om du har lagt upp något relativt värdefullt (vi säger MMS för enkelhetens skull), och det kommer någon och lägger saker på den, så får du aldrig tillbaka den. Frågan är bara hur länge du orkar stå där och "skydda" den. När du väl loggar ut så kommer den andra personen glatt att ställa sig vid din DP, ta bort sakerna, och ta din MMS. Detta är (var) också ganska vanligt precis runt SS så att du tvingas logga ut, och då är sakerna på din DP borta, inklusive din MMS i detta exempel.

Så jo, sakerna kan visst försvinna på riktigt.
Det var precis det som hände. Personen la upp labels på DP boxen,och såna kan man väl bara ta en och en? Men på en gång så låg det kanske 20 labels på boxen.. Direkt när hon tagit mitt svärd gick hon till en annan och fick tag på 30k :/
Citera
2011-05-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jaså, enligt tibiawiki så är det 20k per blessing från det att du når 120+. Är tibiawiki dåligt uppdaterade eller svamlar du?

Du förlorade 70% av din totala exp eller hur menar du? Detta stämmer omöjligen, och jag har också svårt att tro att personernas level har något med saken att göra. Men iförsig, så mycket dumma nymodigheter som CIP verkar implementerat så kan man ju inte vara säker.
Självklart förlorade han 70% exp'n på sin nuvarande level, dessutom så har jag för mig att det spelar roll av vilken level du blir dödad av numera.
Citera
2011-05-10, 18:46
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Tjena grappar!

Tänkte börja lira tibia igen nu efter ett år utan spelet. Gjorde precis en gubbe på Nova, men innan jag beger mig så långt in så kanske det finns någon bättre värld att börja från scratch på kanske?

Jag har inga pengar, inga vänner kvar eller nåt eftersom det va så länge sen sist. Så vill helst spela en värld utan PA's och gärna en hel del svenskar man kan snacka med, kanske vara med i en guild, vem vet.
Citera
2011-05-10, 21:06
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApocalypseDude
Tjena grappar!

Tänkte börja lira tibia igen nu efter ett år utan spelet. Gjorde precis en gubbe på Nova, men innan jag beger mig så långt in så kanske det finns någon bättre värld att börja från scratch på kanske?

Jag har inga pengar, inga vänner kvar eller nåt eftersom det va så länge sen sist. Så vill helst spela en värld utan PA's och gärna en hel del svenskar man kan snacka med, kanske vara med i en guild, vem vet.
Värld utan PA's... Jadu, du får nog välja en non-pvp server om du ska komma undan dem.
Senast redigerad av chullan 2011-05-10 kl. 21:34.
Citera
2011-05-10, 21:10
Kan man tanka ner tibiamappen så man har den "inbyggd" i spelet? Förlorade min när jag avinstallerade Tibia...
Citera
2011-05-10, 21:36
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Kan man tanka ner tibiamappen så man har den "inbyggd" i spelet? Förlorade min när jag avinstallerade Tibia...
Jag laddade upp min tibiamap i denna tråd för några månader sedan där jag hade väldigt mycket karta. Är väl bara att gå tillbaka några månader i tråden. Kan annars ladda upp den igen men det orkar jag inte göra just nu.
Citera
2011-05-10, 21:44
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Inte vad jag vet. Det jag gör varje gång jag ska installera om datorn är att spara all map på en extern hårddisk, sen så för jag bara över det igen.
Citera
2011-05-11, 05:54
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Värld utan PA's... Jadu, du får nog välja en non-pvp server om du ska komma undan dem.

Har du nog rätt i. Fast kommer aldrig sätta min fot på non-pvp igen.
Citera
2011-05-11, 07:08
Medlem
Citat:
Har du nog rätt i. Fast kommer aldrig sätta min fot på non-pvp igen.

Håller med, även om det inte är PVP jag är ute efter så är frustrationen över noll kontroll på Non-pvp inte värt det.
Citera
2011-05-11, 07:56
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardan!
Håller med, även om det inte är PVP jag är ute efter så är frustrationen över noll kontroll på Non-pvp inte värt det.

Ja, går ju inte få någon slags mänsklig respekt på non-pvp. Plus att man slipper många afk-botters.
Tänkte inte heller ge mig på PvP den här gången, om jag inte måste såklart. Tänkte bara slapplira och ha en nice RPG feeling. Quests, teamhunts och sånt skoj.
Citera
2011-05-11, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ja, går ju inte få någon slags mänsklig respekt på non-pvp. Plus att man slipper många afk-botters.
Tänkte inte heller ge mig på PvP den här gången, om jag inte måste såklart. Tänkte bara slapplira och ha en nice RPG feeling. Quests, teamhunts och sånt skoj.

Jag tänkte börja på Galana nu snart innan sommarn, har en 40 kneg och en 47 paladin där som jag tänkte köra på! Har typ 2-3 polare som lirar där, hojta om du gör en gubbe på Galana
Citera
2011-05-11, 10:42
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskedii
Jag tänkte börja på Galana nu snart innan sommarn, har en 40 kneg och en 47 paladin där som jag tänkte köra på! Har typ 2-3 polare som lirar där, hojta om du gör en gubbe på Galana

Nice! Då gör jag en gubbe där då! Vad heter du där? Jag kommer inte vara sådär skitaktiv under dom första dagarna eftersom jag beställde premium idag och va tvungen att betala med banköverföring vilket kan ta några dagar :P men tänkte i alla fall komma ur Rookgaard så jag kan pga lite sen när premium kommer, tihi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in