Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HolmanJR
Min flickvän såg mig precis spela, och sa "Men vaddå, kan man inte ha å,ä,ö i sitt namn?"
Så kom jag att tänka på en del gamla chars, som text denna. Helt epic:

Name:Hälge
Sex:male
Vocation:Elite Knight
Level:258
Achievement Points:94
World:Antica

Äldre herre som bor i helsingborg, där har vi oldschool. För övrigt vet jag inte varför jag läser den här tråden, måååånga år sedan jag sprang runt och crossbowa saker på Premia.

Kuriosa är väl att jag legat med hans dotter............
Citera
2011-04-27, 20:17
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Det nya krigssättet som kräver mer "taktik" har gjort de flesta battles skittråkiga, långa händelselösa "traps" och open battles är ett minne blott. Det var bättre tider förr när man kunde tillbringa en hel eftermiddag i öknen mellan Ankrahmun och Darashia. Tankesättet att alla ska ha det lika lätt att sikta, alla ska ha råd med blessings osv tycker jag är fel, det tar bort själva meningen med att kriga och "visa sig stark". Nu kan vem som helst utmana den ledande guilden och i princip dö hur mycket som helst, och ingenting händer. Man kan inte hunta ner någon lika hårt som man kunde förr, för idag så tappar man inte alls lika mycket när man dör.
Citera
2011-04-27, 20:25
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Det nya krigssättet som kräver mer "taktik" har gjort de flesta battles skittråkiga, långa händelselösa "traps" och open battles är ett minne blott. Det var bättre tider förr när man kunde tillbringa en hel eftermiddag i öknen mellan Ankrahmun och Darashia. Tankesättet att alla ska ha det lika lätt att sikta, alla ska ha råd med blessings osv tycker jag är fel, det tar bort själva meningen med att kriga och "visa sig stark". Nu kan vem som helst utmana den ledande guilden och i princip dö hur mycket som helst, och ingenting händer. Man kan inte hunta ner någon lika hårt som man kunde förr, för idag så tappar man inte alls lika mycket när man dör.
Dock så kan du ju inte dö hur mycket som helst om du är någorlunda hög level. 10 Deaths för mig är 500k och det svider lite i plånboken om man är i krig och inte alltid kan hunta. Alla springer ju inte runt med fantasisummor.
Citera
2011-04-27, 21:47
Medlem
Tobeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Dock så kan du ju inte dö hur mycket som helst om du är någorlunda hög level. 10 Deaths för mig är 500k och det svider lite i plånboken om man är i krig och inte alltid kan hunta. Alla springer ju inte runt med fantasisummor.

Är du level 120+ och betalar 20k per blessing blir ju 10 deaths i PVP 100k

edit: läste sekunden efter på wiki att pvp buffen inte slutar stiga i kostnad förens level 270 tillskillnad från dem andra blessingsen
Citera
2011-04-28, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobeo
Är du level 120+ och betalar 20k per blessing blir ju 10 deaths i PVP 100k

edit: läste sekunden efter på wiki att pvp buffen inte slutar stiga i kostnad förens level 270 tillskillnad från dem andra blessingsen

Hur blir 20x10, 100? =)
Citera
2011-04-28, 10:54
Medlem
Tobeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolmanJR
Hur blir 20x10, 100? =)
Du vet att jag vet att 20x10 blir 200, jag skrev fel.
Citera
2011-04-28, 11:28
Medlem
Tomillidoms avatar
Jag spelade Tibia i flera år, riktigt roligt spel. Har många sköna minnen från det spelet.
Sen när dem började uppdatera skiten så tankade det. REJÄLT!
Dem skulle stannat på 7.6 , efter wands och rods blev med i spelet.
Om det är så att dem öppnar en separat server med 7.6 så kommer jag börja spela igen.
Och man orkar ju inte me OT, man lirar 2-3veckor sen stängs skit servern ner.
Citera
2011-04-28, 12:36
Medlem
Deathwanderers avatar
tar dom bort den där jävla fitt skit 20 unjust för 1 death saken.. så e ja riktigt nöjd..
helvete vad den stööör mig!

o visst ta bort auto aimbot skiten också, MEN d e så många som bottar så d hade ändå varit orrättvist mot dom som kört manuellt.. så den kan lika gärna vara kvar.. -.-

o twist blessingen, påminner om gamla AoL.. när man kunde dö utan o förlora exp/skills/bps för 50k
Citera
2011-04-28, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
tar dom bort den där jävla fitt skit 20 unjust för 1 death saken.. så e ja riktigt nöjd..

o visst ta bort auto aimbot skiten också, MEN d e så många som bottar så d hade ändå varit orrättvist mot dom som kört manuellt.. så den kan lika gärna vara kvar.. -.-

o twist blessingen, påminner om gamla AoL.. när man kunde dö utan o förlora exp/skills/bps för 50k

Du spelade inte på Eternia för en herrans massa år sedan? Känner igen ditt namn därifrån.. Om det nu ens var på den servern.
Citera
2011-04-28, 17:51
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer

Åh vad jag saknar den. Fyfan va man kunde vara care free när man väl hade råd att köpa ett par.
Senast redigerad av chullan 2011-04-28 kl. 18:18.
Citera
2011-04-28, 18:25
Medlem
Deathwanderers avatar
spelade på eternia, men e dock inte den riktiga "deathwanderer" han va tysk
MEN har börjat på eternia igen lite smått i en pk grupp kmr spela där litegrann bara, annars e main världen hiberna atm..

ohja, jag va dock för låg lvl för o kriga, körde manuellt o lvla e inte min starka sida ;D
50k va mkt på den tiden också
Citera
2011-04-29, 11:11
Medlem
http://i1105.photobucket.com/albums/h345/Jonathan_Holm/dawkkkkkkkfffaawk.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in