2010-09-05, 03:20
Medlem
Lifelovers avatar
Egenprogrammerad "quickbar" till Tibia

Hej på er!

Personligen har jag tröttnat på att flytta handen från antingen musen eller piltangenterna för att använda funktionstangenterna (F1-F12 / Shift+F1-Shift+F12) och har därför löst detta med ett eget program som jag tänkte dela med mig av.

Länk till min "quickbar": http://www.megaupload.com/?d=J0U31WHY

Kom gärna med feedback!

Instruktioner:

De svarta knapparna används istället för att trycka på de fysiska knapparna. En bonus är att man nu kan ockupera shift-funktionerna också utan att det blir allt för jobbigt.

Den röda knappen på sidan om skiftar mellan två lägen. I det ena läget med röd bakgrund så kan man flytta runt rutan till ett passande ställe (genom ta tag och dra i den röda bakgrunden), samt att den inte ligger överst av alla fönster längre. I det andra läget så försvinner den röda bakgrunden och blir transparent, samt att du inte längre kan stänga ner programmet eller flytta fönstret.

Den lilla vita knappen som enbart finns i läget där den röda bakgrunden är synlig stänger helt enkelt av programmet.
Senast redigerad av Lifelover 2010-09-05 kl. 03:23.
Citera
2010-09-05, 10:50
Medlem
banhxeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifelover
Hej på er!

Personligen har jag tröttnat på att flytta handen från antingen musen eller piltangenterna för att använda funktionstangenterna (F1-F12 / Shift+F1-Shift+F12) och har därför löst detta med ett eget program som jag tänkte dela med mig av.

Länk till min "quickbar": http://www.megaupload.com/?d=J0U31WHY

Kom gärna med feedback!

Instruktioner:

De svarta knapparna används istället för att trycka på de fysiska knapparna. En bonus är att man nu kan ockupera shift-funktionerna också utan att det blir allt för jobbigt.

Den röda knappen på sidan om skiftar mellan två lägen. I det ena läget med röd bakgrund så kan man flytta runt rutan till ett passande ställe (genom ta tag och dra i den röda bakgrunden), samt att den inte ligger överst av alla fönster längre. I det andra läget så försvinner den röda bakgrunden och blir transparent, samt att du inte längre kan stänga ner programmet eller flytta fönstret.

Den lilla vita knappen som enbart finns i läget där den röda bakgrunden är synlig stänger helt enkelt av programmet.
detta räknas väl inte till fusk? :P
Citera
2010-09-05, 11:14
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banhxeo
detta räknas väl inte till fusk? :P

Njae jag vet faktiskt inte. Auto-detectorn har ju plockat folk som modiferat klienten. Detta är ju.. Ett separat program. Prova vetja. =)
Citera
2010-09-05, 13:05
Medlem
banhxeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennhenry
Njae jag vet faktiskt inte. Auto-detectorn har ju plockat folk som modiferat klienten. Detta är ju.. Ett separat program. Prova vetja. =)
nja kan ju inte vara så farligt fast är nog inte villig att risken.... ännu
Citera
2010-09-05, 13:47
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banhxeo
nja kan ju inte vara så farligt fast är nog inte villig att risken.... ännu

Jag kör med den och får väl säga till om det händer nåt tråkigt Det enda den gör är att fokusera på tibia och sända iväg knapparna, borde inte gå att upptäcka om det nu skulle vara "fusk".
Citera
2010-09-05, 17:44
Medlem
Tjena, nu har jag bestämt mig för att börja spela tibia igen men jag funderar på vilken server jag ska börja på av dessa fem:
Valoria
Berylia
Lunara
Eternia
Galana
Bör tilläggas är att jag inte har några vänner på någon av dessa världar.

Vad tycker ni?
Hur ser BR/PL statusen ut på dessa servrar? Lunara verkar ha ganska få polacker åtminstone utifrån vad jag hört från två andra på flashback.

Tack på förhand!

EDIT: Egentligen fungerar alla GER non-pvp världar. Någon som har några tips?
Senast redigerad av Zett 2010-09-05 kl. 17:52.
Citera
2010-09-05, 17:59
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zett
Tjena, nu har jag bestämt mig för att börja spela tibia igen men jag funderar på vilken server jag ska börja på av dessa fem:
Valoria
Berylia
Lunara
Eternia
Galana
Bör tilläggas är att jag inte har några vänner på någon av dessa världar.

Vad tycker ni?
Hur ser BR/PL statusen ut på dessa servrar? Lunara verkar ha ganska få polacker åtminstone utifrån vad jag hört från två andra på flashback.

Tack på förhand!

EDIT: Egentligen fungerar alla GER non-pvp världar. Någon som har några tips?

Om du har råd så rekommenderar jag Premia varmt! Nu var det inte med på listan, men jag har varken varit inne på eternia eller galana på flera år.
Citera
2010-09-05, 18:00
Medlem
Citat:
Om du har råd så rekommenderar jag Premia varmt! Nu var det inte med på listan, men jag har varken varit inne på eternia eller galana på flera år.

Precis, Premia har grym svensk community. Annars skulle nog Kyra/Antica vara bäst.
Citera
2010-09-05, 18:41
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kharabirasak
Precis, Premia har grym svensk community. Annars skulle nog Kyra/Antica vara bäst.

Tack för svaren, vänliga människor!
Jag tänkte spela lite casually på en ~35 MS men ville ha en server som jag kan spela lite mer på så att säga.
Hur ser priserna ut på Kyra? Är de väl varierade eller finns det en standard prisslista som folk följer?
Citera
2010-09-05, 19:15
Medlem
Zolthies avatar
Någon som kan lista några världar där majoriteten pratar engelska?

Jävligt trött på min server då 90% inte kan engelska, dödar ens monster osv.
Citera
2010-09-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolthie

Precis, det är ju ypperligt viktigt : /
Citera
2010-09-06, 00:44
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zolthie

Premia brukar vara lösningen på de flesta problemen. Vi har väldigt, väldigt få av dem i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in