Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-15, 16:18
Medlem
Busfroe1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Mer om mounts kan du läsa om här: http://tibia.wikia.com/wiki/Mounts

Pallys har loosat Utamo Vita, Utana Vid, Exevo Pan, samt några fler oldschool spells. De nya spellsen är ganska kassa och overpriced, kör 129 RP och har inte brytt mig om att inköpa dem

Kan hända att man failar med slingshoten, då breakar den och man får köpa en ny. Det är dock bara waste att skaffa sig mount, då pixlarna den tar upp laggar ner dig rätt så bra

Fan vad störigt att manashield och invisible försvann, fan vad lack jag blev nu. Får man börja gå med stealth ring hela tiden nu då.....
Citera
2010-12-15, 19:29
Medlem
Börjat spela igen, och som vanligt brukar jag fixa till sprite filen så jag kan se genom träd och annat som göms bakom diverse bråte... Men nu upptäcker jag att Troopers spr editor 0.4 inte funkar längre... Och jag hittar inte något annat program som kan packa upp spr filen och packa ner igen...

Någon som vet om en annan spr editor?
Citera
2010-12-15, 23:37
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbestrom
Nån från aldora?

Lirade Aldora förut, vad heter du?
Citera
2010-12-15, 23:43
Medlem
Qins avatar
Ingen som köra Nova då? ;]
Citera
2010-12-15, 23:55
Medlem
TebbTubbys avatar
spelet var bra förut, men nu har de totalt förstört det.
Citera
2010-12-16, 11:21
Medlem
Gnorfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maadfisk
Börjat spela igen, och som vanligt brukar jag fixa till sprite filen så jag kan se genom träd och annat som göms bakom diverse bråte... Men nu upptäcker jag att Troopers spr editor 0.4 inte funkar längre... Och jag hittar inte något annat program som kan packa upp spr filen och packa ner igen...

Någon som vet om en annan spr editor?

Eftersom ingen vet hur deras "anti bot system" funkar skulle jag nog råda dig att inte göra något med någon fil i tibiamappen om du ej vill riskera ban :P
Citera
2010-12-16, 13:23
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qin
Ingen som köra Nova då? ;]
Börjat på Nova precis!
Citera
2010-12-17, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnorfen
Eftersom ingen vet hur deras "anti bot system" funkar skulle jag nog råda dig att inte göra något med någon fil i tibiamappen om du ej vill riskera ban :P

Hmm trodde det bara gällde tibia exe filen eller om man körde ett botting program... men spr filen? Känner du till något fall där någon blivit bannat enbart på spr filen!?
Citera
2010-12-18, 07:52
Medlem
Gunnarberits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maadfisk
Hmm trodde det bara gällde tibia exe filen eller om man körde ett botting program... men spr filen? Känner du till något fall där någon blivit bannat enbart på spr filen!?

Maadfisk från eternia?

Alltså gamla maadfisk, från typ 7.4,7.5, etc. ???
Citera
2010-12-18, 21:34
Medlem
Gnorfens avatar
Det gäller troligtvis allt som har någon invärkan på tibia clienten

Har polare som blivit bannade även om dom aldrig använt bot så tvivlar på att det bara är sånt
Citera
2010-12-19, 17:26
Bannlyst
Hejsan.

Jag har en level 50 RP med skillsen 71/43 (73/43 med paladin armorn på). Vilket är bästa sättet för mig att träna upp mina skills på?

Det som jag vill veta är var någonstans det är bra att träna, vad jag bör träna med för monster, hur många monster jag bör träna med och om jag bör träna tillsammans med en spelare + monster?

Tips mottages med glädje.
Citera
2010-12-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastMovement
Hejsan.

Jag har en level 50 RP med skillsen 71/43 (73/43 med paladin armorn på). Vilket är bästa sättet för mig att träna upp mina skills på?

Det som jag vill veta är var någonstans det är bra att träna, vad jag bör träna med för monster, hur många monster jag bör träna med och om jag bör träna tillsammans med en spelare + monster?

Tips mottages med glädje.

Få någon att summona monk till dig?
2 svaga djur som slår monken (ex rats) för att försvaga monkens shielding.
2 svaga djur som slår dig (ex rat, snakes, spiders osv.)

Dom som slår dig behöver inte få in några slag på dig, alltså ta hp från dig.

Sen det bästa vore ju att köpa small stones, och köra på full defence.
Kom ihåg att du måste dra hp från monken ganska ofta för att du ska få dist och shielding.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in