2010-08-24, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zerkken
Kyra atm. kanske flyttar

Har en 157 RP dära
Citera
2010-08-24, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fbkuuk
kan man botta fortfarande?

finns neobot tror jag den hette. den kan du inte bli bustad av iaf Den styr tangenterna och mus och inte tibia software därför är det omöjligt att veta om du bootar.

Men dem andra bots är ju risk att du blir bannad
Citera
2010-08-24, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Har en 157 RP dära

Namn ?=)
Citera
2010-08-24, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zerkken
finns neobot tror jag den hette. den kan du inte bli bustad av iaf Den styr tangenterna och mus och inte tibia software därför är det omöjligt att veta om du bootar.

Men dem andra bots är ju risk att du blir bannad

Finns risk att man blir bannad när man använder alla sorters bottar men Neobot är dock säkrast atm.
Citera
2010-08-25, 03:16
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Finns risk att man blir bannad när man använder alla sorters bottar men Neobot är dock säkrast atm.
Dem ska ju dissa GM's. Ser inte hur man ska kunna bli bannad för någon bot då förutom om det "Automatiska mjukvaran" dom använder hittar botten.
Citera
2010-08-25, 10:02
Medlem
Alltså, Tibia var roligare förut, för många power abusers och för många polacker som känner varandra på en och samma server, råkar man hunta på ett ställe som en PL gör så får man genast en whisper från en lvl 200 "LIEVE OR DAI" så, skiiiit spel
Citera
2010-08-25, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teipii
Alltså, Tibia var roligare förut, för många power abusers och för många polacker som känner varandra på en och samma server, råkar man hunta på ett ställe som en PL gör så får man genast en whisper från en lvl 200 "LIEVE OR DAI" så, skiiiit spel

haha inte när man har makt =) då kan du säga LIIEVE OR DAI till en lvl 300 och han springer iväg
Citera
2010-08-25, 13:18
Medlem
Lifelovers avatar
Tänkte att jag kunde försöka dra mitt strå till stacken och hoppas på att det inte är "old news".

Har suttit och klurat lite på ett bra sätt att gå upp i magic level, åtminstone som druid. Om jag inte har räknat fel så kan man använda life rings och baka Icicle-runor med över dubbel mana-regen utan att gå minus.

Life ring ger 1600 mana/20 min = 8 mana/6 sec
Vanlig mana-regen som elder druid är 2 mana/2 sec
På 6 sec har man alltså fått 14 mana = 14*10*60 = 8400 är den mana man får på en timme.
På 1 timme har man använt 3 life rings á 900 (2700 gp).
Att göra 5 runor kostar 460 mana = 640/5 = 92 mana per runa.
På en timme och med 8400 mana kan man alltså göra 8400/92 runor, vilket blir 91 runor.
91x30 (om man säljer 100 för 3k) = 2730.

Om då 3 life rings går på 2700 gp, och du tjänar 2730 gp på en timme med dessa tre ringar, så har du helt plötsligt ökat din mana med över det dubbla utan att förlora pengar på det (förutom mat och blanka runor då givetvis). I förlängningen kommer din magic level att öka dubbelt så snabbt!

Man kan med fördel införskaffa sig ett svärd och döda rotworms (om leveln passar in) ibland, vilket ger gratis mat och soul points

Kommentarer?

Edit: Om detta nu mot förmodan skulle vara nyheter så kan ni ju hålla det för er själva så långt det går, så slipper priserna sänkas.
Senast redigerad av Lifelover 2010-08-25 kl. 13:53.
Citera
2010-08-25, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lifelover
TEXT.

Jo det är många som gör detta.
Själv så brukade jag använda Ring of Healing + Soft Boots för att göra Enchanted Spears med min RP förrut, det var dock waste.

Antar att MS kan använda Life Ring + Soft Boots för att göra SDs utan att wasta kanske? Har inte så stor koll på mages.
Citera
2010-08-25, 21:16
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Jo det är många som gör detta.
Själv så brukade jag använda Ring of Healing + Soft Boots för att göra Enchanted Spears med min RP förrut, det var dock waste.

Antar att MS kan använda Life Ring + Soft Boots för att göra SDs utan att wasta kanske? Har inte så stor koll på mages.

Det är bara att räkna på hur mycket mana du tjänar över en viss tidsperiod och kolla om pengarna man får för runorna täcker upp. Enbart soft boots ger dock profit, tror jag, är ganska säker på det. Har dock inte orkat räkna på det eftersom jag endast är lvl 31 på min drulle
Citera
2010-08-31, 15:41
Medlem
dryslians avatar
Tjena eftersom jag är ny här och inte vet hur man gör en ny tråd skriver ja detta här. Jag spelar i solera
som just nu befinner sig i ett ..va ska man säga Stoort krig eftersom mexikanarna för över folk från andra världar hela tiden och dom blir mer och mer den sidan jag krigar med håller fotfarande ut. men skriver här för alla svenskar som vill hjälpa till och ta över solera igen. Ni kommer tjänna massor med lvls , cash,respekten etc om ni joinar oss nu och vi vinner. situationen just nu.. är Dom är ett mer antal än oss just nu men det är det enda som räknas nu dom är fler än oss men med bajs pvp vår sida har pvp.n och deras sida har magebotten. som sagt om du är sugen på att hjälpa till i solera kontakta bara (Shir Thur) i solera är online ganska mycket.

ps om du oroar dig att det är en amerikans värld och du kommer att lagga inget problem alls. de som vill komma fixar vi proxifer till. ni som inte vet va det är är ett program som tar 10 sek att ladda ner och man rullar lika laggfritt som en tysk server så inga problem där.

vill du veta vilka som är i krig just nu är det. Iustus,Sabbat,Fearless invaders,Conviction, mot oss Tamo malicando,Malicous Mentality,Prophecy,War factory. Kontakta mig Shir Thur Om du vill joina .
cya in game
Citera
2010-09-01, 09:26
Medlem
megablast1s avatar
Brukar det bli någon skillnad när ni lirar tibia med router jämfört med sladd direkt i uttaget?

Har lite problem med lagg nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in