Tänkte att jag kunde försöka dra mitt strå till stacken och hoppas på att det inte är "old news".
Har suttit och klurat lite på ett bra sätt att gå upp i magic level, åtminstone som druid. Om jag inte har räknat fel så kan man använda life rings och baka Icicle-runor med över dubbel mana-regen utan att gå minus.
Life ring ger 1600 mana/20 min = 8 mana/6 sec
Vanlig mana-regen som elder druid är 2 mana/2 sec
På 6 sec har man alltså fått 14 mana = 14*10*60 = 8400 är den mana man får på en timme.
På 1 timme har man använt 3 life rings á 900 (2700 gp).
Att göra 5 runor kostar 460 mana = 640/5 = 92 mana per runa.
På en timme och med 8400 mana kan man alltså göra 8400/92 runor, vilket blir 91 runor.
91x30 (om man säljer 100 för 3k) = 2730.
Om då 3 life rings går på 2700 gp, och du tjänar 2730 gp på en timme med dessa tre ringar, så har du helt plötsligt ökat din mana med över det dubbla utan att förlora pengar på det (förutom mat och blanka runor då givetvis). I förlängningen kommer din magic level att öka dubbelt så snabbt!
Man kan med fördel införskaffa sig ett svärd och döda rotworms (om leveln passar in) ibland, vilket ger gratis mat och soul points
Kommentarer?
Edit: Om detta nu mot förmodan skulle vara nyheter så kan ni ju hålla det för er själva så långt det går, så slipper priserna sänkas.