Själv spelade jag Tibia lite från och till i ungefär 5-6 år men nu har jag defenetivt lagt av helt

Har testat på andra mmorpg-spel men kan utan tvekan säga att Tibia är det klart roligaste av dem alla! Inget annat spel jag spelat har sån känsla. Man visste vilka alla highlevels var, vilken sida de stod på (finns ju alltid en "god" och en "ond"

), och man läste forumet och snackade på ventrilo för att få det senaste skvallret om krig, PK, osv. Kommer ihåg adrenalinet i kroppen när det var krig och man klarade sig undan med svart hp
En annan sak som gjorde det bättre än t.ex WOW tycker jag var att det på något sätt mer likt verkligheten. Någon dag kunde det gå riktigt dåligt och man kunde förlora exp+cash, men oftast gick det framåt. Det var alltid kamp om vem som var starkast, alla kunde döda alla, svika alla. Att ha goda kontakter och vänner man kunde lita på var minst lika viktigt som att själv ha en stark character. Ibland var livet i Tibia otroligt tråkigt, ibland otroligt roligt. Jämför du med WOW så är det mycket mer förutsägbart. Det absolut värsta som kan hända är väl att man blir kickad från sin guild och skulle man bli illa omtyckt så e det skit samma, ingen kan göra din character sämre förutom en hacker. Skulle Tibia bara ta bort Exiva-spellen så skulle det vara optimalt! det var enligt mig det sämsta med tibia.